Candida Albicans
Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 18-07-02 10:24

Jeg har læst lidt om Candida, og vil meget gerne testes for svampeinfektion
i kroppen. Jeg har ikke den store interesse for naturmedicin, men det er i
følge artikler/bøger kun alternative behandlere, der beskæftiger sig med
Candida.

Er der nogle, der har været gennem et behandlingsforløb, som kan fortælle
lidt om det? Hvilken behandler skal man henvende sig til? Hvor ofte? Hvad
koster det? Hvad skal man spise af naturmedicin? Osv. Jeg ved godt, at det
er forskelligt fra person til person, men jeg vil gerne høre, om der er
nogle, der har fået noget ud af det.

Håber at nogle, har erfaringer på området.... På forhånd tak!

Lisa

Fra : Ulla Petersen

Dato : 19-07-02 16:51

Hej Lisa
Jeg har lidt forfærdelig meget med candida, som nåede at give mig mange og
voldsomme symptomer, inden det blev opdaget. Ingen indenfor det etablerede
system kunne finde ud af, hvad jeg fejlede, så jeg opsøgte efter anbefaling
en alternativ behandler i Jyderup på Sjælland.
Han er irisanalytiker og har et homøopatisk laboratorium.
Kuren for mig bestod af homøopatiske dråber, der hjalp efter en lille uge.
Kuren varede længe for mig, fordi jeg var hårdt ramt, men i dag er jeg helt
rask igen.
Her er navn og adresse:
Dansk Homøopatisk Laboratorium
Gunnar Hvass
Sølystvej 15
4450 Jyderup
Tlf.: 59 27 80 60

Hilsen
Ulla

Fra : Ulla Petersen

Dato : 19-07-02 16:56

Hej igen.
Jeg glemte at skrive prisen for behandlingerne til dig. Jeg gav for nogle år
siden omkring 200 kr. pr. behandling. Jeg var ikke til ret mange
behandlinger, for jeg fik den homøopatiske medicin tilsendt. Medicinen
kostede ca. 190 kr. for en måneds forbrug.
Ulla

Fra : line illum mundus

Dato : 19-07-02 20:20

Hej Lisa.

Jeg er alternativ behandler, og har et par gange rådgivet omkring
andida, - ligesom jeg selv har været gennem en lang Candida-tur,- det
kræver efter mit skøn IKKE behandling anden en dén, du selv kan varetage,
men læs mine råd, og se, om du kan bruge dem til noget
Candida er en svamp, som lever naturligt i din tarmflora. Visse faktorer kan
imidlertid få den til at formere sig ganske uhæmmet, fx. penicillin, stress,
p-piller og stort indtag af sukker og gær (den lever simpelthen af sukker og
gær, herom senere). Når den vokser, optager den plads i tarmen, således at
både peristaltikken (tarmens naturlige bølgende bevægelser, der sender
tarmindholdet hele vejen igennem) og optagelsen af næringsstoffer til blodet
forstyrres, og Candida kan endvidere diffundere (sive) ud gennem tarmvæggen
og ud i blodet, hvor den så føres rundt i hele kroppen og kan lave en masse
ballade. Nogle behandlere hævder, at en ubehandlet Candida kan stå bag
alvorlige sygdomme som fx. blodpropper, svulster, nedsat fertilitet osv. ,
det kender jeg nu ikke personligt til.
Det er ikke nødvendigt med en decideret Candidatest,- hvis du gerne vil have
én alligevel, kan du søge på Frede Damgaards hjemmeside, han har garanteret
en test liggende. Det er såmænd nok at se på din situation lige nu: Har din
krop været udsat for nogle af de 4 førnævnte stress-faktorer??? Føler du dig
meget oppustet efter at have spist, og får du ofte en voldsom trang til søde
sager eller noget andet lækkert ½-1 times tid efter et måltid??? Har du en
større trang end sædvanligt til søde sager??? Så skal du måske overveje at
gå på Candida-kur et par måneder.
En Candidakur er temmelig enkel, og går i princippet ud på at sulte
Candida-svampen tilbage til dens normale størrelse ved at undlade - og HELT
undlade - at spise fødevarer, som indeholder sukker og gær i 3 måneder. Det
er svært, meget svært, for mange af de fødevarer, vi normalt køber i
supermarkeder, indeholder store mængder af enten sukker eller gær.
Salatdressing, for eksempel, er fuld af sukker, selv bagerens skønne rugbrød
indeholder gær osv osv. Du kan selv bage af surdej, eller hvis det slet ikke
går, kan du købe økologisk rugbrød bagt på surdej som et antageligt
alternativ. Undgå også i de tre måneder mælkeprodukter - især ost, som jo
altså indeholder gær-bakterier - men spis gerne Cultura eller A38, som godt
nok er mælkeprodukter, men som er tilsat Lactobacillus og Bifido-kulturer,
bakteriegrupper, som er med til at genoprette din naturlige tarmflora. Undgå
helt alkohol, som er ren gær , undgå også svinekød og oksekød, men spis
gerne fugl og fisk. Hvis du normalt er på kaffe-trip, vil din krop have
rigtig godt af at droppe kaffen eller i hvert fald skære ned og erstatte så
meget som muligt med urte-the. Hvis du beslutter dig for at tage kuren, er
det vigtigt, at du holder den HELT og HELE PERIODEN. En meget sultet
Candida-svamp, der pludselig møder en sukker- eller gærgodbid, flipper helt
ud, og så er du endnu værre stillet end før kuren.
Det lyder som en stor mundfuld, det ved jeg. Men jeg kan fortælle dig, at
det er al besværet og afsavnet værd. Jeg sloges med en kronisk mavekatar i
15 år, før jeg prøvede en Candida. Jeg holdt den i 7 måneder, fordi den
egentligt passede mig fint, og jeg har aldrig haft ondt i maven siden!!!!!
Jeg håber, du kan bruge ovenstående,- spørg endelig væk, hvis der er noget,
jeg har glemt at forklare.
Mange hilsner,
Line.

