/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Nebdrud af MacOS X - så skete det .. :-(
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 18-07-02 16:37

Et enkelt nedbrud (frysning) gør ikke styresystemet generelt ustabilt -
vil jeg lige starte med at sige, for der er ingen grund til en ophedet
diskussion.

Kan bare registrerende beskrive følgende:
Havde lige pillet NC Com 4.79 ud af en MacWorld CD. Kørt installeren -
der jo gerne vil have en genstart efter installeringen. Nå, det gjorde
jeg imidlertid ikke med det samme. For der var lige noget jeg skulle
tjekke i en åben .pdf fil (manual), men Acrobat Reader ville have mig
til at opdatere et eller andet, det klikke jeg OK til - og så frøs
maskinen. Det der lille roulettehjul kørte som besat, men hverken mus
eller taster kunne aktivere/deaktivere noget som helst .....
Ingen af de tastaturveje, jeg kender, virkede. Hvorfor jeg da osse
prøvede den vanlige Mac-attitude: tryk på hvad som helst og se om der
sker noget. Det gjorde der ikke.

Til slut måtte jeg bare tage batteriet ud ad PB G4 550MHz'en - det havde
sin virkning.

Naturligvis kunne jeg så ikke genstarte maskinen, men måtte over en
start-cd. Kørte FirstAid og den reparerede fint. Genstartede fra HD'en
..... og til min overraskelse var f.eks. vinduet med NS Comm mappen åbent
(det havde det vel også været før nedbruddet?)

Men hvad den egentlige årsag har været, aner jeg ikke, men det er jo et
gammelkendt faktum, at jo mere man roder, jo større er risikoen for et
nedbrud - sådan var det udpræget i de klassiske OS'er i hvert fald.

Måske kan nogle af jer kaste lidt lys over årsagen til frysningen?

Men jeg vil lige understrege, at det kun er anden gang (svjh) i
maskinens næsten 7 mdr. lange levetid. Så jeg er stadigvæk tilhænger af
MacOS X og mener, at det er klippestabilt. Basta cosi.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

 
 
Thorbjoern Ravn Ande~ (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 18-07-02 16:42

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> tjekke i en åben .pdf fil (manual), men Acrobat Reader ville have mig
> til at opdatere et eller andet, det klikke jeg OK til - og så frøs
> maskinen. Det der lille roulettehjul kørte som besat, men hverken mus
> eller taster kunne aktivere/deaktivere noget som helst .....

Jeg har set det samme, men dog kun med Acrobat.

Jeg har som følge heraf slået automatisk opdatering fra i Readeren.
DEt hjaelp.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Mich. Ottosen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 18-07-02 16:59

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>
> Jeg har set det samme, men dog kun med Acrobat.
>
> Jeg har som følge heraf slået automatisk opdatering fra i Readeren.
> DEt hjaelp.

Tak, Thorbjørn, det var et meget hurtigt svar (!) .... jeg vil straks
følge din anvisning.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Thorbjoern Ravn Ande~ (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 18-07-02 18:38

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Tak, Thorbjørn, det var et meget hurtigt svar (!) .... jeg vil straks
> følge din anvisning.

Jeg forsøger jo at komme på omgangshøjde med de traditionelle orakler
:) Spørg om noget mere!

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Mich. Ottosen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 18-07-02 20:38

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Jeg forsøger jo at komme på omgangshøjde med de traditionelle orakler
> :) Spørg om noget mere!

Ok, Ok. Regner det stadigvæk, der hvor oraklerne bor?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Thorbjoern Ravn Ande~ (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 19-07-02 10:48

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> > Jeg forsøger jo at komme på omgangshøjde med de traditionelle orakler
> > :) Spørg om noget mere!
>
> Ok, Ok. Regner det stadigvæk, der hvor oraklerne bor?

