tulipaner
Fra : Pia J

Dato : 18-07-02 09:31

Jeg har i min nuværende lejlighed haft nogen plantekasser med ret dårlig
jord, (hvem orker slæbe det op og ned fra 3. sal) men har gennem årene sat
en del tulipaner. Nogen år giver de kun blade, hvorefter jeg har gravet dem
op, lagt dem til tørre over sommeren, gravet dem ned og fået endnu flere
blomster året efter.

Sidste efterår gad jeg så ikke putte dem i jorden, hvis jeg var ved at
flytte, men fik af flere at vide, de sagtens kunne overleve.

NOT. Jeg er lige begyndt at pakke haveting og mine løg er tørre, tomme
skaller. :( Så fra en forventning om 300 tulipaner til foråret, har jeg nu
2...

Man kan sikkert gå hen et sted og købe løg i kilovis for at spare penge. Men
så er det jo samme slags! Er der ikke en eller anden tag selv biks i stil
med slikbutikken, hvor man fylder en pose for xx kr? Så jeg igen kan få lidt
forskellige farver og faconer uden at skulle leve med punkterede termoruder
et helt år mere... Nok ikke, men det er da en smart ide, ikke?

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 18-07-02 09:35

hvad er i øvrigt en fornuftig pris? Sidder her med en netbutik, 3 kr. pr.
løg...

:Pia

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-07-02 10:44

On Thu, 18 Jul 2002 10:35:25 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>hvad er i øvrigt en fornuftig pris? Sidder her med en netbutik, 3 kr. pr.
>løg...

Bilka plejer at sælge nogle poser med blandede tulipanløg når det bliver
tid. Det er nok i slutningen af august/starten af september de dukker
op. Jeg tror det er omkring 30 kr de vilhave for en pose med 50 løg. De
får sikkert noget tilsvarende igen i år.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Pia J

Dato : 18-07-02 12:03

> [...]
> op. Jeg tror det er omkring 30 kr de vilhave for en pose med 50 løg. De
> får sikkert noget tilsvarende igen i år.

Noget billigere end Lundheden. Så skal jeg bare skaffe de andre sorter jeg
ønsker mig (erantis og vintergæk)

:Pia

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-07-02 17:52

On Thu, 18 Jul 2002 13:03:06 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Noget billigere end Lundheden. Så skal jeg bare skaffe de andre sorter jeg
>ønsker mig (erantis og vintergæk)

Den slags kan bilka nok oså klare.
Bare husk at Lundhedes blomsterløg sandsynligvis er noget større end
bilkas de billige.

Normalt piner det mig faktisk at anbefale bilka til køb af sådan noget,
men skal man bruge mange blomsterløg, så er det altså det billigste.
Løgene er udmærkede og de skal nok blomstre meget.

http://www.gartneriet.dk

Fra : MM

Dato : 22-07-02 15:27

> Normalt piner det mig faktisk at anbefale bilka til køb af sådan noget,
> men skal man bruge mange blomsterløg, så er det altså det billigste.
> Løgene er udmærkede og de skal nok blomstre meget.

Vi flyttede i hus for to år siden, og jeg syntes jo også der skulle være
lidt farver det næste forår, så jeg købte netop en masse løg i Bilka og hvor
jeg ellers fandt nogle "rester".
Og jeg må sige, at langt størstedelen er faktisk kommet op, og har været
rigtig flotte. Jeg har både nogle ensfarvede, tofarvede, små og store...
Så det kan du sagtens anbefale

--

Venlig hilsen Mia
fjern xxx i mailadressen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-07-02 15:31

On Mon, 22 Jul 2002 16:27:06 +0200, "MM" <mivse@sol.dkxxx> wrote:

> [...]
>Og jeg må sige, at langt størstedelen er faktisk kommet op, og har været
>rigtig flotte. Jeg har både nogle ensfarvede, tofarvede, små og store...

Det gør jeg også Blomsterløg ser nu bedst ud når der er rigtig mange
af dem.

http://www.gartneriet.dk

Fra : basse

Dato : 18-07-02 19:48

En del planteskoler har faktisk løg i løs vægt. Det er nok ikke det
billigste, men det giver da mulighed for selv at blande de sorter, man gerne
vil have.

Mvh. Rebekka

Fra : Marlene

Dato : 19-07-02 09:14

basse <garp@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m%DZ8.109$Jk1.2756@news.get2net.dk...
> En del planteskoler har faktisk løg i løs vægt. Det er nok ikke det
> billigste, men det giver da mulighed for selv at blande de sorter, man
> [...]

Nej, men til gengæld holder de "udsalg" sidst i oktober-først i november,
for disse løg er helt klart at foretrække. De er meget større end dem, man
køber færdigpakket.

I øvrigt er der jo plantemarkederne rundt om i landet her i september måned.
Der er ofte nogen, som sælger billige løg - for ikke at tale om billige og
sjældne stauder og buske. Jeg ville ønske, at jeg havde vidst, de
eksisterede, da jeg skulle til at anlægge have. Hold da op, alle de penge
jeg kunne have sparet! Programmerne for disse markeder står på
Haveselskabets hjemmeside under "kalender".

Mvh. Marlene.

Fra : Pia J

Dato : 19-07-02 10:17

Jeg kan ikke se Rebekkas indlæg, men tak for jeres tips

:Pia