Hvor finder jeg et Ethernetkort til en Las~
Fra : Steen Villumsen

Dato : 17-07-02 08:42

Med chance for at få nogen 'over næsen' (ikke at forveksle med 'en lille
en til næsenø') vil jeg høre om der er nogen der har en idé til hvor jeg
kan finde et ethernetkort til en LaserWriter 4/600?

Derudover ville jeg sætte pris på en melding om jeg kan få denne printer
til at virke på en... pc...

På forhånd tak for hjælpen,
Steen

steen[at]teglvang[dot]dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-07-02 22:28

Steen Villumsen <steen@youllknevernow.com> wrote:

> Med chance for at få nogen 'over næsen' (ikke at forveksle med 'en lille
> en til næsenø') vil jeg høre om der er nogen der har en idé til hvor jeg
> kan finde et ethernetkort til en LaserWriter 4/600?

Der findes intet ethernetkort til 4/600. Der findes derimod en
hardwarebro, som gør at man kan forbinde en LocalTalk printer til et
ethernet netværk. Den koster ca. kr. 1500,- og kan bl.a. købes hos
www.macxpres.dk.

Martin

Fra : Steen Villumsen

Dato : 18-07-02 10:57

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
> hardwarebro, som gør at man kan forbinde en LocalTalk printer til et
> ethernet netværk. Den koster ca. kr. 1500,- og kan bl.a. købes hos

Tak for svaret Martin, lidt for meget at ofre på sådan en gammel sag.

/Steen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-02 00:01

On Wed, 17 Jul 2002 09:41:40 +0200,
> [...]

> en til næsenø') vil jeg høre om der er nogen der har en idé til hvor jeg
> kan finde et ethernetkort til en LaserWriter 4/600?

det kan du ikke - men du kan få en localtalk til ethernet adapter for
ca 1500kr (uff!).
Printeren vil dog stadig kun kunne køre Appletalk og stadig kun sende
printjobs til printeren med serielportens hastighed.

> Derudover ville jeg sætte pris på en melding om jeg kan få denne printer
> til at virke på en... pc...

ikke uden komerciel tredieparts sw som eks PCmacLAN (eller evt services
for macintiosh)

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-07-02 00:13

In article <ivs4ha.qs1.ln@g4.reippuert.dk>,

> det kan du ikke - men du kan få en localtalk til ethernet adapter for
> ca 1500kr (uff!).

> ikke uden komerciel tredieparts sw som eks PCmacLAN (eller evt services
> for macintiosh)

Ahem ja, Hr. Villumsen skulle kigge på det enestående tilbud der ligger
i markedsgruppen for tiden i stedet for

Fra : Steen Villumsen

Dato : 18-07-02 10:57

> [...]
> printjobs til printeren med serielportens hastighed.

> ikke uden komerciel tredieparts sw som eks PCmacLAN (eller evt services

Tak for svarene Morten, omend de var lidt nedslående

/Steen