Her er det lige holdt op. Jeg ved ikke om Morten bor i en vandtæt
papkasse for tiden :/

Har lånt to spil på biblioteket (PC, Kaj og Andrea blev nuppet for
næsen af mig, og den kunne ellers køre under Mac), og ingen af dem vil
køre på min PC. Bah.

GOdt at Yahoo Games - Diamond Mines virker. Det er lige noget for knægten.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Morten Reippuert Knu~ (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 19-07-02 21:43

On 19 Jul 2002 11:48:11 +0200,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>> > Jeg forsøger jo at komme på omgangshøjde med de traditionelle orakler
>> > :) Spørg om noget mere!
>>
>> Ok, Ok. Regner det stadigvæk, der hvor oraklerne bor?
>
> Her er det lige holdt op. Jeg ved ikke om Morten bor i en vandtæt
> papkasse for tiden :/

vandtæt: ja, men desværre ikke varmetæt.

Iøvrigt er jeg ikke et orakel...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Thorbjoern Ravn Ande~ (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 19-07-02 23:32

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Iøvrigt er jeg ikke et orakel...

Sludder. Det vigtigste for et orakel er at kunne udspy tungetale som
der kan fortolkes efter behov.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Kaj Christiansen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Kaj Christiansen


Dato : 18-07-02 16:59

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Et enkelt nedbrud (frysning) gør ikke styresystemet generelt ustabilt -
> vil jeg lige starte med at sige, for der er ingen grund til en ophedet
> diskussion.
>
> Kan bare registrerende beskrive følgende:
> Havde lige pillet NC Com 4.79 ud af en MacWorld CD. Kørt installeren -
> der jo gerne vil have en genstart efter installeringen. Nå, det gjorde
> jeg imidlertid ikke med det samme. For der var lige noget jeg skulle
> tjekke i en åben .pdf fil (manual), men Acrobat Reader ville have mig
> til at opdatere et eller andet, det klikke jeg OK til - og så frøs
> maskinen. Det der lille roulettehjul kørte som besat, men hverken mus
> eller taster kunne aktivere/deaktivere noget som helst .....

(SBOD)Spinning Beachball of Death forekommer en gang imellem. I classic
Mac OS var det enten armbåndsuret eller det sort/hvide hjul. Nu har vi
fået farver på. Det kaldes vist nok fremskridt

> Ingen af de tastaturveje, jeg kender, virkede. Hvorfor jeg da osse
> prøvede den vanlige Mac-attitude: tryk på hvad som helst og se om der
> sker noget. Det gjorde der ikke.

Prøvede du æble-alt-esc?

> Til slut måtte jeg bare tage batteriet ud ad PB G4 550MHz'en - det havde
> sin virkning.
>
> Naturligvis kunne jeg så ikke genstarte maskinen, men måtte over en
> start-cd. Kørte FirstAid og den reparerede fint. Genstartede fra HD'en
> .... og til min overraskelse var f.eks. vinduet med NS Comm mappen åbent
> (det havde det vel også været før nedbruddet?)

Det plejer det at være når man genstarter efter at have installeret NS
4.7.x

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Mich. Ottosen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 18-07-02 17:44

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> > Ingen af de tastaturveje, jeg kender, virkede. Hvorfor jeg da osse
> > prøvede den vanlige Mac-attitude: tryk på hvad som helst og se om der
> > sker noget. Det gjorde der ikke.
>
> Prøvede du æble-alt-esc?

Jo, da (se ovenstående om den anarkistiske Mac-metode

> Det plejer det at være når man genstarter efter at have installeret NS
> 4.7.x

Der var nu ikke nogen problemer af den slags, da jeg installerede NS Com
4.7.8 ?!? :)


--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Martin Bredthauer (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 18-07-02 21:38

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> (SBOD)Spinning Beachball of Death forekommer en gang imellem. I classic
> Mac OS var det enten armbåndsuret eller det sort/hvide hjul. Nu har vi
> fået farver på. Det kaldes vist nok fremskridt

I classic OS ville styresystemet gå ned...

