Billige flybilletter til Grønland
Fra : Inger

Dato : 17-07-02 22:31

Hej NG

Mine forældre har fået den tossede ide at flytte til Grønland! Nu vil jeg jo
gerne besøge dem til jul, men når jeg prøver at finde nogle priser finder
jeg bare SAS og Greenland Air, og det er _dyrt_.

Er der nogen som kender en billigere måde at komme til Nuuk på? F.eks. ved
mellemlandninger på Island eller Færøerne? Eller kan det virkelig være sandt
at SAS sidder med monopol og kan tage det samme som for en billet til USA?

Håber nogen har nogle gode råd til en fattig studerende...

Hilsen Inger

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 18-07-02 07:45

> at SAS sidder med monopol og kan tage det samme som for en billet til USA?

Hvis du kan få det til den pris, vil jeg bestemt mene det er rimeligt. Ruten
er trods alt et begrænset marked.

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-07-02 08:50

> at SAS sidder med monopol og kan tage det samme som for en billet til
USA?

Pørv at kigge på landkortet, der er faktisk ret langt til Grønland.
Desuden har SAS annonceret, at de ikke mere vil flyve til Grønland.
Fremover er det kun Grønlandsfly, men de er vist også delvist ejet af
SAS.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-07-02 09:17

"Inger" <inger@ilddrage.dk> writes:

> [...]
> at SAS sidder med monopol og kan tage det samme som for en billet til USA?

Jeg sad og kiggede på priser den anden dag. Jeg ville godt nok til
Narsarsuaq. Du ved jo hvornår du skal afsted og kan købe i god
tid. Her
<url>http://www.greenland-guide.gl/gla/flights/cph-routes.htm
kan du få en returrejse til 3560 kroner. Så skal du videre fra
Kangerlussuaq/Narsarsuaq til Nuuk, og til jul skal det jo nok være med fly.

Men som nævnt, der er ikke ret mange rejsende til og fra Grønland og
der er altså mere eller mindre lige så langt som til USA.

Prøv at undersøge hvad det koster at tage over USA eller Island, det
kunne jo være at det er billigere.

Noget helt andet er: Er du helt sikker på at du vil derop til jul? Det
er jo ikke sådan at du kan være sikker på overhovedet at kunne komme
afsted og heller ikke på at kunne komme hjem igen. Vejret er jo en
anelse anderledes deroppe. Hvis du har forpligtigelser her i Danmark,
ville jeg nu nok undersøge sandsynligheden for regelmæssig afgang før
jeg tog afsted.

Mvh Trine, og rigtig god tur hvis du kommer afsted.

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland