MC med hjem fra Tyskland???
Fra : Hans

Dato : 17-07-02 18:12

Her på NG'en er der jævnligt folk, der snakker om at tage til Tyskland
for at hente en MC.
Jeg har lige købt en dernede, som skal hentes indenfor en måned. Den
står ca. 50 km fra Dortmund.
Hvis der er andre, der skal hente cykel i det område, kunne vi måske
splejse om transporten...

Hans

Fra : Jørgen Winther

Dato : 17-07-02 18:50

"Hans (slet X8DLI)" <hansr@X8DLImail.dk> wrote in message
> Jeg har lige købt en dernede, som skal hentes indenfor en måned. Den
> står ca. 50 km fra Dortmund.
> Hvis der er andre, der skal hente cykel i det område, kunne vi måske
> splejse om transporten...

Jeg tager derned (til Iserlohn, som er lige i nærheden af Dortmund) på
fredag, men denne gang tager jeg toget. Vi kan gerne følges ad hjem, hvis
det kan arrangeres.

Jeg har tidligere kørt ned i Tyskland med en stor kassevogn, en mindre
varevogn og en personbil med trailer - den sidste reelle mulighed, der ikke
involverer et fragtfirma, er så at tage toget.

Indtil nu er min favorit turen i varebilen, da den både var hurtig og
rimeligt komfortabel. Kassevognen, ja, det gør jeg aldrig mere! I hvert fald
ikke med 2000 km på et døgn! Og personbil med trailer giver ganske vist den
bedst mulige komfort, men tager bare alt for lang tid, hvis man skal længere
end kort!

Så nu glæder jeg mig til toget, hvor jeg kan slappe af med en god bog og få
en lur i liggevognen. Frisk og veludhvilet kan jeg så lørdag morgen springe
ud af toget og op på den nye mc, som jeg så bare fræser hjem på Nå ja,
der skal lige en nummerplade på, men ellers...

--
Jørgen

Fra : Hans

Dato : 17-07-02 19:06

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev:
>Jeg tager derned (til Iserlohn, som
>er lige i nærheden af Dortmund) på
>fredag, men denne gang tager jeg
>toget. Vi kan gerne følges ad hjem, hvis
>det kan arrangeres.
Jeg vil helst ikke køre hjem på min, da den ikke er kørt til.
-men god tur.

Hans

Fra : Jørgen Winther

Dato : 17-07-02 19:47

"Hans (slet Q3JVC)" <hansr@Q3JVCmail.dk> wrote in message
> Jeg vil helst ikke køre hjem på min, da den ikke er kørt til.

På et tidspunkt bliver du vel nødt til at køre på den - med mindre den bare
er til pynt?

> -men god tur.

Tak, og held og lykke med at finde en transportmulighed. Med en hel måned at
løbe på, burde det kunne lade sig gøre.

--
Jørgen

Fra : Henning

Dato : 17-07-02 20:56

> Jeg vil helst ikke køre hjem på min, da den ikke er kørt til.

Bare nysgerrig her...: Hvilken ny cykel kan det betale sig selv at hente i udlandet? Er den udsolgt i dk?

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Buck

Dato : 18-07-02 07:19

Der kan være andre fordele end prisen ved at hente cyklen i udlandet.
F.eks. Honda Deauville (min realistiske drømmecykel).
Køber du den i år hos den danske importør får du 2001 modellen, hvorimod
hvis du køber den i tyskland får du den nye 2002 model (husker ikke
forskellene)

En anden ting man kan gøre i udlandet er at handle ekstraudstyr.
Køb en skrabet model herhjemme (eller i udlandet), og afgiften betales så af
denne skrabede model. Derefter kører man en tur til Tyskland og får monteret
alt det ekstraudstyr hjertet (og pengepungen) begærer.
På den måde betaler man ikke afgift af ekstraudstyret.
Samme fidus gælder osse for biler.

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 17-07-02 21:20

> [...]
den
> bedst mulige komfort, men tager bare alt for lang tid, hvis man skal

Temmelig OT, men hvad mener du da er forskellen på en varebil og en
kassevogn?
Mvh
Anders O

Fra : Morten Juel

Dato : 17-07-02 21:29

heheh tænkte jeg sq også på sjovt nok )

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Jørgen Winther

Dato : 17-07-02 22:13

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> wrote in message
> heheh tænkte jeg sq også på sjovt nok )

Ja ja, mor I jer bare!

