variomatic på pgo comet
Fra : **LOC**

Dato : 18-07-02 09:05

Hej alle sammen

jeg har lige købt at variomatic sæt til min pgo comet og skal hjem og sætte
det på.

Jeg har aldrig gjort dette før, men kan sagtens håndtere et stykke værktøj.

Vil nogen af det kloge hoveder herinde forklare mig hvordan jeg på min pgo
skifter dette ? Har hørt at det kun skulle tage ca 10 min at gøre dette, men
alting er jo relativt hvis man ikke ved hvordan

please.. hjælp mig

**LOC**
PGO Comet

Fra : x

Dato : 21-07-02 22:26

kik her på denne side http://45scooter.dk/index.htm klik på tuning
og der efter på billede af variatoren
(når du løsner bolten skal du have en kerneskruetrækker ind i det store
tandhjul der sider bag variatoren så du låser motoren vær opmærksom på at
den her godt fat i en tand
så du ikke laver skade på tandhjul/blokken

--

Aptiva@TDC-Broadband.dk

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 22-07-02 16:47

"x" <aptiva@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den her godt fat i en tand
> så du ikke laver skade på tandhjul/blokken

-Ja og så ved du også hvordan man smadrer starteren! Brug dog noget luft
værktøj istedet!!!!!! Alt andet er mishandling!!!!

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 22-07-02 17:32

> -Ja og så ved du også hvordan man smadrer starteren! Brug dog noget luft
> værktøj istedet!!!!!! Alt andet er mishandling!!!!

Ja brug vario tool eller anden form for blokering.. luftnøgler på krumtappen
er ren mishanddling IMHO!!

Jeg plejer at blokkere starter krans på min med en stor bacho skrutrækker
der er slebet til at passe i mellem tænderne!
--
Michael Frederiksen
Honda SFX - Junior MC

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 22-07-02 18:46

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg plejer at blokkere starter krans på min med en stor bacho skrutrækker
> der er slebet til at passe i mellem tænderne!

-Hmmm......!!!!! Jaeh... Jeg ved ikke lige hvad du mener med at luftværktøj
er skadeligt ved en krumtappen... -Der er jo justerings muligheder på sådan
en luft nøgle....
Og hvis det endeligt skal være, så kan der købes et lille praktisk instument
der bliver skruet i topstykket og på denne måde stopper motoren. Med lidt
følelse er dette helt uskadelig! (Koster små 80 kr.!)

Med venlig hilsen:

Oliver "Benelli" Bruchhaus.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 22-07-02 19:53

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
luftværktøj
> er skadeligt ved en krumtappen... -Der er jo justerings muligheder på

Ja det er der, men det beslaster stadig bundlejerne! de små ryk i lejerne..
min nabo anbefaldede mig ihvertfald at holde luftnøgler og andet ral fra min
krumbasse og han er en af danmarks bedste crossmekanikere (tidligere, læs:
80'erne)

> [...]
> der bliver skruet i topstykket og på denne måde stopper motoren. Med lidt
> følelse er dette helt uskadelig! (Koster små 80 kr.!)

Lidt føling, ja! evt kan man tage et gammelt tændrør og svejse et rør på men
det balaster plejlstangs lejet unødigt.. Startekransen på min er rigelig tyk
til at blokkering af denne er alt fint.. jeg ved ikke hvordan det er på
andre motore.. jeg bruger et variotool til mineralli motore.. koster 125,-
og så er du sikker på ikke at voldbolle noget!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*