Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon coolpix 775 - hvad hulen er der galt~
Fra : nasty.bird

Dato : 17-07-02 19:59

Jeg har lige købt et Nikon coolpix 775 digitalkamera...
Jeg tog det ud af æsken, ladede batteriet op og satte det i.

Kameraet starter op og siger herefter 'SYSTEM ERROR'
Det er herefter ubrugeligt...

Er der nogen, som har haft dette problem? Er der evt et fix? Eller skal jeg
i Merlin i morgen?

Holmes

Fra : SuperFOTO

Dato : 17-07-02 21:57

Hej der !
Jeg vil anbefale at ringe til DFA ( Nikon DK ) og spørge efter supportafd.
Tlf. er 39162020 og du kan spørge efter Jonathan..

Mvh Per

---

Fra : nasty.bird

Dato : 17-07-02 23:06

> Hej der !
> Jeg vil anbefale at ringe til DFA ( Nikon DK ) og spørge efter supportafd.
> Tlf. er 39162020 og du kan spørge efter Jonathan..

Det prøver jeg - tak for det :)

Holmes

Fra : nasty.bird

Dato : 18-07-02 08:53

> Jeg vil anbefale at ringe til DFA ( Nikon DK ) og spørge efter supportafd.
> Tlf. er 39162020 og du kan spørge efter Jonathan..

Øv...han var der ikke i dag... Ham, jeg talte med, henviste mig til min
forhandler...

Fra : nasty.bird

Dato : 18-07-02 14:54

Ok...var i Merlin i formiddags... Fik et nyt kamera uden problemer.
Tak til Merlin for det :)

Fra : Per A. Hansen

Dato : 20-07-02 19:02

> [...]
> Det er herefter ubrugeligt...
>
> Er der nogen, som har haft dette problem? Er der evt et fix? Eller skal

Ja - det har jeg - endnu.
Desværre opstod fejlen efter ca. 1/2 års forløb.
Efter ca. 1 måned fik jeg besked - efter at jeg forgæves havde
forsøgt at maile til Foto-agenturet efter råd fra gruppen.
De havde fundet sand(!) i kameraet - derofr dækkede garantien ikke.
Det vil koste ca. 1600 kr at rense maskineriet.
Efter 2 måneders forløv har jeg ikke set det endnu.
Mit NIKON kamera har ikke været i forbindelse med sand - det fik fejlen midt
under indendørs optagelser.

Herefter køber jeg kameraer i Tyskland - Dansk Foto Agentur yder
for dårlig og langsom service.

Per A. Hansen