OnKeyPress hændelsen og Delete tasten
Fra : Lars Hundebøl

Dato : 17-07-02 10:45

Hej NG,

hvordan fanger jeg at det er Delete tasten der bliver trykket på i min
OnKeyPress hændelse i f.eks. en listbox.

if key = ??? then
showmessage('etellerandet');

Håber i kan hjælpe mig...

Med venlig hilsen

Lars Hundebøl

Fra : Juno

Dato : 17-07-02 10:50

"Lars Hundebøl" skrev i meddelelse
> hvordan fanger jeg at det er Delete tasten der bliver trykket på i min
> OnKeyPress hændelse i f.eks. en listbox.

if key = VK_DELETE then
showmessage('etellerandet');

--
*/*
jUno

Fra : Juno

Dato : 17-07-02 10:58

"Juno" skrev
> "Lars Hundebøl" skrev
> >
> if key = VK_DELETE then
> showmessage('etellerandet');

Sorry, der var jeg lige hurtig nok...
Kan du ikke bruge onKeyDown ? Så virker mit forslag nemlig :)

--
*/*
jUno

Fra : Garfield

Dato : 17-07-02 16:04

Hvis du vil undgå brugen af OnKeyEvent så kan du gøre følgende:

uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs;

type
TForm1 = class(TForm)
procedure FormCreate(Sender: TObject);
private
Procedure AppMessage(Var Msg : TMsg; Var Handled : Boolean);
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;

var
Form1: TForm1;

implementation

{$R *.dfm}
Procedure TForm1.AppMessage(Var Msg : TMsg; Var Handled : Boolean);
Begin
If Msg.Wparam=VK_Delete Then
Begin
Showmessage('Hello');
Handled:=True;
Msg.wParam:=0;
End;
End;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
Application.OnMessage:=AppMessage;
end;