Styresystem til AS/400
Fra : Isak Lyberth

Dato : 18-07-02 00:06

Hvilke styresystemer kan køres på en AS/400?
Hvis linux kan, er der så nogen distributioner der har en as/400 del?

Hilsen ISak

Fra : Jesper Larsen

Dato : 18-07-02 19:09

"Isak Lyberth" <ily@simpel-it.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke styresystemer kan køres på en AS/400?
> Hvis linux kan, er der så nogen distributioner der har en as/400 del?
>
> Hilsen ISak
_________________________________
hejsa - jamen tænk sig et AS/400 spsm

Nå men en AS/400 eller iSeries som de nye modeller fra IBM hedder kan kun
køre et styresystem:

OS/400, hvor den nyeste version hedder 5.2

Men men

På nyere versioner (iSeries) kan man oprette en partition, hvor man så kan
afvikle Linux, og det kan både være Redhar, Suse og Turbo. Man skal dog
stadigvæk have OS/400 installeret, som kører sideløbende.

herudover kan man via runtime environment afvikle Unix applikationer (IBM's
unix version AIX) via PASE delen af OS/400, hvilket blandt andet har fået
Navision over på platformen.

Intel baseret applikationer kan afvikles ved at sætte et kort ind i AS/400
(iSeries), hvor der er en intel-server+memory.

Nå men for en god orden skyld vil jeg lige nævne at jeg er ansat hos IBM

Endelig st spsm, hvor en gammel AS/400 sælger kan være med.

mvh

Jesper Larsen

Fra : pgr

Dato : 19-07-02 07:50

"Jesper Larsen" <jnl@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Intel baseret applikationer kan afvikles ved at sætte et kort ind i AS/400
> (iSeries), hvor der er en intel-server+memory.

Var det ikke bare nemmere at få fat i en gemmel IBM Risc System / 6000?

--
MVH

Paul Graham Robson

Axapta udvikler / IT-Medarbejder

Fra : Jesper Larsen

Dato : 19-07-02 11:05

"pgr" <pgr@tridon.dk> skrev i en meddelelse news:ah8cpb$ka5$1@sunsite.dk...

> [...]
> (IBM's

AS/400

> Var det ikke bare nemmere at få fat i en gemmel IBM Risc System / 6000?

Hvis man kun skal bruge den til Linux - jo i nogen tilfælde

Mvh

Jesper Larsen

Fra : Isak Lyberth

Dato : 11-08-02 10:41

Jesper Larsen wrote:

> [...]
>>
> fået

> AS/400

> Hvis man kun skal bruge den til Linux - jo i nogen tilfælde

Det er latså en oldsag og et køleskab af en AS/400 maskine vi har fået
fat i, der står AS/400 Advanced på den, så jeg tror den er fra længe før
der kom moget 'i' ind i as/400

Hilsen Isak

Fra : Jesper Larsen

Dato : 26-08-02 21:17

Det er nemt nok bare ring til IBM, så skal vi nok sælge en ny til et par
millioner eller tre Så er du klar til Linux

Mvh

Jesper