Hurtig viden....
Fra : Michael

Dato : 18-07-02 08:43

Hej med jer!

Jeg læste lige Meddelsen "Cykel" hvor der er usikkerhed om hvornår man
forbrænder fedt, og hvornår der bliver forbrændt kulhydrater.

Kulhydrater er "hurtig" energi. Dvs, hvis du er 100m løber forbruger du
kulhydrater når du lige pludselig spæner afsted. Der er en større
forklaring, som ville fylde meget at forklare her, men forestil jer at
kulhydrater er det hurtige energi tilskud man får ved at kort muskelarbejde.
Det der sker der er mere muskelstyrkning, end dessideret vægttab.

Derimod, hvis ønsket er at forbrænde fedt sker det på følgende måde (kort
fortalt):
Som sagt når man starter på muskelarbejde, bliver den lettets tilgængelige
energi brugt først, men efter typisk 20-25min, er den energi brugt op, og
kroppen tager energi fra andre steder. Nemlig i fedt depoterne.
Derved taber man sig.
Og grunden til det er lidt hårdere er at det er mere besværligt for kroppen
at afbrænde fedtet.

Jeg håber det gav lidt mening det der står oven for. Det er lidt svært at
forklare over tekst, og især at forklare det hurtigt.

Mvh
Michael

Fra : B.Ikkala

Dato : 18-07-02 08:49

Thu, 18 Jul 2002 09:43:12 +0200, "Michael" <Michael_hopla@hotmail.com>

> [...]
>energi brugt først, men efter typisk 20-25min, er den energi brugt op, og
>kroppen tager energi fra andre steder. Nemlig i fedt depoterne.

Du taber dig ved at have et dagligt og konsistent energi-underskud ...
uanset om du forbrænder kulhydrater eller fedtdepoter.

Fra : Klaus Petersen

Dato : 18-07-02 14:51

> Og grunden til det er lidt hårdere er at det er mere besværligt for
kroppen
> at afbrænde fedtet.

Det er nok inviduelt. For mit eget vedkomne er det hårdt i starten - de
første 20-25 minutter - hvorefter det bliver lettere - hvor det så også til
sidst bliver hårdt igen.