Nej fremskridtet er at man kan dræbe det program der laver ged i det,
idet det jo faktisk ikke er OS X der er gået ned. Problemet er så bare
at Acrobat ikke vil gi' en lov til det, men så må man jo gå den
fjernstyret terminal vej som Morten R. beskriver.

--
Mvh
Martin

Morten Reippuert Knu~ (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 18-07-02 19:14

On Thu, 18 Jul 2002 17:36:54 +0200,
Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Til slut måtte jeg bare tage batteriet ud ad PB G4 550MHz'en - det havde
> sin virkning.

en anden gang: lokaliser reset knappen.

> Naturligvis kunne jeg så ikke genstarte maskinen, men måtte over en
> start-cd. Kørte FirstAid og den reparerede fint. Genstartede fra HD'en
> .... og til min overraskelse var f.eks. vinduet med NS Comm mappen åbent
> (det havde det vel også været før nedbruddet?)

ja

> Men hvad den egentlige årsag har været, aner jeg ikke, men det er jo et
> gammelkendt faktum, at jo mere man roder, jo større er risikoen for et
> nedbrud - sådan var det udpræget i de klassiske OS'er i hvert fald.

det er ikke fordi du har rodet!

> Måske kan nogle af jer kaste lidt lys over årsagen til frysningen?

Det skyldes Adobe's opdateringsfunktion i Acrobat - slå den fra! i
Acrobat's indstillinger.

Dernæst bør du downloade programmet MacSSH og installere det på din
7200, samt slå SSH til på din tibook.

Næste gang du oplever at brugerfalden hænger kan du logge ind på
tibook'en fra 7200'eren og slå den blokerende process ihjel med
komandoen "sudo kill [PID] -9" Du finder processens [PID] id # med
komandoen "top" - du kan også genstarte og lukke tibook'en ned med
henholdsvis "sudo reboot" og "sudo halt".

Du slår ssh til på Mac OS X i prefrences -> sharing, fanebladet
"Application", "allow remote login"

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Mich. Ottosen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 18-07-02 20:38

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> en anden gang: lokaliser reset knappen.

Jeg ledte faktisk efter den, men den er godt en bette en ... har først
fundet den i aften. Det er jo noget for sent

> det er ikke fordi du har rodet!

Så må det vel være, forid jeg har pillet (Fy!)?

> Det skyldes Adobe's opdateringsfunktion i Acrobat - slå den fra! i
> Acrobat's indstillinger.

Som en anden venlig hjælper har antydet det. Det _er_ gjort.

> Dernæst bør du downloade programmet MacSSH og installere det på din
> 7200, samt slå SSH til på din tibook.
>
> Næste gang du oplever at brugerfalden hænger kan du logge ind på
> tibook'en fra 7200'eren og slå den blokerende process ihjel med
> komandoen "sudo kill [PID] -9" Du finder processens [PID] id # med
> komandoen "top" - du kan også genstarte og lukke tibook'en ned med
> henholdsvis "sudo reboot" og "sudo halt".
>
> Du slår ssh til på Mac OS X i prefrences -> sharing, fanebladet
> "Application", "allow remote login"

Det var en lang(håret) én, men tak alligevel, Morten. Den skal lige
printes ud og nærlæses Du _vil_ jo så gerne have at jeg skal kaste
mig ud i den der med den lille skærm, ik'?

Gælder ovenstående også, når 7200 er serveren og TiBook'en er 'klienten'
(hedder det vel?) ?

Iøvrigt: det er kun, når jeg dsdkasl bruge mit SCSI udstyr at 7200'eren
er tændt, så det ville ikke have hjulpet i går aftes ....

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Morten Reippuert Knu~ (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 18-07-02 20:41

On Thu, 18 Jul 2002 21:37:50 +0200,
Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

>> det er ikke fordi du har rodet!
>
> Så må det vel være, forid jeg har pillet (Fy!)?

ikke nødvendigvis

>> Dernæst bør du downloade programmet MacSSH og installere det på din
>> 7200, samt slå SSH til på din tibook.
>>
>> Næste gang du oplever at brugerfalden hænger kan du logge ind på
>> tibook'en fra 7200'eren og slå den blokerende process ihjel med
>> komandoen "sudo kill [PID] -9" Du finder processens [PID] id # med
>> komandoen "top" - du kan også genstarte og lukke tibook'en ned med
>> henholdsvis "sudo reboot" og "sudo halt".
>>
>> Du slår ssh til på Mac OS X i prefrences -> sharing, fanebladet
>> "Application", "allow remote login"
>
> Det var en lang(håret) én, men tak alligevel, Morten. Den skal lige
> printes ud og nærlæses Du _vil_ jo så gerne have at jeg skal kaste
> mig ud i den der med den lille skærm, ik'?

Jo - du ville kunne have sparet både tid ærgelser.

> Gælder ovenstående også, når 7200 er serveren og TiBook'en er 'klienten'
> (hedder det vel?) ?

ja (forudsat jeg forstår hvad du mener) MacSSH er et klient program
til ssh serveren (sshd) på tibook'en. lav en session til din tibooks
IP # og log ind med dit usr/passw på tibook'en.

> Iøvrigt: det er kun, når jeg dsdkasl bruge mit SCSI udstyr at 7200'eren
> er tændt, så det ville ikke have hjulpet i går aftes ....

du kan vel hitte ud af at tænde den? også selv om du ikke havde i
sinde at bruge SCSI


--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Mich. Ottosen (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 19-07-02 00:27

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> On Thu, 18 Jul 2002 21:37:50 +0200,
> Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> > Så må det vel være, forid jeg har pillet (Fy!)?
>
> ikke nødvendigvis

Hvis man ikke piller, kommer man vel næppe nogen vegne med ....
nej, den var _for_ streng. Undskyld.

> > Det var en lang(håret) én, men tak alligevel, Morten. Den skal lige
> > printes ud og nærlæses Du _vil_ jo så gerne have at jeg skal kaste
> > mig ud i den der med den lille skærm, ik'?
>
> Jo - du ville kunne have sparet både tid ærgelser.

Tjah, tjoh, det var såmænd ikke de store ærgrelser, for som gammel
Mac-menneske vidste jeg jo godt (nogenlunde), hvad jeg skulle gøre ....
har fortroligheden, jeg bliver ikke hverken vred eller panikslagen eller
farer i tastaturet og skælder hvem som helst huden fuld. Men tiden: jo,
da.

Det undrede mig bare. Fordi MacOS X ELLERS HAR VÆRET SÅ KLIPPESTABILT.
ups, undskyld, der ramte jeg igen en forkert tast. Men det betyder nu
ikke, at jeg vil bytte tastatur med dig, Morten.

> ja (forudsat jeg forstår hvad du mener) MacSSH er et klient program
> til ssh serveren (sshd) på tibook'en. lav en session til din tibooks
> IP # og log ind med dit usr/passw på tibook'en.

Jeg tror næppe, at spørgsmålet er, om _du_ forstår, hvad jeg mener, det
er sgu' da nok omvendt? Jeg blev klippet korthåret - 1,2 cm - her i
forsommeren, så jeg kan slet ikke følge med. Det var bare en
venlig-humoristisk hilsen til dig .... om at du så gerne ser mig blive
bruger af Terminalen, men jeg er en tøsedreng .... er bange for at gøre
en helt masse forkerte ting. Det er slemt nok som det er, pilleriet,
forståes.

> du kan vel hitte ud af at tænde den? også selv om du ikke havde i
> sinde at bruge SCSI

Now you are talking business. Er det ikke den der lille knap i øverste
hjørne på tatsaturaet? Den med det meget fingerfedt ....? :)

Har jeg så bestået, Hr. lærer-in-spe? Må jeg godt gå videre ? .... nej,
hold så kæft, Mich.

Tak for hjælpen, Morten, igen, igen, igen.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Morten Reippuert Knu~ (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 19-07-02 22:08

On Fri, 19 Jul 2002 01:27:15 +0200,
Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Det undrede mig bare. Fordi MacOS X ELLERS HAR VÆRET SÅ KLIPPESTABILT.
> ups, undskyld, der ramte jeg igen en forkert tast. Men det betyder nu
> ikke, at jeg vil bytte tastatur med dig, Morten.

jeg har ellers fået nyt

>> ja (forudsat jeg forstår hvad du mener) MacSSH er et klient program
>> til ssh serveren (sshd) på tibook'en. lav en session til din tibooks
>> IP # og log ind med dit usr/passw på tibook'en.
>
> Jeg tror næppe, at spørgsmålet er, om _du_ forstår, hvad jeg mener, det
> er sgu' da nok omvendt?

sikkert hvis ssh slås tll på tibooken kan du logge på den fra en
anden computer - det tror jeg nok du forstår. At du roder lidt rundt
i server/client begrbet betyder ikke så meget i denne forbindelse.

> Jeg blev klippet korthåret - 1,2 cm - her i
> forsommeren, så jeg kan slet ikke følge med.

hmm, dit hår er vist længere end mit.

>> du kan vel hitte ud af at tænde den? også selv om du ikke havde i
>> sinde at bruge SCSI
>
> Now you are talking business. Er det ikke den der lille knap i øverste
> hjørne på tatsaturaet? Den med det meget fingerfedt ....? :)

jo og tag lige og grav den 5 år gamle pizza op af det tastatur!

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Mich. Ottosen (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 19-07-02 23:15

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> jeg har ellers fået nyt

tilklkye med det! :)


> sikkert hvis ssh slås tll på tibooken kan du logge på den fra en
> anden computer - det tror jeg nok du forstår. At du roder lidt rundt
> i server/client begrbet betyder ikke så meget i denne forbindelse.

Roder rundt? Ja, det gør jeg sgu' da. Det er Maclivet at
rode rundt og pille. Men det er jo skidt, at jeg roder rundt i
begreberne. Skal prøve at tage det alvorligt og sætte mig ind i det ....

> hmm, dit hår er vist længere end mit.

Ha, der fik du mig. Men du er _altså_ mere 'langhåret' end mig (hvis jeg
endelig skal være ontopic igen !)

> jo og tag lige og grav den 5 år gamle pizza op af det tastatur!

Må jeg så værre fri! Jeg kunne da ikke drømme om at spise pizza på
maskinen .... men det er sandt at der godt kan sidde lidt på fingrene,
når man spiser. Det er nemlig (oftest) hjemmelavede pizze, der ligger
tæt op af den napolitanske ideal. De er så sprøde, at de skal spises med
fingrene.
Nej, tastaturet er fyldt med cigaraske, tror jeg :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Morten Reippuert Knu~ (20-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 20-07-02 23:37

On Sat, 20 Jul 2002 00:15:14 +0200,
Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Nej, tastaturet er fyldt med cigaraske, tror jeg :)

Hvis ved et uheld skulle komme til at rense det, har jeg ét du må låne.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Mich. Ottosen (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 21-07-02 20:42

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> On Sat, 20 Jul 2002 00:15:14 +0200,
> Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:
>
> > Nej, tastaturet er fyldt med cigaraske, tror jeg :)
>
> Hvis ved et uheld skulle komme til at rense det, har jeg ét du må låne.