Faktisk så var der et par tillægsord koblet på også - noget med stor og
lille. Så skulle billedet vel være tegnet? Helt præcist var den lille en VW
Transporter (hverken høj eller lang eller noget), mens den store var en
eller anden ældre type Fiat med et kæmpe skrummel af en alu-kasse bagpå (3
meter høj eller sådan noget og meget bred og lang) som endda var forsynet
med en hydraulisk lift.

--
Jørgen

Fra : Henrik

Dato : 18-07-02 15:03

> [...]

> ud af toget og op på den nye mc, som jeg så bare fræser hjem på Nå ja,
> der skal lige en nummerplade på, men ellers...

hvordan fremskaffer du en nummerplade? en DK-prøveplade må vel kun bruges i
DK .... venter spændt på svar

/Henrik
VFR750F fra tyskland

Fra : Jørgen Winther

Dato : 18-07-02 15:46

"Henrik" <henrik_hougaard@hotmail.com> wrote in message
> hvordan fremskaffer du en nummerplade? en DK-prøveplade må vel kun bruges
> DK .... venter spændt på svar

I dette tilfælde henvender jeg mig til en skiltemager, for at få en
forsikring! Dernæst tager jeg mc'en under armen, og tager forsikringsbeviset
og diverse papirer vedr mc'en under den anden arm, og så skråer jeg over
gaden til Iserlohn Bürgerbüro (hvor det lokale Straßenverkehrsamt er
placeret), hvor jeg køber et nummer til et Ausfuhrschildt (som de ihærdigt
påstår også gælder i Danmark - hvilket motorkontoret herhjemme dog
benægter). Det koster et gebühr på ca. 30 Euro, og så går jeg tilbage til
skiltemageren for at købe en nummerplade! Jeg er spændt på, hvad dén koster.

Man skal medbringe motorcyklen, for at de kan kontrollere stelnummeret.
Desuden skal man medbringe pas, ausweis eller anden tilsvarende
legitimation.

Det er lidt forskelligt, hvor man henvender sig for at få en prøveplade i
Tyskland (afhængigt af hvilken by), og man skal også være opmærksom på, at
de har flere forskellige slags! "Rote Nummern" sælges kun til folk, de
stoler på (!), Ausfuhrnummern/Zollkennzeichen er for sådan nogen som mig,
der vil have dyret med hjem, og så findes der Kurzzeitkennzeichen, der kun
må bruges indenfor Tysklands grænser, gælder i 5 dage og koster ca 10 Euro i
gebyr - dette burde egentligt være godt nok til mit formål, men de vil
hellere sælge det andet.

I Iserlohn er der åbent lørdag formidag, men det er ikke normalt. Man bør
altså satse på at købe prøvepladen på en hverdag i normal kontortid.

Prøvepladen til at bruge i Danmark, når jeg kommer så vidt, har jeg med i
rygsækken - man kan tilsyneladende ikke købe den ved grænsen, sådan som man
ifølge rygterne har kunnet tidligere.

Bürgerbüro Iserlohn:
http://www.maerkischer-kreis.de/zulassung/buergerbuero_is.html.

--
Jørgen

Fra : Hans

Dato : 18-07-02 21:03

I mellemtiden har jeg fået et tilbud fra et dansk fragtfirma, der to
gange om ugen kører fra Dortmund til Danmark. Pris for hjemtransport
incl. olieafgift og moms: 1037,50 kr.

Hans

Fra : Jørgen Winther

Dato : 18-07-02 21:22

"Hans (slet QCJIS)" <hansr@QCJISmail.dk> wrote in message
> I mellemtiden har jeg fået et tilbud fra et dansk fragtfirma, der to
> gange om ugen kører fra Dortmund til Danmark. Pris for hjemtransport
> incl. olieafgift og moms: 1037,50 kr.

Ca. samme pris som togbilletten!

Hvad hedder fragtfirmaet? Og ordner de også detaljer som betaling og
overdragelse af farzeugbrief og diverse papirer og smådele?

--
Jørgen