negativ energibalance
Fra : Live4Him

Dato : 18-07-02 12:30

Hvis man er i negativ energibalance vil man så altid tabe sig, også selvom
man spiser en del fedt fra eks. chips eller chokolade ? Eller er det muligt
at tage på selvom man indtager færre kalorier end man forbrænder ?

jørgen.

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 18-07-02 13:31

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in

> [...]
> selvom man spiser en del fedt fra eks. chips eller chokolade ? Eller
> er det muligt at tage på selvom man indtager færre kalorier end man

Hej Jørgen

Du kan såmænd leve af margarine eller spiseolie, og tabe dig, forudsat at
energiindtaget er mindre end energiforbruget.

Men det er sikkert ikke sjovt

Til dit andet spørgsmål vil jeg sige, at jeg teoretisk kunne forestille mig
den situation, hvor man det man spiste var ekstremt vædskebindende, så
ville man opleve en vægtøgning på trods af negativ energibalance, men det
er ikke noget jeg kan underbygge.

De venligste hilsner
Lars