Da kun hvis det er fyldt med cigaraske og kan stave .... :) Tak for
tilbuddet.
Overvejer faktisk at købe et eksternt tastatur (nu bliver Fnuller sgu'
sur på mig igen, han kunne rive hovedet af mig, da han fandt ud af jeg
bruger en ekstern mus ...) for jeg synes ikke at PB G4's tastatur er
godt. Jeg kan stadigvæk ikke vænne mig til det

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Morten Reippuert Knu~ (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 22-07-02 20:31

On Sun, 21 Jul 2002 21:41:56 +0200,
Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

>> > Nej, tastaturet er fyldt med cigaraske, tror jeg :)
>>
>> Hvis ved et uheld skulle komme til at rense det, har jeg ét du må låne.
>
> Da kun hvis det er fyldt med cigaraske

det er det

> og kan stave .... :)

når det betjenes af min personlige stavkontrol er jeg sikker på at det
skulle være muligt

> Tak for tilbuddet.

velbekommen, jeg tager gerne en iMac 17" i bytte.

> Overvejer faktisk at købe et eksternt tastatur (nu bliver Fnuller sgu'
> sur på mig igen, han kunne rive hovedet af mig, da han fandt ud af jeg
> bruger en ekstern mus ...) for jeg synes ikke at PB G4's tastatur er
> godt. Jeg kan stadigvæk ikke vænne mig til det

Umidelbart ser resultatet af finger gymnastikken bedre ud end hos
mig, så helt ringe kan det ikke være - men du har ret iBog tastaturene
er bedre.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Morten Reippuert Knu~ (20-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 20-07-02 23:52

On Sat, 20 Jul 2002 00:15:14 +0200,
Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

>> jeg har ellers fået nyt
>
> tilklkye med det! :)

LOL - det klader gej retsavtning!


--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Villy Erichsen (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Villy Erichsen


Dato : 21-07-02 01:55

In article <3ipcha.0j1.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> wrote:

> On Sat, 20 Jul 2002 00:15:14 +0200,
> Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:
>
> >> jeg har ellers fået nyt
> >
> > tilklkye med det! :)
>
> LOL - det klader gej retsavtning!

Det må da være westjyskt

--
Signatur=sig natur: Natur - naturligvis.

Mich. Ottosen (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 21-07-02 20:42

Villy Erichsen <villyerich@post99.tele.dk> wrote:

> Det må da være westjyskt

Nej, da, det er fagsprog. Vi kalder det Reippuertsk på disse kanter :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Morten Reippuert Knu~ (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 22-07-02 20:32

On Sun, 21 Jul 2002 21:41:57 +0200,
Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

>> Det må da være westjyskt
>
> Nej, da, det er fagsprog. Vi kalder det Reippuertsk på disse kanter :)

dummebøde på to timers terminal.app akrobatik hermed uddelt!

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Mich. Ottosen (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 23-07-02 17:03

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> dummebøde på to timers terminal.app akrobatik hermed uddelt!

Av, den sved. Det er en meget hård straf, synes jeg. Du er et ondsindet
og hårdt menneske, Morten

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Thorbjoern Ravn Ande~ (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 19-07-02 10:37

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> > Gælder ovenstående også, når 7200 er serveren og TiBook'en er 'klienten'
> > (hedder det vel?) ?
>
> ja (forudsat jeg forstår hvad du mener) MacSSH er et klient program
> til ssh serveren (sshd) på tibook'en. lav en session til din tibooks
> IP # og log ind med dit usr/passw på tibook'en.

Jeg tror ikke I snakker om det samme.

Du kan kun køre fra 7200 _til_ tiBook'en, med mindre 7200'eren enten
kører OS X, eller en løs ssh-server.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Morten Reippuert Knu~ (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 19-07-02 21:48

On 19 Jul 2002 11:37:12 +0200,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>> > Gælder ovenstående også, når 7200 er serveren og TiBook'en er 'klienten'
>> > (hedder det vel?) ?
>>
>> ja (forudsat jeg forstår hvad du mener) MacSSH er et klient program
>> til ssh serveren (sshd) på tibook'en. lav en session til din tibooks
>> IP # og log ind med dit usr/passw på tibook'en.
>
> Jeg tror ikke I snakker om det samme.

