Hvordan laves bogmærke-filer?
Fra : Tadeusz Mollin

Dato : 18-07-02 17:04

I programmapper er der gerne sådan en lille 4k bogmærke-fil.

Man klikker på den - ryger over i sin browser og videre til f.eks.
programmørens hjemmeside.

Men hvordan laves de egentlig (i OS X)?

Filtypen er: "Web Internet Location"; extension er altid skjult, men
XRay afslører: "ilht". En lidt finurlig ka'l...

//tadeusz.dk

PS: HURRA for Real Player til OS X! Farvel Classic.

Fra : Pelle Hede

Dato : 18-07-02 17:07

Tadeusz Mollin wrote:

> I programmapper er der gerne sådan en lille 4k bogmærke-fil.
>
> Man klikker på den - ryger over i sin browser og videre til f.eks.
> programmørens hjemmeside.
>
> Men hvordan laves de egentlig (i OS X)?

Tag din Explorer, marker et url og træk det ud på skrivebordet og slip.
Vupti, du har et link. Der er sikkert andre måder, men jeg kender dem
ikke.

Pelle

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 18-07-02 17:22

Pelle Hede <pelleh@mac.com> wrote:

> Tag din Explorer, marker et url og træk det ud på skrivebordet og slip.
> Vupti, du har et link. Der er sikkert andre måder, men jeg kender dem
> ikke.

Træk en url ud på skrivebordet lige gyldigt fra hvilket program -bare
det starter med http: eller www.
Det virker også med news-grupper og med en mailadresse, der så
selvfølgelig åbner i hhv. din faste newsreader/postprogram.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Pelle Hede

Dato : 18-07-02 17:41

Kaj Christiansen wrote:

> [...]
> Det virker også med news-grupper og med en mailadresse, der så
> selvfølgelig åbner i hhv. din faste newsreader/postprogram.

Jeg var rimelig sikker på at det ikke virkede i OmniWeb. Men det gør det
så alligevel i den nyeste. Jeg har ikke eksperimenteret så meget med det.

Pelle