Hvor får man et billigt MC kørekort.
Fra : Buick67

Dato : 17-07-02 13:43

Tja, jeg er med sikkerhed ikke den eneste der har spurgt herinde. Men bær
over med mig

Som erfaren billist (17 år) og MC'ist (14 år on and off), uden skader i mere
end 14 år, er det måske på tide jeg får mig et MC kort.

Jeg forventer jeg kan bestå, med det mindst mulige loven kræver før man kan
tage prøverne.

Jeg har hørt at Holte Køreskole skulle være billige. Nogen der kender dem?

Andre forslag modtages gerne.

På forhånd tak.
Allan / Buick67

Fra : Bjørn S

Dato : 17-07-02 15:38

"Buick67" <allan_mody@hotmail.slet_dette.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> end 14 år, er det måske på tide jeg får mig et MC kort.
>
> Jeg forventer jeg kan bestå, med det mindst mulige loven kræver før man

Tjah, består gør du nok før eller siden Det største problem er nok for
de fleste teorien. Jeg har selv lige taget det i starten af juni. 21 års
erfaring som bilist hjalp da også mig på det trafikale, nu har du også kørt
MC, det er jo også en stor fordel og dog. Du "skal" jo gjøre som sagkyndig
forventer, det er også svært at vende sig af med (u)vaner som sidder på
rygmarven. Et andet kapittel er teorien, hvor du skal droppe masser af den
sunde fornuft og svare som de forventer, sætte dig ind i hvordan de tænker,
hvad er vigtigst her på dette billede.... masser af mystiske definitioner,
men det er snak om at pugge prøver på en cd-rom, så kommer det lidt efter
lidt.

Man slipper ikke unna 21 obligatoriske timer incl. kravlegård og
køreteknisk, dette skal der forevises logbog på under køreprøven. På disse
timer har da også de fleste fået tilstræklig køreundervisning til at bestå
en prøve.

Jeg tog kortet hos Bilskolen i Gentofte - www.bilskolen.dk , der finder du
mere info og deres priser, jeg syntes det var et ok sted med en hyggelig
instruktør (Søren) , men jeg kan jo ikke direkte sammenligne med noget
For mig var det ligså vigtigt at det var seriøst, da jeg ville lære, ikke
kun få et stykke plast. Du finder sikkert det som er billigere, fidusen for
dig er vel også at få komme til at køre de nødvendige timer, samt afviklet
teorien.

/Bjørn

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 17-07-02 16:19

Buick67 <allan_mody@hotmail.slet_dette.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ah3oo9$2rgb$1@news.cybercity.dk...
> Tja, jeg er med sikkerhed ikke den eneste der har spurgt herinde. Men bær
> over med mig
Næhh det er du ikke :)

> Som erfaren billist (17 år) og MC'ist (14 år on and off), uden skader i
mere
> end 14 år, er det måske på tide jeg får mig et MC kort.

Ja det var nok ikke den dummeste ide du har fået.. MC i 14 år uden Kort..
tsk tsk.. !

> Jeg forventer jeg kan bestå, med det mindst mulige loven kræver før man
kan
> tage prøverne.

Tjah.. Hvordan skal jeg forklare det. Med hensyn til at bruge maskinen er du
nok
godt rustet, men hvad angår teori, så har en knægt der lige er ved at tage
kørekort til
bil eller lige har fået, noget bedre stillet. Du kan godt regne med MANGE
kedelige aftner med teori !
Hvad angår kørslen, så er det nok også både godt og ondt at du har kørt før,
for der er nok en masse ting,
som du gør, som de overhovedet ikke vil se til en køreprøve!
Bare sådan noget som at trykke på bremsen ved jernberneoverskæring, og kigge
til begge sider, er nok noget de færreste gør, men man
dumper altså hvis man ikke gør det !

> Jeg har hørt at Holte Køreskole skulle være billige. Nogen der kender dem?

Nopes.. Tog hos Vejgård Hasseris.. 6000kr gav jeg. Du skal nok af med lidt
mere da det er længe siden du har taget til bil (de lavede en mix-ting med
mit teori til bil).

> Andre forslag modtages gerne.
>
> På forhånd tak.
> Allan / Buick67

/Thomas

Fra : D@lby

Dato : 17-07-02 20:30

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Buick67 <allan_mody@hotmail.slet_dette.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:ah3oo9$2rgb$1@news.cybercity.dk...
> Næhh det er du ikke :)

> mere

Ja, selvfølgelig skal du have et MC kort!
Jeg tog sidste sommer, og var lige fyldt 22 på det tidspunkt, dvs at det var
4 år siden at jeg havde taget kort til bil. Allerede der havde jeg vaner,
som jeg skulle lægge fra mig i en fart. Det var ikke så let.
Tilgengæld var jeg ikke nervøs for teorien, da det var så kort tid siden jeg
havde betået til bil med bravur! Men jeg fik noget at tænke over, da jeg den
første teoriaften, havde 16 billedfejl ud af 25! (øhh jeg kunne nok ikke
huske så meget som jeg troede)

De steder i har nævnt er noget billigere end det sted jeg tog kørekort. Jeg
kom af med 9000,- incl. alt! Det var hos Wonsbek i Herlev!

Held og lykke med kortet!

