CSS positionering
Fra : Matthiessen

Dato : 17-07-02 13:47

Jeg har lidt besvær med CSS positionering

jeg har en tabel i den ene side som blir stryret med det her :

..wintabel {
position: absolute;
right: 10px;
top: 70px;
}

og det funger jo godt nok. Problemet er så, at indholdet på siden går bagved
den tabel.
Hvordan forhindrer jeg det ?

---
VH
/Anders Matthiessen
web at dioder.dk

Fra : Hintzmann

Dato : 17-07-02 14:01

Ved enten at positionere resten af dit indhold absolut eller ved at bruge
float:rigt; på din wintabel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Matthiessen

Dato : 17-07-02 14:14

"Hintzmann" <nospan@please.dk> skrev i en meddelelse
> Ved enten at positionere resten af dit indhold absolut
Det jeg mangler er "indholds" vinduet, men kan man uden problemer
positionere den, så den størrelse også er dynamisk. Prøver lige selv, men
svar gerne.

> eller ved at bruge float:rigt; på din wintabel
Det virkede ikke

---
VH
/Anders Matthiessen
web at dioder.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-07-02 14:27

Wed, 17 Jul 2002 14:46:43 +0200, skrev "Matthiessen"
<matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk>:

>og det funger jo godt nok. Problemet er så, at indholdet på siden går bagved
>den tabel.

Du er også nødt til at positionere sidens øvrige indhold.

Eller vil du have at sidens øvrige innhold skal vises oven på
tabellen?

Så kan det klares med z-index.

Fra : Matthiessen

Dato : 17-07-02 14:50

> Du er også nødt til at positionere sidens øvrige indhold.

Ok. Det jeg mangler er indholds-tabbelen, og den skal jo gerne være dynamisk
i bredden. Hvordan gøres det ?

Højre tabel :
wintabel {
position: absolute;
right: 10px;
top: 70px;
}

Indholdstabellen :
.maintabel {
position: absolute;
left: 10px;
top: 70px;
}

Skal jeg bare sætte tabellen til 100% så ?
(kan ikke lige komme til den computer jeg normalt arbejder på)

> Eller vil du have at sidens øvrige innhold skal vises oven på
> tabellen?

Den skal bare holde sig væk fra den tabel :)

---
VH
/Anders Matthiessen
web at dioder.dk

Fra : Matthiessen

Dato : 17-07-02 17:35

"Matthiessen" <matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lidt besvær med CSS positionering

Kom nu folkens, hjælp mig her ;o(
Eller skal jeg gå det her ene trin tilbage til tabellerne :o/

Kort fortalt, Jeg har 2 tabeller.

Tabel 1 skal være så bred som mulig
-------------
| |
| 1 |
| |
-------------

Tabel 2 skal være fast 170 bred
---
| |
|2 |
| |
---

de skal samles så det ser sådan ud :

-----------------
| | |
| 1 | 2 |
| | |
-----------------

Problemet er at jeg ikke kan få tabel 1 til at stoppe hvor tabel 2 begynder,
de overlapper hindanden.

Hvordan ?

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 17-07-02 18:27

"Matthiessen" <matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> posting:

>Tabel 1 skal være så bred som mulig
> [...]

Dette er et hurtigt bud på en løsning. Findes sikket en mere
elegent.

<head>
   <title>bla</title>
      #tv {
         position: absolute;
         right: 170px;
         width: auto;
      }

      #th {
         position:absolute;
         right: 0px;
         width: 170px;
      }
</head>

   tvtvtv

   ththth

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Matthiessen

Dato : 17-07-02 18:43

"Chr. Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse
> Dette er et hurtigt bud på en løsning. Findes sikket en mere
> elegent.

Elegant eller ej, det virkede :)

Nu er spørgsmålet - hvordan laver jeg en ekstra tabel i den anden side også
?

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 17-07-02 18:55

"Matthiessen" <matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> posting:

>Elegant eller ej, det virkede :)

Stadigt samme forbehold....

>Nu er spørgsmålet - hvordan laver jeg en ekstra tabel i den anden side også
Altså A | BBB | C

<head>
   <title>bla</title>
      #tv {
         position: absolute;
         left: 0px;
         width: 170px;
      }

      #th {
         position:absolute;
         right: 0px;
         width: 170px;
      }

      #midt {
         position:absolute;
         right:170px;
         left:170px;
         width:auto;
      }
</head>

   tvtvtv

   midt

   ththth

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Matthiessen

Dato : 17-07-02 20:38

> Stadigt samme forbehold....

Det virkede, tusind tak.

---
VH
/Anders Matthiessen
web at dioder.dk

Fra : Rune Glerup

Dato : 17-07-02 19:03

Matthiessen skrev:

> Nu er spørgsmålet - hvordan laver jeg en ekstra tabel i den anden side også
> ?

I BlueRobot's Layout Reservoir <http://www.bluerobot.com/web/layouts/> er
demonstreret flere nemme CSS-layouts, bl.a.
<http://bluerobot.com/web/layouts/layout3.html>.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

"Again, we remind you that frames are on their way out anyway."