Det ved jeg - Mich anser sin 7200 som server på trods af at den ret
beset fungerer som klient for hans SCSI udstyr, for ikke at forvirre
ham mere end højst nødvendigt lader jeg ham defienere hvilken
terminologi der skal anvendes. Også selvom den ikke er i sync med din
og min - kald det for undervisningsdifferentiering

> Du kan kun køre fra 7200 _til_ tiBook'en,

Er det ikke det jeg skriver?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Martin Bredthauer (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 18-07-02 21:25

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> en anden gang: lokaliser reset knappen.

eller hold powerknappen nede indtil Mac'en slukker.

--
Mvh
Martin

Morten Reippuert Knu~ (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 18-07-02 22:41

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> > en anden gang: lokaliser reset knappen.
>
> eller hold powerknappen nede indtil Mac'en slukker.

virker såvidt jeg husker ikke i dette tilfælde.

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Mich. Ottosen (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 19-07-02 00:27

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:
>
> > > en anden gang: lokaliser reset knappen.
> >
> > eller hold powerknappen nede indtil Mac'en slukker.
>
> virker såvidt jeg husker ikke i dette tilfælde.


Så er mit spørgsmål til Martin jo irrelevant .... jeg sender det nu
alligevel :)

Det er jo en 'trafikfattig' gruppe denne her ...

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Mich. Ottosen (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 19-07-02 00:27

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > en anden gang: lokaliser reset knappen.
>
> eller hold powerknappen nede indtil Mac'en slukker.

Hvor længe er det? Bare sådan et estimat, tak.

For jeg sad faktisk krampagtigt og holdt på den .... ingen resultat.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Martin Bredthauer (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 19-07-02 00:34

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> For jeg sad faktisk krampagtigt og holdt på den .... ingen resultat.

Sorry - jeg har kun prøvet det på iMac'en og troede det gav samme
resultat på en powerbook. (Jeg var for meget en kylling til at prøve på
den bærbare.) Ja, så er der kun reset knappen.

--
Mvh
Martin

Thorbjoern Ravn Ande~ (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 19-07-02 10:38

mb@talent.dk (Martin Bredthauer) writes:

> > For jeg sad faktisk krampagtigt og holdt på den .... ingen resultat.
>
> Sorry - jeg har kun prøvet det på iMac'en og troede det gav samme
> resultat på en powerbook. (Jeg var for meget en kylling til at prøve på
> den bærbare.) Ja, så er der kun reset knappen.

Det virker normalt. Men ikke her...

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-07-02 00:38

In article <1ffjnvm.1qhxcpi1qmbgcxN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> For jeg sad faktisk krampagtigt og holdt på den .... ingen resultat.

Man kan få sådan nogen piller...

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert Knu~ (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 19-07-02 21:49

On Fri, 19 Jul 2002 01:37:41 +0200,
Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

>> For jeg sad faktisk krampagtigt og holdt på den .... ingen resultat.
>
> Man kan få sådan nogen piller...

ja, det må du vel vide...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Martin Edlich (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-07-02 22:06

In article <l0u9ha.cg1.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> > Man kan få sådan nogen piller...
>
> ja, det må du vel vide...

Jeps, nogen fordele er der ved at være gift med en sygeplejerske.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert Knu~ (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 19-07-02 22:10

On Fri, 19 Jul 2002 23:05:48 +0200,
Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

>> > Man kan få sådan nogen piller...
>>
>> ja, det må du vel vide...
>
> Jeps, nogen fordele er der ved at være gift med en sygeplejerske.

er det ikke snarere hende der er gift som har en fordel ved at være
sygeplejerske?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Martin Edlich (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-07-02 22:22

In article <77v9ha.cg1.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> er det ikke snarere hende der er gift som har en fordel ved at være
> sygeplejerske?

