Mac OS X som udviklingsplatform
Fra : Morten

Dato : 18-07-02 09:42

Hej. Nogen der bruger Mac OS X som udviklingsplatform?
Er der problemer med det på nogen som helst vis?

Mvh Morten

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-07-02 16:40

Morten <usenet@kikobu.com> writes:

> Hej. Nogen der bruger Mac OS X som udviklingsplatform?

Ja.

> Er der problemer med det på nogen som helst vis?

Det ligner en standard Unix-java og er fint integreret i brugerfladen
(bortset fra der ikke benyttes X11). Jeg har kørt
Netbeans/Forte/JBuilder 6, Tomcat/Resin og diverse JDBC-baserede
programmer uden problemer, men den Apple-specifikke L&F er lidt
skrøbelig endnu. Til serverside har jeg ikke bemærket nogen problemer
overhovedet.

Der er følgende bemærkninger:

* Java er betydeligt langsommere end på en tilsvarende PC.
* 1.4 er ikke lige rundt om hjørnet.

Jeg har kun brugt rene Javaværktøjer, men Apple har deres eget systm
som skulle være ok.

Du kan se et skærmbillede jeg lavede på

http://unixsnedkeren.dk/osx/netbeans-screen.png

Når det så er sagt, så er det en dejlig platform, men dyr.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten

Dato : 19-07-02 07:50

> [...]
> * 1.4 er ikke lige rundt om hjørnet.
>
> Jeg har kun brugt rene Javaværktøjer, men Apple har deres eget systm

Fino, tak for det. Jeg laver kun serverside udvikling. Hastigheden
er ikke så afgørende, det skal de nok komme efter.

> Du kan se et skærmbillede jeg lavede på
>
> http://unixsnedkeren.dk/osx/netbeans-screen.png

Det ser lækkert ud :)

> Når det så er sagt, så er det en dejlig platform, men dyr.

Prisen bliver jeg nok nødt til bare at acceptere. Det kribler meget
i fingrene for at få fat i en OS X baseret computer. Jeg er meget
imponeret over de ting der er med i 10.2.

Morten

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-07-02 10:55

Morten <usenet@kikobu.com> writes:

> Prisen bliver jeg nok nødt til bare at acceptere. Det kribler meget
> i fingrene for at få fat i en OS X baseret computer. Jeg er meget
> imponeret over de ting der er med i 10.2.

Så må du enten vente eller betale ekstra. 10.2 kommer først til
efteråret.

Jeg kan anbefale at abbonere på java-dev listen hos Apple. Den giver
fint indblik i hvor problemerne er hos Apple. Min erfaring er som
sagt at det primært er GUI-problemer, som du ikke skulle have
problemer med.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn