MAXI benzin
Fra : Daddy

Dato : 17-07-02 08:37

Hej

Er det ikke 3-4 % olie man skal blande i benzinen til en knallert (MAXI)
Altså hvis man har en 5 liters dunk og så blander 200 mL olie i kan det vel
ikke gå helt galt, eller hvad.
Skal det være en bestemt type olie eller kan man bruge noget standard
motorcykle benzintilsætning.

MVH
Ole Fisker

Fra : Thomas B

Dato : 17-07-02 16:45

"Daddy" <Daddy@Daddysduo.dk> wrote in message
> [...]
vel
> ikke gå helt galt, eller hvad.
> Skal det være en bestemt type olie eller kan man bruge noget standard

hvis den ikke er tunet er 2% nok..jeg købte altid færdig blandet..og den
olie de kommer i sådan en tank.er bare deres normale 2takts olie..til ca.
50-60 kr.pr. L

mvh Thomas

Fra : Thomas Andersen

Dato : 27-07-02 12:50

> hvis den ikke er tunet er 2% nok..jeg købte altid færdig blandet..og den
> olie de kommer i sådan en tank.er bare deres normale 2takts olie..til ca.
> 50-60 kr.pr. L

jeg vil nu alligevel anbefale 4%, da mit stempel satte sig! da jeg gik fra
4%
over til 2%. Og den var ik tunet!

Mvh Thomas

Fra : Smoothy6

Dato : 28-07-02 21:03

jeg vil nu alligevel anbefale 4%, da mit stempel satte sig! da jeg gik fra
4%
over til 2%. Og den var ik tunet!

Det lyder måske smart at bruge mere olie i benzinen, men skulle ikke mene at
det er den rigtige løsning da det bla. ødelægger tændrøret med for meget
olie, altså i længden........

vil man forhindre at stemplet sætter sig, bør man istedet skifte dyse i
kaburatoren, et nummer større burde være nok........

taler af erfaring, min erfaring er ikke så stor på det område men den er der
da...

havde en ven der havde held med at skifte til en større dyse..... Håber jeg
kunne hjælpe

Fra : Allan Riise

Dato : 29-07-02 07:35

Thomas Andersen wrote:

> jeg vil nu alligevel anbefale 4%, da mit stempel satte sig! da jeg
> gik fra 4%
> over til 2%. Og den var ik tunet!
>
> Mvh Thomas

Jeg vil gerne give Smoothy6 ret !!
Der skal som grundregel en større dyse i, hvis at stemplet har en tendens
til at sætte sig. Grunden derfor er, at man så kommer "lidt for meget"
benzin i gasblandingen, og netop benzinen er med til at køle stempel,
cylinder o.s.v.
Ang. mere olie i benzinen, ja så ville jeg maksimalt bruge 1% mere end det
anbefalede..

Venligst ...
--
Allan Riise
ICQ 55853098

Fra : hynke007

Dato : 07-08-02 08:18

"Daddy" skrev d. 17-07-02 08:37 dette indlæg :
> [...]
det vel
> ikke gå helt galt, eller hvad.
> Skal det være en bestemt type olie eller kan man bruge noget standard

hejsa. du skal bruge en 2-takts olie. og blandings forholdet er 2 eller
4 % olie. 2% hvis den er lovlig og 4% hvis den er ulovlig...

hilsen
hynke007

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-08-02 14:21

hynke007 <hynke007.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:RJ349.5344$G3.786003@news010.worldonline.dk...

> hejsa. du skal bruge en 2-takts olie. og blandings forholdet er 2 eller
> 4 % olie. 2% hvis den er lovlig og 4% hvis den er ulovlig...

> [...]

En maxi skal have 2 % og er det god selvblandende to-takts, er det
_rigeligt_(i overkanten)

Ole