Begynder MC ?
Fra : Anders Christensen

Dato : 18-07-02 14:17

Hejsa gruppe
Nu har jeg langt om længe fundet mig en kørelærer som ser ud til at kunne
levere mig pappet i oktober måned når jeg kommer hjem fra udlandet...

Så er det at spørgsmålet melder sig..
Hvad er en god begyndercykel som kan købes billigt brugt.
Jeg har en forkærlighed for sportscykler, og har kig på en brugt Aprilia RS
125 som netop må køres med lille kørekort (som er det eneste jeg kan tage
nu.)
Er sådan en cykel noget skrammel brugt, eller hvad mener i?
Hvad ville i vælge som "første cykel" hvis i er / var til sportscykler?

Mvh Anders Christensen
Indehaver af B pap, og snart også lille A :)

Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 18-07-02 16:04

Køb ligesom jeg har gjort, en Suzuki GSX250R. Sq eneste 250ccm 4 takter som
kan tænde mig, men den ER for stor til det lille kort, men hvis det betyder
noget for dig kan du drosle den for ca. 1800 i dele.

www.mc-basen.dk er det altid 20-30 stykker til salg. Men vogt dig, kig på
så mange du kan og kræv en prøvetur når altså du har fået pappet. Så du gør
det bedste valg.

Johannes
GSX250R

Fra : Bikegrrl

Dato : 18-07-02 16:35

"Anders Christensen" <vladimirr@NOSPAMvladimirr.dk> wrote in
Hej Anders

Jeg har en Aprilia RS125, som jeg har haft siden jeg fik kort (2 år) - jeg
har været utrolig glad for den, den er nem at tackle og ligger kanon på
vejen. Da den er så let at køre, har jeg virkelig lært at køre i sving,
hvor den iøvrigt følger fint med de store når vi er ude at lege.

Den får mine bedste anbefalinger, og det er et minimum af problemer jeg har
haft med den gennem de to år. Nu skal der dog noget større til, selvom jeg
inderst inde er lidt ked af at skulle skilles fra Prille ...

Trine
RS125 (til salg, se dk.marked.privat.motorcykel)

Fra : Rapper

Dato : 10-08-02 14:47

"Bikegrrl" <dortetrine@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har en Aprilia RS125, som jeg har haft siden jeg fik kort (2 år) - jeg
> har været utrolig glad for den
> [snip]

Det lyder da ikke skidt. Er totakterne værd at købe brugt? Tænker på slid
osv..

Jeg skal først i gang med kørekortet om et halvt års tid (noget med alderen
eller noget :)), og jeg har fået lidt blod på tanden efter at have prøvet en
tur bagpå en kammerats TZR125R. De totaktere er alligevel ikke så ringe
endda . Og de passer mig endda i størrelsen, hvilket dem med lidt flere
cc ikke just gør.

Jeg tænkte på en RS125 eller en Cagiva Mito 125. RS'eren lyder jo slet ikke
til at være ringe, men kan nogen sige noget klogt om Mito'en? Ved at 50 cc
Mito har elendig komfort, gælder dette også for 125'eren?

På forhånd tak :)

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : D@lby

Dato : 19-07-02 00:07

> Så er det at spørgsmålet melder sig..
> Hvad er en god begyndercykel som kan købes billigt brugt.

Ja, jeg kan jo varmt anbefale en Suzuki GS500E.som er neddroslet til 34 HK!
Min er dog ikke droslet, og jeg har så også stort kort!
Det skulle også køre yderst glim-ragende neddroslet!

--
-=D@lby=-
Suzuki GS500E '98 - 45 dejlige hypper

Fra : Lasse Madsen

Dato : 21-07-02 19:32

> Hvad er en god begyndercykel som kan købes billigt brugt.

En Honda CB250Rs - 1 cylindret - 4 takter. :D

> [...]
RS
> 125 som netop må køres med lille kørekort (som er det eneste jeg kan tage

Tjoe er det ikke en 2 takter ... hvis du gerne vil have noget opmærksomhed
på din mc (hvem vil ikke det :)
kan det vel ikke nytte noget at folk tror (på lyden) at du er en forskruet
maxi når du kommer kørerende....

> Er sådan en cykel noget skrammel brugt, eller hvad mener i?

Tjoe det eneste 2 takter jeg har haft har været Maxi i tidernes morgen ...
det var nok for mig til at jeg aldrig skulle have 2 takt igen...
og når du først har hørt en 4takter gasse op så vil du aldrig køre med sådan
noget puch-motor ...

> Hvad ville i vælge som "første cykel" hvis i er / var til sportscykler?

Min økonomi er ikke til det men en GSXR250 er nok ikke helt dum ... jeg tror
bare at der er mange sminkede lig der ude ...
og mange er gode til at sminke dem :/

Måske skulle du kigge efter noget semi sport ... det er billigere, nok mere
holdbart også kan du også få en 4 takter for rimelige penge ...
nu ved jeg godt at der ikke er meget sport over CB250Rs'eren .... men med en
halvkåbe på er de som meget udmærke og motoren har en rigtig grum lyd når
man gasser den godt og grundigt op i et kryds og så kører den et sted
imellem 25 og 35km/L afhænig af din køre stil ...

<http://www.mc-basen.dk/images/kunde_billeder/honda_009829163.jpg>

M.v.h.
L. Madsen

Fra : Bikegrrl

Dato : 22-07-02 17:05

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in

> Tjoe er det ikke en 2 takter ... hvis du gerne vil have noget
> opmærksomhed på din mc (hvem vil ikke det :)
> kan det vel ikke nytte noget at folk tror (på lyden) at du er en
> forskruet maxi når du kommer kørerende....

Hehe, jeg er blevet kaldt knallert, modelfly mv ... men alle er alligevel
noget imponerede over acceleration og fart, joe, opmærksomhed får man skam
.... også på en 2-takter

> [...]
> ... det var nok for mig til at jeg aldrig skulle have 2 takt igen...
> og når du først har hørt en 4takter gasse op så vil du aldrig køre med

Måske ikke helt sammenlignelige - og det er vel ikke lyden man lærer at
køre godt af ... ? ;) ;)

Hilsner
Trine
.... som nok kommer til at savne prillen lidt, hvis ellers den bliver
solgt!!