Oxford sidetasker
Fra : Henrik Borré

Dato : 17-07-02 17:03

Hej NG,

Vil lige høre, om NG'en kan bidrage med lidt erfaringer omkring "bløde"
sidetasker fra den engelske producent Oxford. Jeg har kig på den store model
med et samlet volumen på 55 l. Alternative forslag modtages meget gerne - og
særligt til Bandit 600.

På forhånd tak,

Henrik
Bandit 600 '02

Fra : mikkel \(CB 600 F\)

Dato : 17-07-02 18:46

"Henrik Borré" <habo@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
model
> med et samlet volumen på 55 l. Alternative forslag modtages meget gerne -

jeg har ingen erfaring med Oxford-sidetasker!!, men deres tanktasker er
rigtig gode!!!

Fra : Nels Wolf

Dato : 17-07-02 20:19

> [...]
> med et samlet volumen på 55 l. Alternative forslag modtages meget gerne - og

Vær opmærksom på at der er ret stor forskel på kvaliteten på deres billigserie "Oxford 1" også kaldte "Oxford 1.Time Luggage" - som er noget dallerværk- og så deres udemærkede men også dyre "Oxford Sports" og de sølvfarvede "Platinium Luggage" Du kan se en beskrivelse på deres UK hjemmeside http://www.oxprod.com/

Som et alternativ også i god kvalitet men meget billigere; se http://www.louis.de og gå til varenummer : 10025335 (side 363 i det trykte katalog)
Dette er to saddeltasker OG en pakkepølle OG monteringremme/system til alt i alt 80 Euro/ca 600 kr + levering. Altså mindre end det een taske af de billige fra Oxford eller GIVI koster.
Jeg har et sådan sæt og jeg vil placere dem kvalitetsmæssigt som bedre end GIVI's tasker og Oxford billigserie,men ikke helt så gode som Oxford Sport & Platinium (men det er jo også en helt anden pris!) Det er ikke taskerne men opspændningen der halter lidt, og det kræver således lidt modifikation for at få Louis tasker til at sidde ordentligt uden at flagre ( pakkepøllen slasker frem og tilbage i sine for lange klikbeslag og der mangler en strop i bunden af sidetaskerne til at binde dem fast ned i bagerste fodhvilere) men med lidt fingersnilde kan det løses.

Et tip: Før du køber (for)store bløde saddeltasker/sidetasker bør du uanset fabrikat prøve at holde dem på siden af din mc for at se om de i det hele taget kan være der! Altså om de går godt fri af lydpotten og blinklys samtidigt, og går fri af en eventuel bagsæde passagers ben. Du skal holde større afstand til lydpotten end du tror - smeltet taske lugter ilde..
På min gamle model Bandit måtte jeg flytte blinklys for at få plads til nogle små (!) tasker, hvor der på den nye model Bandit tilsyneladende ikke er noget stort problem idet blinklys her sidder anderledes.

PS: men bløde tasker er altså nogle slaskeværk som ikke kan sammenlignes med et sæt ordentlige faste tasker , hvis disse faste tasker altså vel at mærke kan monteres uden at en mc kommer til at ligne en bredbaget ko eller beslagene ligner noget fra et gammelt Tekno byggesæt! At det kan lade sig gøre at lave smukt integrerede tasker ses på Bimmer RT model og på Aprilia Futura.

Nels Wolf
Bandit 600

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-07-02 08:18

> [...]
en eventuel
> bagsæde passagers ben. Du skal holde større afstand til lydpotten end du

Og 1/2 meter høje flammer er heller ikke rare - billeder er resultatet er
her http://www.majland.org/leo/blinker.html

Fra : m.grewy

Dato : 19-07-02 11:39

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:ah5poq$8qg$1@sunsite.dk...

> [...]

vil
> jeg slet ikke tænke på hvor varm udstødningen kan blive på en

På min cbr600f4 har jeg fået sat en scorpion potte på på den bliver ikke
mere varm end du kan holde ved den bagefter.
Så det med ild i sidetasker er ikke noget problem her.
Og jeg er nok ikke den eneste der har fået sat en anden pot på :)

Michael

Fra : JK

Dato : 18-07-02 08:22

Hejsa

Jeg var også på udkik på disse tasker fra Oxfords sports serie (eller hvad
de nu hedder)
Jeg prøvede at få dem monteret hos en forhandler på min Bandit 600 men vi
kunne ikke undgå at tasken kom meget tæt på eller rørte ved udstødningen og
det uden tungt indhold. Min fornemmelse bagefter er at det var fordi
forhandleren ikke have prøvet taskerne før og resultatet bunder i uvidenhed.

Hvis du kan få dem til at side tilfredsstillende så check lige dette link
inden du handler. http://www.motorbikebob.com/
Jeg fik anbefalet siden i min købeproces men da jeg har købt Givi's soft
sidetasker istedet har jeg ikke prøvet at handle der. Men du kan sparre
mange penge.
Givi taskerne sider forøvrigt rigtigt godt og koster noget mindre (med
mindre du køber Oxford på ovenstående side.

MVH
Jesper

Fra : Henrik Borré

Dato : 14-08-02 13:11

Hej NG

Allerførst tak for responsen på mit spørgsmål vedrørende Oxford (bløde)
sidetasker. Jeg har nu investeret i et sæt - Oxford Panniers - den store
udgave med volumen op til 55l.

Jeg er meget imponeret over kvaliteten, men fastspænding på en Bandit '02
kræver modifikation af de originale blinklys (læs montering af mindre
blink).

Jeg handlede hos http://www.motorbikebob.com - efter anbefaling fra Jesper
(tak for det). Prisen i DK er 1795-, (hos Aagensen), men jeg hentede mine
hjem fra ovenstående engelske forhandler til £110 incl. forsendelse (ved den
aktuelle valutakurs: DKK 1283,-). Så der kan bestemt være noget at hente

Venlig hilsen

Henrik Borré