Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Kyro 2 hakker i spil
Fra : Lars, Århus C

Dato : 17-07-02 15:40

Hej!

Mit Hercules Prophet 4500 tv-out hakker i f.eks. counterstrike, dvs. det
hakker faktisk ikke hele tiden. Der kan gå 30 sekunder, hvor det kører
totalt flydende og så lige pludselig fryser billedet i et par sekunder og så
kan man spille 30 sekunder igen. Ufedt!
Der er installeret de nyeste drivere til Windows XP.

Nogen, som har en løsning

på forhånd tak
lars, århus

Fra : Erik S. Magnussen

Dato : 17-07-02 15:50

Har du lagt mærke til om din harddisk står og kører mens det hakker. Det
lyder ikke som om det er grafikkortet.

Hilsen Erik

Fra : Lars Vinther

Dato : 17-07-02 16:22

Kyro 2 er vist lidt af et skodkort- i hvert fald ifølge et computerblad jeg
ikke lige kan huske navnet på (vist nok pc player eller noget i den stil).
De viser en liste over, hvordan spillene kører med forskellige processorer
og grafikkort, og tit og ofte ser man på disse oversigter at kyro 2 kører
uacceptabelt i spil, uanset processorhastighed...

Lars

Fra : Lars

Dato : 17-07-02 18:20

"Lars Vinther" <metal666@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og grafikkort, og tit og ofte ser man på disse oversigter at kyro 2 kører
> uacceptabelt i spil, uanset processorhastighed...

Kyro 2 fra Hercules er ikke et skodkort efter min mening, jeg købte det i
sin tid på grund af 2d kvaliteten, som faktisk er lige så god som matrox og
ati. Oven i det performer det under normale omstændigheder faktisk rigtig
godt, når det så endelig virker, hvilket mit ikke gør under XP mere. Under
2000 virkede det faktisk rigtig godt, det kan være jeg skal skifte tilbage
igen.

/lars

Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-07-02 03:06

On Wed, 17 Jul 2002 17:22:07 +0200, Lars Vinther wrote:

> [...]
>og grafikkort, og tit og ofte ser man p disse oversigter at kyro 2 kører
>uacceptabelt i spil, uanset processorhastighed...

Det eneste problem der er med KyroII er at der ikke er en T&L
enheden......men selvf lgelig yder det ikke lige s† godt som de kort der er
1-1« †r nyere, 1-2 generationer kan g re lidt ved ydelsen....men det er
absolut ikke et skodkort.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
At Microsoft, "API" means "Another Proprietary Interface."

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 21-07-02 19:37

Lars Vinther wrote:
> [...]
> og grafikkort, og tit og ofte ser man på disse oversigter at kyro 2 kører
> uacceptabelt i spil, uanset processorhastighed...

Tror snarer der er tale om at du læser et skodblad, jeg kan rask væk
spille UT i 1920*1440 32 bit med en glimrende framerate med mit KyroII kort.

Se gerne et screendump her: http://users.cybercity.dk/~dsl45720/

Mvh

Bruno

Fra : Lars

Dato : 17-07-02 18:17

"Erik S. Magnussen" <hoc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Har du lagt mærke til om din harddisk står og kører mens det hakker. Det
> lyder ikke som om det er grafikkortet.

Det ved jeg ikke om den gør, men der er 512 mb ram i computeren og det er
først under windows XP den er begyndt på at "periode-fryse" i spil.
Hvad skal jeg gøre hvis det er harddisken IBM 75GXP 46,1 gb, der er noget i
vejen med?
Jeg har installeret nogle drivere fra viahardware.com, bundkortet jeg har er
et soltek kav75 eller noget i den retning.

Fra : Erik S. Magnussen

Dato : 17-07-02 20:47

Hvis din harddisk står og laver swapfiler, er det ikke fordi der er noget
galt med din harddisk. Det kan være mange ting, som f.eks en masse skrammel
i din registreringdatabase. Hvis du kan se at dine spil hakker fordi
harddisken hakker, er det nemmeste vil at formattere harddiske og
genindstallere windows.
Jeg tror ikke at en diskfrakmentering alene ville hjælpe.

Hilsen Erik

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 21-07-02 19:35

Lars wrote:
> [...]
> Jeg har installeret nogle drivere fra viahardware.com, bundkortet jeg har er
> et soltek kav75 eller noget i den retning.

Tag et kig på www.paraknowya.com, der finder du masser af info om KyroII
kort og især deres forum er super.

Mvh

Bruno