Geforc2/voodoo2
Fra : K.B. Steffensen

Dato : 18-07-02 12:34

Hej NG.
Kan jeg med fordel sætte et voodoo2 8MB kort på mit geforce2 64MB.

--
MVH.
K.B.S.

Fra : Richard

Dato : 18-07-02 13:46

"K.B. Steffensen" <vildsi@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG.
> Kan jeg med fordel sætte et voodoo2 8MB kort på mit geforce2 64MB.

> [...]
WHAT!!!??? NOPE!!!!
Et voodoo 2 kort vil fungere som en flaskehals for ditt GeForce 2 kort og
din 3D ytelse vil bli sterkt forringet.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 19-07-02 01:56

On Thu, 18 Jul 2002 12:46:16 GMT, Richard wrote:

>"K.B. Steffensen" <vildsi@hotmail.com> wrote in message

>WHAT!!!??? NOPE!!!!
>Et voodoo 2 kort vil fungere som en flaskehals for ditt GeForce 2 kort og
>din 3D ytelse vil bli sterkt forringet.

Undskyld, men det er noget sludder. Hvis man sætter et Voodoo2 i en maskine
med et GeForce2 (og ikke "på" et Geforce2 kort, som K.B skriver, for det kan
man ikke), vil man for hvert enkelt spil kunne vælge hvilket kort man ønsker
at at anvende til spillet. Man kan ikke anvende dem begge samtidig, så der
er ikke tale om nogen flaskehalsproblematik.

Når det er sagt, er det rigtigt at GeForce2 er meget hurtigere end Voodoo2,
så de fleste vil betragte det som spild af en PCI-slot at sætte et Voodoo2
i. Der dog lige den krølle at en del ældre spil kun kan 3D-accellereres med
3dfx protokollen Glide, dvs. et Voodoo-kort, så hvis man f.eks. gerne vil
spille Longbow 2, kan der være god fornuft i at sætte et Voodoo2 i maskinen.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Villy Jensen

Dato : 18-07-02 15:27

> Hej NG.
> Kan jeg med fordel sætte et voodoo2 8MB kort på mit geforce2 64MB.

Nej, det ville være ligessom at genbruge motoren fra din
gamle Morris Mascot i din nye Ferrari...

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 18-07-02 21:33

"Villy Jensen" skrev:

> Nej, det ville være ligessom at genbruge motoren fra
> din gamle Morris Mascot i din nye Ferrari...

Forstår analogien, bortset fra at jeg næppe ville driste mig til at
sammenligne gforce2 med en Ferrari (for den bliver jo efterhånden overhalet
af mange)

Mvh, Lars

Fra : DaWizeGuy

Dato : 18-07-02 19:54

"K.B. Steffensen" <vildsi@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG.
> Kan jeg med fordel sætte et voodoo2 8MB kort på mit geforce2 64MB.

Kun hvis du vil afvikle spil der udelukkende understøtter Glide.
Anders

Fra : K.B. Steffensen

Dato : 19-07-02 08:45

Jeg takker for svarene.