Skulle jeg bekymre mig om det?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert Knu~ (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 19-07-02 22:31

On Fri, 19 Jul 2002 23:22:18 +0200,
Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

>> er det ikke snarere hende der er gift som har en fordel ved at være
>> sygeplejerske?
>
> Skulle jeg bekymre mig om det?

Kun hvis ikke du sørger for nedenstående:

1) du forbliver gift
2) hun forbliver sygeplejerske

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Martin Edlich (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-07-02 22:35

In article <af0aha.rn1.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Kun hvis ikke du sørger for nedenstående:
>
> 1) du forbliver gift
> 2) hun forbliver sygeplejerske

Så er der jo ikke nogen problemer

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Mich. Ottosen (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 19-07-02 23:15

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Man kan få sådan nogen piller...

Ja, ja, men jeg vil hellere støtte mig til nogle søjler. De bærer lige
så godt og er kønnere, synes jeg :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Martin Edlich (19-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-07-02 23:20

In article <1fflf8p.13rf8u18z0lseN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> > Man kan få sådan nogen piller...
>
> Ja, ja, men jeg vil hellere støtte mig til nogle søjler.

Har du mere end en?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Mich. Ottosen (21-07-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 21-07-02 20:42

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Har du mere end en?

Ja, men det er ikke de bekendte 7 søjler. Den nåde ejer jeg ikke

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Morten Reippuert Knu~ (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 22-07-02 20:26

On Sun, 21 Jul 2002 21:41:57 +0200,
Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

>> Har du mere end en?
>
> Ja, men det er ikke de bekendte 7 søjler. Den nåde ejer jeg ikke

Pass på at G.W Busk ikke inkluderer dig som mål i krigen mod terror

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Mich. Ottosen (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 22-07-02 21:58

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Pass på at G.W Busk ikke inkluderer dig som mål i krigen mod terror

Store Busk eller Lille Busk? Hvis det er den sidste, der skal anses for
at være knøw, så har den første godt nok været noget fatwag, hwa'?

Men tanken er da nærliggende, altså den med, at jeg skulle være et mål
...... nu er jeg heldigvis ikke så høj, så jeg kunne vel grave en lille
hule i Himmelbjerget, der nede ved Juels Sø (men lkangt fra Jodle Birge
museet) ... så ville jeg være godt skjult for Busk og hans allierede?!

Åh, nej, den går nok ikke. Den siddende danske regering har det ikke så
godt med folk med indsigt og viden. Så den sladrer måske? (og denne
gang skal det tages som et meget stort -for ikke at starte en endu
mere OT tråd om politik. Det var ment som en joke = vits = morsomhed =
venlig tilkendegivelse)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Morten Reippuert Knu~ (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 22-07-02 23:47

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> > Pass på at G.W Busk ikke inkluderer dig som mål i krigen mod terror
>
> Store Busk eller Lille Busk?

den lille som gerne vil være stor, og derfor ynder at bombe små
mennesker (sådan ser de ud fra 5km højde)

> Hvis det er den sidste, der skal anses for
> at være knøw, så har den første godt nok været noget fatwag, hwa'?
>
> Men tanken er da nærliggende, altså den med, at jeg skulle være et mål
> ..... nu er jeg heldigvis ikke så høj, så jeg kunne vel grave en lille
> hule i Himmelbjerget, der nede ved Juels Sø (men lkangt fra Jodle Birge
> museet) ... så ville jeg være godt skjult for Busk og hans allierede?!

Har Richard Ragnwald ikke et museum du kan gemme dig i?

> Åh, nej, den går nok ikke. Den siddende danske regering har det ikke så
> godt med folk med indsigt og viden. Så den sladrer måske? (og denne
> gang skal det tages som et meget stort

øv.

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste