Nabostøj i have
Fra : Core

Dato : 17-07-02 21:53

Jeg ville høre om det ville hjælpe noget at ringe til politet hvis ens
underbo, efter gentage gange spiller musik og sidder i deres have til kl 4-7
om morgen ??? i hverdagen?

Fra : Morten Juel

Dato : 17-07-02 22:20

må man ikke sidde i sin egen have ??

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Core

Dato : 17-07-02 22:14

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> wrote in message
> må man ikke sidde i sin egen have ??

selvfølig må man da det, hvis man tager hensyn til de andre bebore
husk på vi snakke ikke om et hus men en lejlighed med tilhørende have, hvor
de sidder til kl 7 om morgen med så højt musik at
det forstyrer os andre som skal op og på arbejde
jeg har prøvet at spørge dem pænt om de ikke vil skrue lidt ned for deres
musik, men da de er alkoholiker svarer de bare at jeg kan sku da
bare flytte.
så derfor ville jeg hører om det ville hjælpe at ringe til politiet så der
kunne komme en anmeldelse hos dem, hvor efter jeg har noget konkret at gå
til
mit boligselskab med

Fra : vagn torup

Dato : 17-07-02 22:30

"Core" <Ascondk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne komme en anmeldelse hos dem, hvor efter jeg har noget konkret at gå

Hvis du bor i Kbh. tvivler jeg på, de gider komme. Vi havde lign. problemer
i vores andelsboligforening, men de havde aldrig tid, når vi ringede. Kun
når de (altså dem i lejligheden) var deciderede oppe at slås kom de og det
kun efter vi havde sagt temmelig klart til dem, at der var mindre børn i den
pågældende familie.
Lign. situationer havde vi i de andre opgange, hvor de ikke havde tid. Men
det skader jo aldrig at prøve.

MVH Rikke

Fra : Core

Dato : 17-07-02 22:32

"vagn torup" <vagntorup@get2net.dk> wrote in message

> [...]

> pågældende familie.
> Lign. situationer havde vi i de andre opgange, hvor de ikke havde tid. Men

Jeg bor i KBH,
så der entlig ikke nogen ting jeg gøre ved det, andet end at flytte? eller
prøve med boligselskabet igen?

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 17-07-02 23:34

> Jeg bor i KBH,
> så der entlig ikke nogen ting jeg gøre ved det, andet end at flytte? eller
> prøve med boligselskabet igen?

Normalt ryger folk vel ud efter et bestemt antal klager over den same ting
hvis de bor i en lejebolig som er ejet af et af de større
boligselskaber...., er der ikke andre end dig som er generet af støjen fra
dem?

Hvis det kun er dig der ringer til politiet er jeg ikke sikker på at de gør
så meget ved det...., men hvis du kan få nogle naboer eller lign. til også
at ringe når de larmer, er jeg sikker på at de nok skal dukke op

Det samme gæler hvis du skal klage til boligselskabet,der skal nok mere end
1 klage fra en person til at de ryger ud

mvh
Rasmus

Fra : L&F

Dato : 17-07-02 23:40

Hej Core
Jeg har ikke en endegyldig løsning på dit problem, men et forslag. Nu bor
jeg ikke i en storby, jeg ved ikke, om det kan gøre en forskel, men
alligevel...
Vi bor i et villakvarter, og har nogle meget unge mennesker, uden børn, som
genbo. Mange mange gange har jeg måttet ud og gå med barnevognen, fordi at
de og deres gæster altid drønede rundt i deres biler med hvinende dæk og
radioen drønende. En dag blev det mig simpelthen for meget, og jeg gik over
til dem og snakkede roligt med dem. Jeg sagde kort og godt, at "selvfølgelig
er det fedt med høj musik og hurtige biler, men jeg var efterhånden godt
træt af at skulle rende med barnevogn efter hver gang de havde været en tur
forbi vort hus."
De unge mennesker undskyldte mange gange, og siden har her været meget
roligt.
Jeg tror så, at de særligt tager hensyn til vort barn i dette tilfælde, men
hvis dine medbeboere ikke kan forstå din "klage" så skulle du måske prøve at
appelere til deres forståelse på et tidspunkt, hvor de er sårbare.
Prøv at kontakte dem kl. 8 om morgnen hvis muligt, eller måske lidt senere.
På det tidspunkt har de sikkert "ondt i hovedet" og er bedre til at lytte,
end hvis de først har fået 4-5 øl.
Hvis det ikke virker, så snak evt. med andre naboer. Der er sandsynligvis
mange andre, der er generet af dem. Med fælles hjælp kan I sikkert finde en
løsning.
Held og lykke med "projektet"'