Fra : Myr

Dato : 24-07-02 06:36

Hejsa!

Jeg har også et spørgsmål vedr. Candida-kur til de vidende: hvad med
kunstige sødemidler? Må man evt. indtage dem i begrænsede mængder?

På forhånd tak!

Myr

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-07-02 08:02

Myr wrote:

> Hejsa!
>
> Jeg har også et spørgsmål vedr. Candida-kur til de vidende: hvad med
> kunstige sødemidler? Må man evt. indtage dem i begrænsede mængder?

Jeg skal ikke kunne udtale mig om selve kuren, som der vist er stærke
delte meninger om, men der er ingen sukker eller kulhydrater i
sødemidler, så den slags får svampen ikke megen glæde af.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kristines

Dato : 07-08-02 08:19

"Lisa Terpe Woods" skrev d. 18-07-02 10:24 dette indlæg :
> [...]
er i
> følge artikler/bøger kun alternative behandlere, der beskæftiger sig

Hej Lisa

Ja, jeg har været igennem et behandlingsforløb med Candida .

Du kan blivet testet hos en Biopat el. diætist. Du skal nok regne med,
at det bliver en kostbar affære. Jeg blev testet og fik alverdens
medikamenter (natur) samt en masse foreskrifter om hvad jeg måtte og
ikke måtte. Du må ikke få sukker, hvidt mel, gær og en masse andre ting.
Jeg skulle drikke et glas vand hver morgen med brintoverilte, dette
kunne jeg ikke få ned, da det smagte af h..... til. Så skulle jeg drikke
vand med Tree Træ Olie det smagte ikke bedre ! Jeg kom af med over 5000
kr. og det er altså ca. 7-8 år siden.

Jeg kan anbefale dig at investere i bogen CANDIDA Madopskrifter af Helle
Andersen. Du kan få oplyst hvor du evt. kan købe den hos Klitrose-
inspiration og sund fornuft, Sverrigsgade 49, Kbh. S, 2300. Tlf:
31578605.
Hvis du har mistanke om at du har Candida (hvilket du selv kan finde ud
af ved at læse bogen) Så er jeg sikker på, at du ved, at tage 3 mdr. med
at leve efter de opskrifter/foreskrifter, der er i bogen selv kan
helbrede en evt. candida.

Jeg skal samtidig fortælle dig, at jeg tabte 12 kg. de 3 mdr. jeg var på
den. Ikke underligt når man tager i betragning hvad jeg levede af *G*
Dette var også den eneste forskel jeg følte. Jeg mener ikke det er
nødvendigt, at give en masse penge ud til en biopat, da Candida egentlig
kun handler om ens kostvaner !
Jeg har ihvert fald hverken fået det dårligere el. bedre af at give alle
de penge ud.

Men det er jo op til hver enkelte hvad man gør ! Jeg ønsker dig held og
lykke fremover :0)

Mvh.
Kristines

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole

Dato : 30-10-02 13:10

Hej
Ved at søge på Candida på www.dsgnet.dk DSGnet Helse og Bio Reference,
fandt jeg 12 artikler om Candida i forskellige sammenhænge.
Med venlig hilsen
Ole