Pleje af hjelm
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 17-07-02 19:10

Hej,

Så fik jeg langt om længe en hjelm - valget faldt på en Takai Modulo 1.

Nu spekulerer jeg på, hvordan jeg bedst muligt plejer den, specielt:

- Hvordan vasker jeg visiret bedst muligt, både så jeg ikke ridser, og så
det ikke dugger så meget?
- Hvad er bedst at vaske selv hjelmen af med?
- Hvordan plejer man ellers sådan en hjelm?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Jimmi

Dato : 17-07-02 19:13

En ting du ihvertfald ALDRIG må tørre visiret af med er de blå/grønne/gule
opvaske svampe, de ridser som bar pokker.

Jimmi
(XJ600S)

Fra : mikkel \(CB 600 F\)

Dato : 17-07-02 22:03

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det ikke dugger så meget?
> - Hvad er bedst at vaske selv hjelmen af med?
> - Hvordan plejer man ellers sådan en hjelm?

når du skal vaske dit visir skal du blot bruge rent lunken vand og en BLØD
klud!!!
brug aldrig husholdnings spridt eller lignende!!!!! nogle visire bliver
matte af det.
hvis visiret ikke kan rengøres med vand alene kan du evt bruge LIDT!!
opvaske midel
hvis der er mange indsekter på visiret, så tør det først LET over med en
meget våd BLØD klud og kad den stå 2 min.
go tør den så af med en let opvredet klud, så kommer fluerne af uden
problemer og uden at ridsse!

hvad angår selve hjelmen er vand og sæbe også tilstrækelig

lige for en god ordens skyld vil jeg lige sige det en gang til:
BRUG ALDRIG SPRIT ELLER LIGNENDE PÅ DIT VISIR, MED MINDRE PRODUCENTEN
SKRIVER DET MODSATTE!!!!!

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 17-07-02 22:22

> når du skal vaske dit visir

Tak for tipsne'. Jeg erindrer også at jeg læste en anden post, hvor en sagde
man skulle vaske visiret med en ting på den ene side og en på den anden for
at undgå dug. Kan nogle eller vedkommende selv huske hvad det var?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 18-07-02 15:55

Jep, et trick har altid været at bruge alm. opvaskemiddel på briller hvis de
dugger om vinteren når man kommer indenfor, men jeg syntes ærligt talt ikke
at det funker på min hjelm, men prøv da. Altså bare smør noget opvaskemiddel
ud og tør det af igen.

Fra : Jens_B_Rasmussen

Dato : 07-08-02 08:19

"Rasmus Nielsen" skrev d. 17-07-02 22:22 dette indlæg :
> [...]

Jeg personligt gør også det udover alt det andet at jeg giver det et
tyndt lag bivoks på ydersiden det har to fordele har jeg bemærket
regnvand pisker af og instekterne sidder ikke så godt fast når man så
vasker dem af.

på indersiden har mangevist brugt en tynd sulfoopløsning, eller monteret
et såkaldt fogcity et lag plastic som giver samme effekt termoruder
altså ingen dug/kondens på indersiden

Mvh

Jens B. R.

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Lindholt

Dato : 18-07-02 07:17

mikkel (CB 600 F) <silverfox@email.dk> wrote in article
<ah4m2m$u51$1@news.cybercity.dk>...

> brug aldrig husholdnings spridt eller lignende!!!!! nogle visire bliver
> matte af det.

Jeg kan tilføje at de der almindelige husrengøringsmidler med salmiak og
andet godt også kan gøre visir og kåbeglas og sådannoget skørt og evt. mat
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 18-07-02 22:37

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,

Hejsa ;)

> - Hvordan vasker jeg visiret bedst muligt, både så jeg ikke ridser, og så
> det ikke dugger så meget?

Antidug film er _rigtig_ godt! Jeg købte noget der hedder Mega Shield Anti
Fog til min hjelm og det er de bedste 100,- kr jeg nogensinde har brugt!
Det kort fortalt en film ála husholdningsfilm bare tykkere man klæber på
indersiden så det fungere som termoglas.. det er _rigtig_ godt! jeg har kun
oplevet min hjelm dugge en lille bitte smule ud for munden efter jeg fik det
i, og det forsvinder lige så snart man sætter i bevægelse igen!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - Junior MC

Fra : Claus Rolsted

Dato : 20-07-02 12:37

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

> - Hvordan vasker jeg visiret bedst muligt, både så jeg ikke ridser, og så
> det ikke dugger så meget?

Jeg har med stor succes benyttet Armands husråd nr. 1: Barberskum.
Smør det på visiret og lad det ligge natten over før du skyller det af....
Perfekt mod døde flyve-øgler.

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - Køreteknisk Anlæg den 1. aug.

Fra : Armand

Dato : 21-07-02 19:18

Claus Rolsted <rolsted@nospamNOSPAM.dk> skrev i en
> [...]
> Jeg har med stor succes benyttet Armands husråd nr. 1: Barberskum.
> Smør det på visiret og lad det ligge natten over før du skyller det

Hæ!
Dejligt med en bekræftigelse på det noget utraditionelle trick!

--
Armand.
(hvis bil netop har stået et par timer på gaden med "hvid-opskummede"

Fra : bjosko

Dato : 07-08-02 08:19

"Rasmus Nielsen" skrev d. 17-07-02 19:10 dette indlæg :
> Nu spekulerer jeg på, hvordan jeg bedst muligt plejer den, specielt:

Indvendig dug... Fog City er suverent, det er en film du monterer på
indersiden. Mener jeg har lest en anmeldelse på www.dmcn.dk. Skal det
være enda mere kres kan du investere i Hyper optik, det er det samme,
men hvor den også skifter farve efter lyset. Jeg kender 2 som kører med
det og er glade for det.

Når vi nu er inde på visirer, findes der et vidundermiddel at spraje på
udvendig for at regnet/vandet preller af ? Jo har hørt om at polere, men
er ikke helt tryg ved det, er bange for at voksen vil matte over tid.
Min cykkel har kåbe, så vinden kommer lige i planeten når jeg kører,
uanset hvordan jeg vender eller placerer hovedet kan ikke fartsvinden
blæse det af, og på motorvej i regnvejr legger det sig en mat film
udvendig som er meget irriterende.

Myg/fluer tager samme retning, så mon jeg skulle ekspremintere med et
længre kåbeglas.

/Bjørn - som i søndags fik en veps midt i synsfeltet imens han var på
motorvejen... den var søren mig på indersiden af visiret, og i fuld
vigør. Puha.

http://www.kandu.dk/