Fra : Morten Juel

Dato : 18-07-02 12:01

lyder som en fornuftig ide

Mvh
Morten

Fra : TGD

Dato : 18-07-02 18:56

"Morten Juel" <mp@mail1.OSTEPOPstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> lyder som en fornuftig ide

Men er forsøgt:

Sakset fra et tidligere indlæg af Core:

Fra : L&F

Dato : 19-07-02 23:26

Hej
Ikke for at tærske langhalm, men...

> Men er forsøgt:
Nej, ikke helt - det jeg foreslog var at tage kontakt til dem, på et
"ømtåleligt" tidspunkt, hvor de ikke er berusede. Ikke samme aften, der er
de jo lykkeligt "oppe og køre" og ligeglade med alt andet.
De uheldige bemærkninger, som fulde folk kommer med, dem kender vi jo alle.
Og såfremt at naboerne drikker så meget, som jeg fornemmer af indlægget, så
kan de måske ikke engang huske samtalen fra foregående aften. Derfor
forslaget.

Med venlig hilsen herfra

Fra : Core

Dato : 25-07-02 20:47

"L&F" <nyhedsgrupperne@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Og såfremt at naboerne drikker så meget, som jeg fornemmer af indlægget,

> kan de måske ikke engang huske samtalen fra foregående aften. Derfor

En lille update, jeg har nu fundet ud af at de sælger hash fra deres
lejlighed og har derfor meldt dem til politiet, og har hør fra Polititet at
pågrund af hashklub loven
har de nu bedt ejendomsselskabet om at opsige deres lejekontrakt, :)
så tak til alle som kom med råd :)

Fra : vagn torup

Dato : 18-07-02 14:35

> Jeg bor i KBH,
> så der entlig ikke nogen ting jeg gøre ved det, andet end at flytte? eller
> prøve med boligselskabet igen?
>
> Hej
Næh, jeg er bange for det. Det er korrekt at folk i princippet kan smides ud
efter gentagne berettigede klager over et eller andet, ex støj og dermed
ofte også brud på husorden, men i realiteten sker det yderst sjældent og det
er i hvert fald noget der tager utrolig lang tid. 1 år i den sammenhæng er
ikke ualmindelig.
Selvfølgelig skal du tale med boligselskabet og selvfølgelig skal du tale
med politiet, du skal bare ikke forvente for meget.
Du kan selvfølgelig også, som en foreslår, tale med beboerne selv, men hvis
de er alkoholikere, ligesom vores underbo var, så er de da frygtelig
forstående over for dit problem, når de er ædru, men når de bliver fulde
igen, glemmer de alle aftaler og løfter.
MVH Rikke

Fra : Morten Juel

Dato : 18-07-02 11:58

ok... det sutter da.. men hvad skulle strømerne gøre ?? sige fyfy ?? man kan
vel max få en bøde eller lign.. tror du ikke bare at du skal sætte lidt
respect i dine naboer ??

Mvh
Morten

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 18-07-02 01:17

"Core" <Ascondk@yahoo.dk> skrev

> Jeg ville høre om det ville hjælpe noget at ringe til politet hvis ens
> underbo, efter gentage gange spiller musik og sidder i deres have til kl
4-7
> om morgen ??? i hverdagen?

Man kunne jo spilde sin fridag på at få en masse gæster til at larme, mens
de sover (som sikkert er fra 7-x)..

Men ellers kontakt dit lokale beboerklagenævn, der er dog vist ikke så mange
myndigheder der i denne sag kan gøre ret meget.

--
/Palle Svendsen

Få din server GRATIS placeret i vores serverum, i en periode på 30 dage.
Kontakt os på salg@web-sale.dk.

