Problemer igen med skærm/rødligt
Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 17-07-02 11:47

Hej med jer

Jeg har tidligere på ugen skrevet om problemer med min Hitachi Accuvue
21 tommer skærm, som lige pludselig fik et rødligt skær, som ikke gik
væk. Efter at have prøvet forskelligt, konkluderede jeg at skærmen var
ved at afgå ved døden og satte i stedet en 17 tommer Applevision skærm
til. Ingen problemer indtil i går aftes, hvor den lige pludselig også
fik et rødligt skær, som dog i mellemtiden er forsvundet. Jeg har endnu
ikke prøvet 21 tommeren på en anden computer, som et kvikt hoved
foreslog, men det må jeg gøre, for det tyder da på at skærmkortet
driller, ikk'?

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-07-02 13:06

birgitte@behrendt.dk ([2900] Birgitte Behrendt) writes:

> [...]
> ikke prøvet 21 tommeren på en anden computer, som et kvikt hoved
> foreslog, men det må jeg gøre, for det tyder da på at skærmkortet

Er det samme skærmkabel?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 17-07-02 14:02

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Er det samme skærmkabel?

Nej, det er det ikke.

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-07-02 23:58

On Wed, 17 Jul 2002 12:46:48 +0200,
[2900] Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> [...]
> ikke prøvet 21 tommeren på en anden computer, som et kvikt hoved
> foreslog, men det må jeg gøre, for det tyder da på at skærmkortet

eller at du har placeret en stor magnet i umidelbar nærhed af skærmen.
Har jesper rodet?

(evt. en jern genstand deri kombination med din skærm fungerer som
elektromagnet - højtalere, TV, jernborde kan ofte forsage den slags
problemer)

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 18-07-02 09:11

> [...]
>
> (evt. en jern genstand deri kombination med din skærm fungerer som
> elektromagnet - højtalere, TV, jernborde kan ofte forsage den slags

Altså min mobiltelefon står lige ved siden af skærmen, men det har den
gjort længe uden problemer. Kan det være det? Jesper har mig bekendt
ikke rodet denne gang, og han nægter det også hårdnakket, så det må jeg
jo stole på

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-02 21:54

On Thu, 18 Jul 2002 10:10:43 +0200,

> Altså min mobiltelefon står lige ved siden af skærmen, men det har den
> gjort længe uden problemer. Kan det være det?

Nej den kan højst få din skærm til at "blafre"

Fra : Nishiki Sano

Dato : 19-07-02 09:34

Jeg har haft samme problem med min skærm, og det viste sig at det var en
lodning inde i selve skærmen. Den var til reparation flere gange, men da det
var en periodisk fejl, som opstod nu og da, var det svært for reparatøren at
se fejlen.
Nogen gange kan det vist også opstå, hvis skærmkablet ikke er sat ordentligt
i computeren.

Venlig Hilsen Nishiki

Fra : hansler •

Dato : 29-07-02 02:17

not directly related to your problem, but the screen on my PB G3 500 (2000
rev. b) started about 2 or 3 month ago to have turn reddish whenever waking
from sleep... after a while (1-3 minutes) it seems to fix itself, but it
seems to be worse, the longer the computer (or only the display) was on
sleep...

hansler