TV-out problemer
Fra : Thomas Bowers

Dato : 17-07-02 16:08

Hej NG

Jeg har lige erhvervet mig et InnoVison Geforce 4 ti4200

Jeg benytter mig af Nview funktionen (Nvidia 29,42 winXP) til at enable
"klon", så både kan se billedet på min monitor og TV, samtidig. Nu ligger
landet bare sådan at jeg kører 1600*1200 på min 19" hvor max. opløs. på
tv-out er 1024*768. Dette medfører at jeg kun kan se en del af billedet på
TV'et (kan flytte rundt på billedet ved at bevæge musen).
Hvordan får jeg lavet en klon af billedet så det bliver vist i 1024*768 på
TV og 1600*1200 på monitoren ?

En anden ting der undre mig lidt..... jeg kan kun få farver på TV'et hvis
jeg vælger "sammensat video-out" under Video-outputformat. Dette undre mig
da mit tv (spritnyt 28" Samsung) understøtter svhs og jeg kan kun få et
billede hvis jeg sætter svhs kablet (med scartomskifter) til AV1 (altså AV2
sker der intet) ?

På forhånd tak

Hilsen Thomas Bowers

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-07-02 10:23

"Thomas Bowers" <BowersNOSPAM@ostervold.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> da mit tv (spritnyt 28" Samsung) understøtter svhs og jeg kan kun få et
> billede hvis jeg sætter svhs kablet (med scartomskifter) til AV1 (altså

Har du checket om dine AV indgange har flere indstillinger.
På mit Panasonic kan jeg vælge AV1 som så forventer comp/scart input
trykker jeg på knappen igen står der AV1S og så er det S-video input
der skal til.
--
Peter J

Fra : Torben Jensen

Dato : 23-07-02 07:01

> [...]
> TV'et (kan flytte rundt på billedet ved at bevæge musen).
> Hvordan får jeg lavet en klon af billedet så det bliver vist i 1024*768 på

Dit fjernsyn kan kun køre med en opløsning på 640x480 prøv med den og du vil
have hele skærmbilledet på dit tv.
Det har ikke noget med lige præcis dit fjernsyn at gøre men opløsningen på
et almindeligt tv er ikke særlig stor derfor kan det ikke håndtere en større
opløsning end 640x480, har jeg fåret fortalt.

mvh
Torben Jensen

Fra : DWM

Dato : 23-07-02 08:04

"Torben Jensen" <torben.jensen@bpanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et almindeligt tv er ikke særlig stor derfor kan det ikke håndtere en større
> opløsning end 640x480, har jeg fåret fortalt.

Jeg kører i 800x600 på mit TV uden de problemer. Det er et
6-7 år gammelt Philips.

/Kenneth Iversen