--
-=D@lby=-
Suzuki GS500E '98

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-07-02 21:17

"D@lby" <larsdalby@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tog sidste sommer, og var lige fyldt 22 på det tidspunkt, dvs at det
var
> 4 år siden at jeg havde taget kort til bil.

Ha, der kan man se hvor forskellige vi er! Jeg tog kørekort til bil for 4 år
siden og var 34 på det tidspunkt, dvs. at det var 16 år siden jeg havde
taget kort til motorcykel.
Jep, jeg havde også lige nogle vaner der skulle bearbejdes lidt.

Rittig

Fra : Brian

Dato : 17-07-02 22:06

Blev færdig for under en måned siden: 9000,- på Sydfyn.

Ville bare ønske dig held og lykke. Vigtigste råd: Smid AL din fornuft ud...
og LYT til din kørerlærer. For der er rigtigt mange ulogiske ting der bare
ikke er en god forklaring på. Så lyt og gør som loven ber dig om. Så skal
det nok gå.

Brian
(Billist i 12 år - 0 fejl i bilprøve / 1 i MC)

Fra : Claus Rolsted

Dato : 20-07-02 13:38

"Buick67" <allan_mody@hotmail.slet_dette.com> skrev i en meddelelse

> Andre forslag modtages gerne.

Hej Allan,
Jeg er selv midt i at tage styrepappet og synes selv, at jeg har undersøgt
markedet i Københavnsområdet ret godt.

Som nævnt er der nogle lovkrav til undervisningen som skal overholdes (teori
26 lektioner, manøvrebane 4 lektioner, 13 kørelekt. på vej, køreteknisk
anlæg 5 lekt, og undervisningsforløbet skal strække sig over minimum 14
dage).
I og med at du har kørt i mange år, kan du selvfølgelig bare vælge at gå
efter det billigste sted. Men teorien skal du helt klart regne med at bruge
lidt tid på at få genopfrisket. Du kan med stor fordel låne teoribøger
og -videoer og cd-rom'mer med prøver på biblioteket.

Det billigste sted jeg fandt i min søgen var "Byens Mc-Skole nr.2" på
Frederiksberg Allé 59 (tlf. 33 31 24 02,
http://www.mcskolen2.dk/ , TLF. 33213344, 33 25 06 77 ??, TLF. 23379469,
email: mcskolen@byensmc-skolenr2.dk ).

Udklip fra deres hjemmeside: "hvis du vælger vores forårspakke
Manøvrebaneleje - Manøvrebanekørsel 4 lektioner
Ubegrænset teori og tester - 13 kørelektioner på vej
Køreteknisk anlæg 5 lektioner
Kort og godt hele lovkravet til motorcykel
SAMLEDE PRIS KUN KR. 5999,- "

Dertil kommer materialer (dvs. bog+video hvis du vælger at købe/leje af dem)
+ prøvegebyr (580,-) + køretimer ved køreprøven. Ialt ender du nok med at
betale omkring 7.400,- for kortet alt includeret (forudsat at du består
første gang).

Men jeg har ikke været i stand til at finde nogen, som har gode erfaringer
med "Byens Mc-Skole nr.2", og jeg synes, de lagde for stor vægt på prisen
fremfor andre kvaliteter. Til sammenligning koster Tip Top Trafik på
Frederiksberg (http://www.tip-top.dk/nyside/kbh.htm , kontorets tlf. 35 36
35 36, mc-kørelæreren Jakoobs nr 21 83 11 56, Hostrupsvej 6, 1950
Frederiksberg C) 7.580,- kr _alt_ includeret (undtagen teoribog hvis du
vælger at købe hos dem), hvis man betaler 6.440,- to dage før første
teoritime. Og da jeg samtidig har læst overvældende mange positive
kommentarer (ikke mindst her i gruppen) om Tip Top, samt at det forekom mig,
at de lagde mere vægt på kvaliteten/indholdet i undervisningen, valgte jeg
at tage kørekort hos dem.

Jeg har postet et tekst-dokument i news:dk.binaer.motor med subject
"MC-køreskoler" med de informationer og priser jeg fandt frem for en måned
siden, da jeg overvejede mc-skoler. Håber du eller andre kan drage nytte af
det.....

Held og lykke - og rigtig god fornøjelse. For husk det er sk*de skægt at
køre mc

--
mvh. Claus Rolsted, som regner med at have kortet efter i alt små 8 uger
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - Køreteknisk Anlæg den 1. aug.

Fra : Buick67

Dato : 22-07-02 06:49

Hvad er det dog jeg har startet, mht anden tråd

Tak for de forskellige råd.

Teori tror jeg ikke jeg får problemer med. Tog, for lige at se om jeg havde
noget at have min påstand i, 4 forskellige teoritests på nettet. Fik 1 fejl
i alt.

Dog har i nok mere ret i jeg gennem årene har anskaffet mig nogle unoder i
trafikken. Den må en kørelære så få pillet af mig. Man skal jo køre en hel
del timer inden man må gå op.

Stor tak til Claus Rolsted for priser og betragtninger.

Hygge

Buick67

Fra : Claus Rolsted

Dato : 22-07-02 12:14

> Stor tak til Claus Rolsted for priser og betragtninger.

Any time ....

--
mvh. Claus Rolsted