Internationalization
Fra : Allan Unnerup

Dato : 18-07-02 15:42

Hvordan håndterer jeg polske bogstaver i en properties-fil?

Det polske tegnsæt findes i ISO-8859-2, men hvordan håndteres det i en
properties-fil?

<token>=<tekst>

<token> er vel med i tegnsættet ISO-8859-1 som i javakoden
og
<tekst> i tegnsættet ISO-8859-2

Eller hvad?

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 19-07-02 00:02

Properties filer er i escaped unicode

Fra : Allan Unnerup

Dato : 22-07-02 00:01

Properties filer er vel bare String-filer, og man kan vel vælge at lægge i
dem hvad man vil?
Hvis man vælger escaped unicode, skaber man sig vel blot et nyt problem med
at konvertere fra ISO-8859-1, -2, -5 og whatever til escaped unicode og
tilbage igen.