MailItem [Outlook og VB6]
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 17-07-02 08:20

Folks i sommervarmen!

Roder lidt med Outlooks objektmodel, som ved G.. ikke er overskuelig, synes
jeg.

Jeg skal bruge e-mail-adressen på et MailItems afsender. Jeg kan finde:
[MailItem].SenderName - hvilket giver afsenderens navn i klar tekst (hvis
den findes)

....men jeg savner i den grad '[MailItem].SenderAddress' eller noget i den
retning, Hvor gemmer den sig?

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
--------
Indsæt v før snablen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-07-02 09:48

"Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> wrote in message
> [...]
> den findes)
>
> ...men jeg savner i den grad '[MailItem].SenderAddress' eller noget i den

Kik på din Recipients Collection
Modtager/Afsender kan skelnes ved at kikke Recipient.Type

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 17-07-02 10:57

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> wrote in message
> >
> Kik på din Recipients Collection
> Modtager/Afsender kan skelnes ved at kikke Recipient.Type

Mjae...

Når jeg har modtaget en mail (mi), så indeholder
mi.Recipients kun én adresse.

mi.Recipients(1) returnerer modtagerens (min) adresse af Typen olTo (1).

Jeg er efter *afsenderens* adresse. Jeg kan godt se, at der findes en Type,
som hedder olOriginator (2), men den kan jeg ikke se nogen steder.

Noget, jeg har overset?

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
--------
Indsæt v før snablen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-07-02 14:02

> [...]
>
> Mjae...
>
> Når jeg har modtaget en mail (mi), så indeholder

Hmmm, der var godt nogle små nakkehår der strittede
Lidt søgning på Google efter [outlook mailitem originator] gav de her links
http://www.cdolive.com/cdo5.htm#EMailAddressOfSender
http://www.slipstick.com/dev/code/getsenderaddy.htm

Håber det hjælper lidt bedre

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 18-07-02 09:02

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> wrote in message

Nu har jeg har lavet min egen primitive workaround:
Jeg opretter et [MailItem].Reply og læser .Recipient(1).Address på det.

Man tak for diverse bud

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
--------