HJÆLP...!! Sprit ny CB500 Problemer......
Fra : cdn

Dato : 17-07-02 21:42

Jeg har en sprit ny HONDA CB500 og pludselig taber den benzin (løber ned af
motorblok bag) og motor drukner.
Lukker jeg for benzinen køre den OK ind til svømmerhus er tomt (?) så lukker
jeg op for benzinen igen til den til det løber
lukker igen osv....
Meget surt da den kun har kørt 1800 km.
Er det noget man selv kan gøre noget ved eller skal jeg ha' fat i garantien
????

Christian.

Fra : mikkel \(CB 600 F\)

Dato : 17-07-02 22:12

"cdn" <info@cdn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lukker igen osv....
> Meget surt da den kun har kørt 1800 km.
> Er det noget man selv kan gøre noget ved eller skal jeg ha' fat i

det kunne godt lyde som en svømmer der sidder fast, men det må garantien da
dække!! (der er 2 års garanti på nye motorcykler.)

mvh.
mikkel

Fra : Martin

Dato : 18-07-02 07:31

"mikkel (CB 600 F)" <silverfox@email.dk> wrote in message

> [...]
da
> dække!! (der er 2 års garanti på nye motorcykler.)

NEJ NEJ NEJ
Der er IKKE to års garanti...
Ifølge købeloven har man to reklamations ret og ikke andet...

Hvis der står i dine papier at du har to års garanti. træder de i kraft
EFTER at dine
to års relkamationsret er udløbet. så du på den måde har 2 års reklamations
ret + 2 års garanti.
altså i alt 4 års dækning...

udover det skal du lige kontrollere præcist hvad garantien dækker.

Martin

Fra : Jonas Holt

Dato : 18-07-02 09:21

> [...]

> ret + 2 års garanti.
> altså i alt 4 års dækning...
>
> udover det skal du lige kontrollere præcist hvad garantien dækker.

Hej Martin
Hvis nu du klipper unødvendig tekst fra ville dit indlæg se ud som ovenstående.
Når jeg henter nyt på gruppen er der kommet typisk 100-250 indlæg, og i den mængde drukner de indlæg
hvor der ikke er citeret korrekt, dvs. der citeres UNDER det der kommenteres og _AL_ unødvendig
tekst slettes.
De indlæg hvor unødvendig tekst ikke er slettet, kan ikke være på skærmen, dvs. jeg skal scrolle ned
en masse gange (100-250 gange!). Ofte bliver de indlæg bare sprunget over - og det er jo en skam
hvis der står noget godt!

Dette er ment som en venlig oplysning til alle jer der føler jer ramt

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 18-07-02 09:33

> [...]
> ret + 2 års garanti.
> altså i alt 4 års dækning...
>
> udover det skal du lige kontrollere præcist hvad garantien dækker.

Den tror jeg du har fået galt fat i. Det er selvfølgelig rigtigt, at
lovkravet er to års reklamationsret, men når honda så giver to års garanti,
træder det i stedet for de to års reklamationsret, idet garanti er bedre end
reklamationsret, og det er dermed fuldt lovligt for firmaet at give to års
garanti som en ekstra service, i stedet for de to års reklamation. Altså
ikke noget med 4 år...
Mvh
Anders O

Fra : D@lby

Dato : 17-07-02 22:38

> [...]
af
> motorblok bag) og motor drukner.
> Er det noget man selv kan gøre noget ved eller skal jeg ha' fat i

Surt, det er ikke lige hvad man forventer på en ny kværn!
Lad være med at få sorte fingre på den sag, smid du den bare lige i hovedet
på dem igen.

--
-=D@lby=-
Suzuki GS500E '98

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 17-07-02 23:12

> [...]
> lukker igen osv....
> Meget surt da den kun har kørt 1800 km.
> Er det noget man selv kan gøre noget ved eller skal jeg ha' fat i

Surt. Jeg er enig med de andre, smid den i hovedet på Honda.
Jeg vil dog lige berolige dig med, at det nok bliver et af meget få
problemer du får med den mc, min egen er utrolig trofast på trods af dårlig
behandling fra tidligere ejere, og jeg mindes meget få beretninger omkring
problemer med modellen i denne gruppe.
Mvh
Anders Olesen
CB 500 '96

Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 18-07-02 12:10

On Thu, 18 Jul 2002 00:12:26 +0200, [8260]Anders Olesen wrote:
> fra tidligere ejere, og jeg mindes meget få beretninger omkring
> problemer med modellen i denne gruppe. Mvh Anders Olesen
> CB 500 '96

Men selv Honda kan få problemer, f.eks. med ensretteren... Og batterier
har altså ikke godt af vekselstrøm!

--
Jesper
CBR600F2 der skal have ny ensretter og nyt bagdæk.

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 18-07-02 22:09

> [...]
>
> --
> Jesper
> CBR600F2 der skal have ny ensretter og nyt bagdæk.

jeps jeps. Men jeg troede nærmest også en ensretter var en form for
sliddel(?), som rutinemæssigt røg efter en 10 års tid. Jeg har forøvrigt
tænkt lidt på, nu du nævner funktionen af ensretteren, er det så virkelig
bare samme funktionalitet som en diodebro + kondensator, og hvis det er,
hvordan f..... kan den så koste små 2500,-, som jeg ved den gør til en
cbr600 f2?
Med venlig hilsen
Anders Olesen
som håber til næste sæson at have en f2'er, der kan gå en ensretter på

Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 19-07-02 14:28

On Thu, 18 Jul 2002 23:08:46 +0200, [8260]Anders Olesen wrote:
> jeps jeps. Men jeg troede nærmest også en ensretter var en form for
> sliddel(?), som rutinemæssigt røg efter en 10 års tid. Jeg har forøvrigt

He he - ja det kan være. Mon ikke det er forskelligt fra mærke til
mærke? Jeg husker noget om nogle Suzukier hvor de ikke holdt så lang
tid....

> [...]
> virkelig bare samme funktionalitet som en diodebro + kondensator, og
> hvis det er, hvordan f..... kan den så koste små 2500,-, som jeg ved den

Jeg har ikke haft det store ohms-lov-kursus, men jeg tror du har ret! Og
mht prisen, så er det vel cotume i branchen? Men prisen undrer mig nu
også lidt. Jeg venter og ser hvad John Bille finder af gode priser

> som håber til næste sæson at have en f2'er, der kan gå en ensretter på

He he he - du må da gerne skifte min

--
/Jesper
CBR600 der snart vil ud at køre!

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 19-07-02 16:01

> Jeg har ikke haft det store ohms-lov-kursus, men jeg tror du har ret! Og
> mht prisen, så er det vel cotume i branchen? Men prisen undrer mig nu
> også lidt. Jeg venter og ser hvad John Bille finder af gode priser

Er han en ophugger, eller hvordan?

> He he he - du må da gerne skifte min

Det er ikke så meget for at skifte ensrettere, jeg gerne vil have en

Mvh
Anders