Microsoft tabbed dialog
Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 18-07-02 16:53

Hej NG

Jeg skal se om jeg kan forklare dette problem.

på en form har jeg placeret en SSTab med 4 tabs.
Jeg kalder dem t1, t2, t3, t4 (t4 er p.t. tom)

På alle tab er der placeret en / flere frame objekter der indholder Label,
Textbox, Picture ect meget forskellige objekter)

Når jeg starter min applikation har jeg sat SSTab.Tab = 0 for at vise 1. tab
Indtil igår var der heller ikke nogen problemer, men nu vises Framen med
indhold fra t3 selv om t1 er den aktive, der er også en ToolBar placeret på
t3, denne vises dog kun på t3, jeg kan se dele af de frames jeg har på t1.

Jeg har kontrolleret at den frame fra t3 også ER placeret på t3 og ikke
formen. (hvis jeg rykker rundt med den forsvinder de dele der rager ud over
SSTab)

Jeg har være ude for dette fenomen før, og der droppede jeg applikationen,
men jeg SKAL have løst dette. Er der nogen (GRATIS) alternativer til SSTab.

/Johnny

Fra : Ove Hansen

Dato : 19-07-02 07:17

"Johnny Emde Jensen" <emde@emde.dk> wrote in message

[...snip]
> [...]

> t3, denne vises dog kun på t3, jeg kan se dele af de frames jeg har på t1.
[snip...]

Jeg vil foreslå, at du sætter egenskaben Visible = false på de frames, der
ikke må vises. Du har jo i forvejen styr på, hvilken Tab, der er aktiv. Når
du sætter frames.visible = false, kan du heller ikke se de kontroller, du
har placeret på framen. Hvis det ikke virker, er det fordi du ikke har
placeret indholdet på den frame, du tror.
/Ove