asus
Fra : PKS

Dato : 18-07-02 01:39

nu har jeg så prøvet mig lidt frem og så vidt jeg mener skulle jeg have
instaleret, det nyeste af driverne.....

og jeg får følgende fejlmeddl.

Cannot start capture driver, please check the current driver version is
valid and installed correctly or reset WINDOW OS...

jeg evd ikke hvordan man tjecker om det er den rigtige evt noegn der kan
råde bod på det.....

i må meegt undskylde hvis jeg kommer med nogle dumem sp. men jeg har ikke
ret meget styr på det her........

på forehånd mange tak

regards
/PKS

Fra : DWM

Dato : 18-07-02 11:04

"PKS" <pks1@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Cannot start capture driver, please check the current driver version is
> valid and installed correctly or reset WINDOW OS...

Er du sikker på at du har installeret den rigtige driver til dit OS?
Der er forskellige drivere til både Windows 9_, NT, 2K og XP.

/Kenneth Iversen

Fra : PKS

Dato : 18-07-02 16:58

OK, nu har jeg så prøvet at installere både en der hedder WDM 1.11 og en
anden der hed asuswdm 1.08

og begge gange får jeg samme besked.......ved digital vcr,

ifølge en index fil skulle det her være capturedriverne til nvidia.....

jeg ved så ikke om det er en af dem som jeg har prøvet.... hvis ikke kan jeg
så ikke få at vide hvilken en det er jeg skal bruge, gerne den nyeste der er
ude....og hvis jeg også kunne får at vide hvor den er at finde........

på forehånd mange tak

regards
/PKS

Fra : DWM

Dato : 18-07-02 19:59

> OK, nu har jeg så prøvet at installere både en der hedder WDM 1.11 og en
> anden der hed asuswdm 1.08

Jeg bruger asus 1.08 PAL fixed versionen sammen med asus´s
XP driver version 29.41

> og begge gange får jeg samme besked.......ved digital vcr,

Bruger du den nyeste digital vcr? Version 2.00

> [...]
> ude....og hvis jeg også kunne får at vide hvor den er at finde........

Jeg har hentet alt mit fra asus´s tyske ftp. Ved ikke om det er det
samme sted du har hentet fra.
Driver 29.80 + asus wdm:
ftp://www.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/
ASUSWDM.zip
Win2KXP_2980.exe

Husk at genstarte Windows efter installering af ovenstående.

Digital VCR 2.00:
ftp://www.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/ASUS_VGA_TOOLS/
asdvcr22.exe

Hvis du stadig ikke kan få det til at virke kan vi evt finde ud af at du kan
hente 29.41 driveren fra mig da asus ikke ser ud til at have den til at
ligge længere.

/Kenneth Iversen

Fra : PKS

Dato : 18-07-02 23:17

OK, nu har jeg fjernet det jeg havde instaleret før, og instalerede så
win2kx_2980.exe

og asdvcr22.exe

det eneste jeg har instaleret udover er nvidia's driver til 3D
glassene...............jeg tror ikke selv at det er disse som evt. kan give
en konflikt men det tro jeg ikke de gør, men hvem ved, man skal jo nævne
alt...det kunne jo være.....

men selvom jeg har instaleret det overnævnte får jeg samme besked altså at
jeg skal prøve at tjeckwe min capture driver

håber i kan finde ud af hvad der er galt

regards
/PKS

Fra : PKS

Dato : 18-07-02 23:23

nu har jeg så også lige prøvet live, der får jeg følg. besked når jeg
klikker på capture

Connecting to capture driver occurs error

Please check your capture driver is correctly installed or not, then restart
your windows to reset your capture driver.

jeg fårstår godt hvad det betyder men hvordan gør man, altså finder ud af om
den er instl. rigtigt nok....

håber i kunne bruge det til at hjælpe....

regrads
/PKS

Fra : DWM

Dato : 18-07-02 23:46

> OK, nu har jeg fjernet det jeg havde instaleret før, og instalerede så
> win2kx_2980.exe

Installerede du også Asus´s 1.08 WDM driver?

Det burde det ikke.

/Kenneth Iversen

Fra : PKS

Dato : 19-07-02 11:46

> Installerede du også Asus´s 1.08 WDM driver?

> /Kenneth Iversen

det havde jeg ikke gjort først da jeg troede at disse var inkluderede i den

selvsamme driver, men gjorde det nu her, og fik satdig samme fejlmeddl.

jeg prøvede igen med den anden version den fra nvidia wdm 1.11

men jeg kunne stadig ikke få den til at virke...........

regards

/PKS

Fra : DWM

Dato : 19-07-02 12:16

> jeg prøvede igen med den anden version den fra nvidia wdm 1.11
>
> men jeg kunne stadig ikke få den til at virke...........

Det lyder mærkeligt syntes jeg. Du huskede selvf. at genstarte efter
installering af wdm driverne?
Jeg må lige omkring på nogle sites for at se om der er andre med
samme problem.

/Kenneth Iversen

Fra : DWM

Dato : 19-07-02 12:50

Ok jeg har fundet flere løsninger som måske kan fixe det.
Fandt dette som det første :)

IMPORTANT ASUS LIVE AND DIGITAL VCR SHOULD BE
INSTALLED BY A USER WITH ADMINISTRATOR PRIVELDGES.

Jeg starter med de letteste.

Løsning 1:

Afinstaller DigitalVCR 2.2 og geninstallere.

Der skal måske også genstartes ved afinstallering før man
installere igen.

Løsning 2.
Afinstaller wdm driverne
De skal også afinstalleres inde under nedenstående:
Højreklik på min computer og vælg egenskaber, hardware,
enhedshåndtering og enheder til lyd, video og spil.
Der ligger der 4 komponenter til WDM driveren.
De skal alle slettes før installering af ny WDM driver.
Installere wdm driveren igen og genstart.

(Det kan måske være derfor at du stadig har problemet)

Der skal måske også genstartes ved afinstallering før man
installere igen.

Løsning 3:
Lav en søgning på din computer efter filen i2cinst.exe
Hvis den er på dit system så kør den og genstart.

Løsning 4:
som er på engelsk - håber at der er ok...
Den her løsning er forøvrigt baseret på at man installere
Nvidia´s drivere, derefter Asus WDM driverne og så
Asus DigitalVCR 2.2 til sidst. Den kræver lidt modificering
af en ini fil.

ASUS DVCR + XP step by step

Step 1: If you have already installed the nVidia WDM drivers,
uninstall them. First go to control panel ---> add or remove
programs and uninstall the WDM drivers. I'm pretty sure you
should do this next step as well and that is removing the hardware
components of these drivers. Right click on My Computer ---->
properties ---> hardware ----> device manager. You'll find all of
the WDM components (all 4 of them) under Sound, Video and
Game Controllers. Uninstall all WDM components.

Step 2: Next go to http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000
and download both the latest GPU driver and WDM driver. Install the
latest GPU driver. Take the WDM driver (a self extracting zip file)
and drag it into Winzip (actions ---> check out) and create a new
program group. Delete the original file so you aren't tempted to
click on the unmodified driver later.

Now find the "nvxbar.INF" in the folder you extracted the
WDM's to (you might have to set explorer to not hide system files)
open it up with notepad and scroll down to the bottom.
The 3rd and 2nd last lines should look like this:
NVxbar.DeviceDesc="nVidia WDM A/V Crossbar"
NVxbar.Crossbar="nVidia WDM A/V Crossbar"

Change them to this:
NVxbar.DeviceDesc="ASUS WDM A/V Crossbar"
NVxbar.Crossbar="ASUS WDM A/V Crossbar"

Save the changes and click on setup in the new progam group
and install the drivers.

Step 3: Go to
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/ASUS_VGA_TOOLS/
and find DVCR 2.2 beta. Download and install it with the ASUS WDM
capture driver. Halt the installation when it gets to the nVidia WDM
capture drivers (I'm not sure, actually, if it does any harm to install
these older drivers). Anyway, I found that solved pretty much any
problems I had... Good Luck!

De 2 filer i step 3 har du så allerede.

Håber at det er noget som kan hjælpe med at få det til at virke.

/Kenneth Iversen

Fra : PKS

Dato : 19-07-02 20:57

Jeg prøver hver en løsning og melder tilbage om den der virker......

Derudover vil jeg gerne sige mange tusinde gange tak, fordi at du gider og
hjælpe mig så meget med det her problem, jeg syntes det er utrolig dejligt,
ja jeg kan faktisk ikke sætte ord på hvor fedt det er at der er nogen som
dig der gider at hjælpe på den måde som du gør........

mange tak!

regards
/PKS

Fra : PKS

Dato : 19-07-02 22:46

OK, nu prøvede jeg så løsning to da den lød som den nærmeste, men problemet
er at når jeg går ind og vil fjerne en af dem siger dne at det ikke er
muligt....

er der en speciel måde man skal fjerne dem på, der er udover den jeg prøvede
på at fjerne en der hedder codecs til videoenheder og ellers er der kun
nogle driver til lyd....

forresten så var den jeg prøvede på at fjerene en der hedder ældre
videocapture enheder, så jeg tror at det højst sandsynligt er denne der
volder problemerne men jeg kan ikke rigtig få den fjernet.......... det er
så det nyopdukkede problem, der står godt nok at man kan opdatere den det
prøver jeg nu lige og eksperimentere lidt med.....................

Fra : DWM

Dato : 20-07-02 00:21

> [...]
> på at fjerne en der hedder codecs til videoenheder og ellers er der kun

Man skal først afinstaller igennem kontrolpanel, tilføj eller fjern programmer
derefter fjerne de andre inde i enhedshåndteringen.

/Kenneth Iversen

Fra : PKS

Dato : 19-07-02 23:19

Ok, nu fik jeg det så instaleret, tror jeg nok, jeg gik ind og tilføjede ny
hardware manuelt, og valgte så ASUS WDM capture (Universal) men jeg fik så
fejlmeddelsen umiddelbart lige efetr installationen:

"Enheden kan ikke starte. (Kode 10)"

der stod så at jg skulle prøve at fjerne den og geninstallere den men det
hjalp ikke særlig meget, jeg tror måske grunden ligger i at den ikke er Win
xp significeret, noget med at hvis den er signinficeret så virker den og
hvis ikke så er det ikke sikkert..........

kan man evt. hente en der er signinficeret, eller hvordan er det med

Fra : DWM

Dato : 20-07-02 00:22

> [...]
> hvis ikke så er det ikke sikkert..........
>
> kan man evt. hente en der er signinficeret, eller hvordan er det med

Alle drivere som ikke har været igennem MS´s hænder er ikke
certificeret. Eftermin erfaring har det ingen betydning om de er
eller ej.

/Kenneth Iversen