Hvordan kan man lave en perfekt kopi af en~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-07-02 14:14

Hvis man nu gerne vil lave en nøjagtig kopi af en CD, så kan man med
Extractor i Toast lave en perfekt kopi........... med mindre numrene
hænger sammen, men kan vælges individuelt på CD afspilleren ????!!!!

Findes der andre muligheder.

Skal virke på OS 9.1

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 17-07-02 14:39

in article 1ffh0tf.btxalo1ckxypsN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 17/07/02 15:13:

> Hvis man nu gerne vil lave en nøjagtig kopi af en CD, så kan man med
> Extractor i Toast lave en perfekt kopi........... med mindre numrene
> hænger sammen, men kan vælges individuelt på CD afspilleren ????!!!!

Jeg har lavet nøjagtige kopier af cd'er, hvor numrene hænger sammen men kan
vælges individuelt. Jeg ved ikke hvad Extractor er, jeg klikker "copy" i
Toast.

> Findes der andre muligheder.
>
> Skal virke på OS 9.

... men jeg har altså 9.2.2 US.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-07-02 14:49

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> [...]
> vælges individuelt. Jeg ved ikke hvad Extractor er, jeg klikker "copy" i

Det har jeg prøvet, men enten kan CD drevet ikke følge med eller også er
det brænderen. Under alle omstændigheder kommer der små hak i lyden, som
om at den misser noget.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 17-07-02 14:56

in article 1ffh2jg.n5am5m1fsv6s0N%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 17/07/02 15:48:

> Det har jeg prøvet, men enten kan CD drevet ikke følge med eller også er
> det brænderen. Under alle omstændigheder kommer der små hak i lyden, som
> om at den misser noget.

Kan desværre ikke hjælpe. Jeg har ikke en kæft forstand på sånået. Når de
andre er færdige med at se Jobs fortælle om Finder nyheder og Sherlock 3,
kan de sikkert råde dig.

Fra : Jesper

Dato : 17-07-02 16:55

> Det har jeg prøvet, men enten kan CD drevet ikke følge med eller også er
> det brænderen. Under alle omstændigheder kommer der små hak i lyden, som
> om at den misser noget.

Lav et diskimage i Toast 5 først. I OS X kan man direkte kopiere CDDA
sporene til HD ved at trække dem derhen, så kan man brænde en AudioCD af
dem.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-07-02 21:21

Hej Jesper

Det kan du da også i Toast... Når Du har lavet de enkelte filer til
brændingen, åbner du Toast og vælger 'Audio CD', - trækker filerne over
på vinduet. Klik på 'Audio' og du vil se en liste over alle numrene.

Jeg går ud fra, du her mener fx. en live indspilning, der ikke gerne
skulle have pauser. Yderst ser du en tralrække, hvor der som std. står
et '2' tal. Den første skal altid være 2 - alle øvrige sætter du til '0'
(nul) og klikker OK - og fortsæt så brændingsprocessen. Alle numrene
skulle nu meget gerne komme uden afbrydelse med klapsalver og det hele
imellem de enkelte numre. Det er den proces, jeg bruger med Toast
4.2Pro.

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> [...]
> Extractor i Toast lave en perfekt kopi........... med mindre numrene
> hænger sammen, men kan vælges individuelt på CD afspilleren ????!!!!

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Tom

Dato : 18-07-02 00:17

Man kunne også bruge et lille stykke software fra astarte !!

Det hedder morsomt nok CD-Copy og har den indbyggede fordel, at softwaren
kan kopiere CD'er 100 % upåvirket af banale problemer så som copy-protection
etc..

Husk at ringe til copyDan hvis du kopierer en eller flere CD'er.. Jeg synes
at kunne huske at der skal betales en stor afgift, når der kopieres musik
CD'er !?
Tom

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-07-02 00:29

In article <B95BC77C.1923%tom@mir.dk>, Tom <tom@mir.dk> wrote:

> Husk at ringe til copyDan hvis du kopierer en eller flere CD'er.. Jeg synes
> at kunne huske at der skal betales en stor afgift, når der kopieres musik
> CD'er !?

Ja, den betaler du hver gang du køber en blank CD.

Fra : thomas tomcat

Dato : 18-07-02 01:35

in article B95BC77C.1923%tom@mir.dk, Tom at tom@mir.dk wrote on 18/07/02
1:16:

> Det hedder morsomt nok CD-Copy og har den indbyggede fordel, at softwaren
> kan kopiere CD'er 100 % upåvirket af banale problemer så som copy-protection
> etc..

Jeg har selv en splinterny cd (vundet i radioprogram, meget stolt!).
På den står der Copy protected, Not playable on PC. Og derefter en lang
smøre på tysk om Kopierschutz beeinträchtigt osv.

Bare for sjovs skyld, fordi der stod jeg ikke kunne, måtte jeg jo lige
prøve: Den kørte fint i Toast Copy.

- men der står jo osse "Kan ikke kopieres på PC".

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-07-02 22:20

> [...]

> prøve: Den kørte fint i Toast Copy.
>
> - men der står jo osse "Kan ikke kopieres på PC".

Sig ikke, at det ikke kan være en fordel, at noget er "PC only"
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mikael Kern

Dato : 23-07-02 21:26

> Husk at ringe til copyDan hvis du kopierer en eller flere CD'er.. Jeg synes
> at kunne huske at der skal betales en stor afgift, når der kopieres musik
> CD'er !?

Det kommer jo an på formålet med kopieringen og hvem der gør det. Jeg må f.x.
gerne låne en CD af dig og kopiere den og spille den højt og længe for Marie.
Men du må ikke være flink og spare mig for cykelturen og brænde mig en kopi...

mvh Mikael Kern

--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG
Rentals

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : thomas tomcat

Dato : 23-07-02 21:58

in article 3D3DBBD3.EC79DE39@kern.dk, Mikael Kern at spam@kern.dk wrote on
23/07/02 22:26:

> [...]
> Men du må ikke være flink og spare mig for cykelturen og brænde mig en kopi...

Ih, det er vel nok en smart og logisk og lige ud af landevejen helt naturlig
let at huske regel. Rigtig folketingsk.

Fra : Mikael Kern

Dato : 23-07-02 22:43

> Ih, det er vel nok en smart og logisk og lige ud af landevejen helt naturlig
> let at huske regel. Rigtig folketingsk.

???
Nu har jeg været en del på Christiansborg, og det er ikke lige der, jeg er blevet
inspireret. Faktisk citerede jeg IKKE Ishockeymin. Brian Arthur M.

Forsøgte bare at indrage 2 gamle OT travere: Cykler og kvinder...

Fra : thomas tomcat

Dato : 24-07-02 11:07

in article 3D3DCDBA.82887851@kern.dk, Mikael Kern at spam@kern.dk wrote on
23/07/02 23:42:
> [...]

> inspireret. Faktisk citerede jeg IKKE Ishockeymin. Brian Arthur M.
>
> Forsøgte bare at indrage 2 gamle OT travere: Cykler og kvinder...

jeg mener: De CDkopiregler, du citerer (uddrag af), synes skåret over en
kringlet læst.

Brianminister Kult Mikkelsen & ligesindede borggængere er snørklede og
cykelfjendske... (måske er han også kvinde-fjendsk ? Hmm. Der VAR jo en gut
i GayPride, der godtnok ligner ham..)