Newsgruppe dk.sport.kanokajak ?
Fra : Lars Bj.

Dato : 17-07-02 15:10

Hej dk.sport,
Jeg leder efter en newsgruppe på nettet for sportsgrene som Kajakpolo (min
primære interesse), Whitewater / wildwater kajak, Kajaksurfing, Kajakslalom
osv. Jeg tænkte om der måske var en gruppe som dk.sport.vandsport men det
ser ikke ud til at være tilfældet. Er der nogen der har en ide om hvordan
man forespørger om oprettelse af nye newsgrupper? (eller en ide om hvor jeg
kan finde en newsgruppe hvor indlæg om disse sportsgrene postes)

På forhånd tak.
Lars Bj.

---
www.kajakpolo.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 17-07-02 15:31

Lars Bj. skrev:

> Jeg leder efter en newsgruppe på nettet for sportsgrene som
> Kajakpolo (min primære interesse), Whitewater / wildwater
> kajak, Kajaksurfing, Kajakslalom osv.

Du har netop fundet den!

> Jeg tænkte om der måske var en gruppe som dk.sport.vandsport
> men det ser ikke ud til at være tilfældet.

Nej, der er tilsyneladende ikke trafik nok til at bære en hel
undergruppe.

> Er der nogen der har en ide om hvordan man forespørger
> om oprettelse af nye newsgrupper?

Der skal skrives en såkaldt OTD. Hvordan det gøres, kan du læse om på
http://www.usenet.dk/otd/. Men spar dig anstrengelserne. En ny gruppe
bliver ikke oprettet, medmindre der allerede kan påvises en stor mængde
indlæg om emnet.

> (eller en ide om hvor jeg kan finde en newsgruppe hvor
> indlæg om disse sportsgrene postes)

Som antydet - det her er den rigtige gruppe at poste sådanne indlæg i.

--
Mvh. Peter
"Jeg har fået hemmeligt telefonnummer med 13 cifre, så det er ekstra