Asus GeForce 2MX i Cube - 1. forsøg
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-07-02 23:35

Hejsa,

Som lovet vender jeg her tilbage med resultatet af mit forsøg på at
putte et PC Geforce 2MX kort i min Cube.

Resultatet er ret nedslående: kortet er for stort. Jeg havde købt et
GeForce 2MX 400 ved navn Asus V7100 Pro SE, som er en 64 MB's version.
Jeg havde læst et indlæg på macosxhints om dette kort, og det skulle
passe i en Cube. Det gør det ikke! Jeg havde faktisk også bestilt et
kort med navnet "AGP-V7100 Pro GeForce2 MX400 64MB Pure bulk" og ikke
en SE version med S-video og composite udgang, men fik altså leveret den
anden udgave.

Kortet er for højt og kommer derfor i karambolage med nogle chips på et
printkort i Cuben. Hvis man var rigtigt ferm, kunne man nok skære lidt
af GeForce kortet da den yderse centimeter tilsyneladende ikke
indeholder nogen printbaner, men det kan jo snyd, hvis det er et
flerlagsprint...

Jeg vil nu forsøge at få byttet kortet hos forhandleren, og få den til
at tjekke om ikke de har et andet kort, som er mindre i højden. Det
irriterende er, at hvis man tjekker på Asus' hjemmeside, så viser de et
billede af et meget smallere kort og det er jo temmeligt misvisende. Jeg
kunne forestille mig, at de har lavet en nyere udgave af kortet som er
på et mindre printboard, men at jeg så har fået den gamle.

Jeg vender tilbage med hvad der sker.

--
Mvh.
René Frej Nielsen