MC priser i DK
Fra : Christian Bak

Dato : 18-07-02 02:29

Hej NG

Er motorcykler billigere i Danmark, hvis man kigger på prisen før afgifter
end i resten af Europa - på samme måde som det er med biler i øjeblikket?

Jeg har nemlig en ven, som flytter til england snart, og han har planlagt at
købe en Suzuki SV650S så snart han kommer derover, men kan det evt. betale
sig, at købe den her, og så tage den med til Englan?

MVH

Christian

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-07-02 07:04

"Christian Bak" <REMOVETHIScvb@vus.image.dk> writes:

> [...]
> købe en Suzuki SV650S så snart han kommer derover, men kan det evt. betale
> sig, at købe den her, og så tage den med til Englan?

Typisk, ja. En R1 uden afgifter koster 94.200Kr og i Sverige koster
den 130.000SEK, dvs ~106.000Kr (de^H^Hvi har ikke afgifter).

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> Opinions are mine...

Fra : Janner

Dato : 18-07-02 10:53

> Typisk, ja. En R1 uden afgifter koster 94.200Kr og i Sverige koster
> den 130.000SEK, dvs ~106.000Kr (de^H^Hvi har ikke afgifter).

> [...]

Har det i bund og grund ikke noget at gøre med momsen ?

/Onkel

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-07-02 11:04

> Har det i bund og grund ikke noget at gøre med momsen ?

Svenskerne har ligeså høj moms som os

/A

Fra : erik

Dato : 19-07-02 00:41

Anders Majland \\(Replace DOT with . in address for reply by email\\)

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev:

>Svenskerne har ligeså høj moms som os
>
>/A

Det største beløb i Danmark er jo registreringsafgiften og problemet
bliver selvfølgelig ikke mindre af at der så også beregnes moms af
både cyklens pris + afgift.
Momsen gør ikke de helt store forskelle i slutprisen i de forskelige
lande. Da registreringsafgift enten ikke findes eller er betydeligt
lavere i andre lande bliver slutprisen selvfølgelig ogsa lavere.