Fra : Sander

Dato : 18-07-02 10:07

> Jeg ville høre om det ville hjælpe noget at ringe til politet hvis ens
> underbo, efter gentage gange spiller musik og sidder i deres have til kl
4-7
> om morgen ??? i hverdagen?

Hvis deres vinduer / dør er åbne, når de spiller højt, så kan du klage til
politiet. Hvis deres vinduer / dør er lukket, kan man vidst ikke gøre så
meget, andet end at forsøge, at snakke med dem, eller få andre beboere, med
på en klage til boligforeningen.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 18-07-02 15:45

On Thu, 18 Jul 2002 11:07:05 +0200, "Sander" <Sander@tjekmig.dk>
wrote:

> [...]
>meget, andet end at forsøge, at snakke med dem, eller få andre beboere, med

Jeg har før praktiseret at slukke for strømmen til vore larmende
naboer (da boede jeg i Aalborg, og alle havde el-måler/gruppe afbr. i
kælderen). Gerne tidligt om morgenen, så de ikke opdagede det lige med
det samme. Som regel satte jeg en defekt sikring i, eller løsnede den.

Underligt nok så virkede det.

Jeg fik ideen fra min far som havde en "hashryger" til nabo. Om natten
var de så skæve at de ikke opdagde at strømmen/musikken forsvandt. Når
min far så kom hjem for at spise morgenmad, tændte han igen. Så gik
der sjældent mere end nogle sekunder før de fik slukket for larmen..

--

/Dan MOrtensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-02 16:17

Dan MOrtensen skrev:

> [...]
>min far så kom hjem for at spise morgenmad, tændte han igen. Så gik
>der sjældent mere end nogle sekunder før de fik slukket for larmen..

Hæ hæ! Så fik de jo også at høre hvad de udsatte andre for. Men
det skal bruges med omtanke for man lægger jo op til chikanekrig.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-07-02 18:14

Dan MOrtensen <dd@bagggesen.dk> wrote in

> [...]
> afbr. i kælderen). Gerne tidligt om morgenen, så de ikke
> opdagede det lige med det samme. Som regel satte jeg en defekt

Ikke fordi jeg syntes der som sådan er noget galt i metoden, men
grænser det ikke til selvtægt ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 19-07-02 19:01

Jo. Men det virker..

--

/Dan MOrtensen

Fra : TGD

Dato : 18-07-02 16:27

> [...]
> Jeg ville høre om det ville hjælpe noget at ringe til politet hvis ens
> underbo, efter gentage gange spiller musik og sidder i deres have til kl

Hvis de sidder med musiken drønende udenfor kan det godt betale sig at ringe
til politiet - man bliver dog prioriteret lavt, vores nabo brilliere med det
samme og der kommer politiet når andre har ringet - gider ikke at ringe
selv.

Og jeg mener da også der findes en § der gør at politiet kan beslaglægge
anlæget hvis de bliver ved efter henstilling.

Ligeså står der i politivedtægterne for Kbh:

§ 3.
Slagsmål, skrigen, råben og højrøstet syngen eller anden støjende, voldelig,
fornærmelig eller lignende optræden, der er egnet til at forstyrre den
offentlige orden eller medføre ulempe for andre tilstedeværende eller
omboende, må ikke finde sted på gader eller andre steder, hvortil der er
almindelig adgang, for eksempel i jernbane- og rutebilstationer, butikker og
offentlige kontorer, forlystelsessteder, badeanstalter, nødtørftsanstalter
og befordringsmidler, herunder hyrevogne.

Stk. 2.
Begås sådanne handlinger på steder, hvortil der ikke er almindelig adgang,
og medfører de forstyrrelse af den offentlige orden, kan politiet påbyde, at
de bringes til ophør.

Ligeså er der denne §:

§ 9.
Brug af højttalervogn på eller ud til en gade og brug af højttaler fra
luftfartøj må kun finde sted efter politiets tilladelse. I øvrigt kan
politiet forbyde benyttelse af højttalere, grammofoner, musikinstrumenter
eller lignende i fri luft eller for åbne vinduer eller døre, når benyttelsen
må antages at være til væsentlig ulempe for de omboende eller
forbipasserende. Under tilsvarende omstændigheder kan politiet forbyde
benyttelse af sirener, dampfløjter eller lignende signalapparater.