UID knap på Compaq servere...
Fra : Henning E. Lund

Dato : 17-07-02 23:48

Hej NG.

Vi har nogle Compaq proliant ML 370 G2 servere...og på fronten er der en
knap...
Hvorpå der står UID, trykke man på den lyser den "lilla/blå/eller..." og der
sker intet...hvad gør denne knap????

mvh.

Henning.

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-07-02 10:01

"Henning E. Lund" <Enemark@NOSPAMmail.net4you.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> knap...
> Hvorpå der står UID, trykke man på den lyser den "lilla/blå/eller..." og

Unit IDentification led.
Nærmere kom jeg ikke på Compaqs support sider.
Følger der ingen manualer med til sådan en Compaq ?
--
Peter J

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-07-02 11:05

"Peter Jensen" <spateldask@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Henning E. Lund" <Enemark@NOSPAMmail.net4you.dk> skrev i en meddelelse

> der
>
> Unit IDentification led.
> Nærmere kom jeg ikke på Compaqs support sider.

Det er vel så man kan sige til en kontor slave "Gider du ikke lige løbe ned
og reboote den lilla server" ;))

/Dennis

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-07-02 11:36

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:ah63nh$1ll$1@dknews.tiscali.dk...
> Det er vel så man kan sige til en kontor slave "Gider du ikke lige løbe
ned
> og reboote den lilla server" ;))

Det var osse ca. min første tanke.
Men de gør en del ud at at fortælle at den led kan styres
fra diverse management-software der følger med serveren osv.
Lader til der gemmer sig mere bag - eller også er det
bare fordi de mangler noget bedre at fremhæve ved
deres servere
--
Peter J

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 18-07-02 14:40

On Thu, 18 Jul 2002 12:36:17 +0200, "Peter Jensen"
<spateldask@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Lader til der gemmer sig mere bag - eller også er det
>bare fordi de mangler noget bedre at fremhæve ved

Tænk på hvis du har et helt rack med 1U DL360'er, og skal slukke en af
dem, eller arbejde på bagsiden. Så ved at trykke denne UID ind, kan du
se hvilken det er, også fra den anden side..

Man kan vist også tænde den via Insight Manager, og så på en til alt
"slukke den med det blå lys". Elller sætte en cd-rom i den, eller...

--

/Dan MOrtensen

Fra : Anders Gregersen

Dato : 18-07-02 18:26

On Thu, 18 Jul 2002 00:47:44 +0200, "Henning E. Lund"
<Enemark@NOSPAMmail.net4you.dk> wrote:

> [...]
>knap...
>Hvorpå der står UID, trykke man på den lyser den "lilla/blå/eller..." og der

Samme tanke her første gang.

Men det er bare en diode til identifikation af en maskine i rack
blandt mange andre. Handy i et fuldt rack. Kan aktiveres ved at trykke
på knap foran på serveren eller via Compaq Insight Manager. Jeg har
dog ikke prøvet det sidste.

Anders

Fra : Ole Thomsen

Dato : 19-07-02 14:14

"Anders Gregersen" <andgre@worldonline.dk> wrote

> [...]
> blandt mange andre. Handy i et fuldt rack. Kan aktiveres ved at trykke
> på knap foran på serveren eller via Compaq Insight Manager. Jeg har

Den lyser også når der er en remote administration
session i gang på iLO'en. Hvis der er skærm og tastatur
koblet på er det jo ganske rart at vide hvorfor det ikke
virker.

Ole Thomsen