Jesus og ET
Fra : Nikolaj Borg

Dato : 17-07-02 20:33

Nej, jeg er ikke Mosegrisen - nej jeg er ej.

Men jeg faldt lige over en side, der endegyldigt prøver at bevise, at der er
mange ligheder mellem ET og Jesus. Måske er der nogen, som finder den
interessant:

http://davezilla.com/index.php?p=1204

/Nikolaj

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 17-07-02 20:36

Nikolaj Borg skrev:

> Men jeg faldt lige over en side, der endegyldigt prøver at bevise,
> at der er mange ligheder mellem ET og Jesus.

Nu er det jo ikke *så* overraskende, for filmen er proppet med religiøse
symboler.

--
Mvh. Peter
"Being a robot's great, but we don't have emotions, and sometimes that

Fra : Lakken

Dato : 18-07-02 09:36

Peter Bjerre Rosa <peter@filmsvar.dk> wrote in message
> Nu er det jo ikke *så* overraskende, for filmen er proppet med religiøse
> symboler.

Når jeg læser indlæg af Peter Rosa får jeg af og til lyst til at citere
mesterværket "Raw Deal", hvor Paul Shenar siger til Arnold Schwarznegger:
"Be smart! Dont be a smart-ass!"

Mvh
Lakken

Fra : Mads Lund

Dato : 18-07-02 01:03

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote in message
> Nej, jeg er ikke Mosegrisen - nej jeg er ej.
>
> Men jeg faldt lige over en side, der endegyldigt prøver at bevise, at der
er
> mange ligheder mellem ET og Jesus.

"I remember another gentle visitor from the heavens, he came in peace and
then died, only to come back to life, and his name was E.T., the extra
terestrial. I loved that little guy."

- Reverend Lovejoy

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-07-02 11:11

Mads Lund wrote:
> [...]
>

> "I remember another gentle visitor from the heavens, he came in peace and
> then died, only to come back to life, and his name was E.T., the extra

DAMN! Det var det _jeg_ ville have skrevet. Det var det første jeg
tænkte på :)

/David

Fra : Per Kristensen

Dato : 18-07-02 07:39

LOL!

Fra : CruizeMe

Dato : 19-07-02 01:12

> [...]
er
> mange ligheder mellem ET og Jesus. Måske er der nogen, som finder den

Jeg ved at der er skrevet i hvert fald en afhandling på Københavns
Universitet - Film og medievidenskab omkring lighederne i mellem ET og
Jesus. Du kan kontakte KU for at låne eller kopierer afhandlingen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-07-02 06:00

"CruizeMe" <cruisemeblonde@hotNOmailSPAM.com> writes:

> Jeg ved at der er skrevet i hvert fald en afhandling på Københavns
> Universitet - Film og medievidenskab omkring lighederne i mellem ET og
> Jesus. Du kan kontakte KU for at låne eller kopierer afhandlingen.

Jeg kan ikke gennemskue, hvem der gør grin med hvem - om nogen.

Parallellerne er så gennemført tydelige og overbevist bevidste, at det
slet ikke giver mening at spille overrasket.

Specielt scenerne omkring genopstandelsen, ansvarsoverdragelsen og
himmelfarten er mere end almindeligt oplagte.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 19-07-02 15:03

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> writes:

> http://davezilla.com/index.php?p=1204

heh, jeg synes Jesus action-figuren var morsom, så en søgning gav mig
dette bizarre sted:
http://www.jesuschristsuperstore.net/

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 19-07-02 15:05

Thomas Jespersen skrev:

> heh, jeg synes Jesus action-figuren var morsom,

Det er Buddy Christ fra Dogma.

--
Mvh. Peter
"Argh! Det sker bare ikke, det her, Lars Krimi!"

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 19-07-02 15:07

Peter Bjerre Rosa skrev:

> Det er Buddy Christ fra Dogma.

Men ellers en sjov side, du fandt. Især Allah er grineren:
http://www.jesuschristsuperstore.net/lfigurespages/lfallah.html

--
Mvh. Peter
"I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me,

Fra : Familien Rohde

Dato : 20-07-02 10:29

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse
> Men ellers en sjov side, du fandt. Især Allah er grineren:
> http://www.jesuschristsuperstore.net/lfigurespages/lfallah.html

(griner) ja de er sjove. Specielt denne kommentar:

Don't send cash.
Please don't. Oh go on then . . . send cash if you want to

--
Med venlig hilsen Søren Rohde

Fra : Jeppe Møller

Dato : 23-07-02 09:48

??? Jeg kan ikke huske scene hvor ET bliver korsfæstet (desværre)
/Jeppe