Otsidighed #2 &49
Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 07:42

Det er en alsidig nyhedsgruppe for Mac, det her. Vi har boligannoncer,
tegneseriediskussioner med indslag af berømte tegneserietegnere, pc-brugere,
både i skabet og udenfor, diskussioner om nyt og gammelt komma, ting der
bortgives, Edliche vittigheder, underlige ungdomsbilleder, dræberfiltre
(D.K.I.M.T.M.F.), fornærmelser, cykler & sygehuse, politi og Suppe og Gule
HundeŠ
Var det bedre?
--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-07-02 08:25

david@blangstrup.dk writes:
> [...]
>(D.K.I.M.T.M.F.), fornærmelser, cykler & sygehuse, politi og Suppe og Gule

JA! Al lokums-snakken om handicap toiletter m.m.
Hilsen Hanne
som dog ikke følger alle tråde til ende, det er FOR tidskrævende.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-07-02 09:01

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> writes:

> [...]
> (D.K.I.M.T.M.F.), fornærmelser, cykler & sygehuse, politi og Suppe og Gule

Jada, men ikke dækkende. Cykeldækkende.

Hvor er fx Mønsterbrevkassen i ovenstående?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 10:13

On 17.7.2002 10:00, in article kkadoq942f.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjoern
Ravn Andersen" <ravn@mac.com> wrote:

> Jada, men ikke dækkende. Cykeldækkende.
>
> Hvor er fx Mønsterbrevkassen i ovenstående?

Ach, en Gnu!

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-07-02 10:17

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> writes:

> Ach, en Gnu!

Hvor?

-j
[som snart skal se på vandsvin og Anacondaer]

--
18.07.02 - 20.07.02
København - Madrid - Sao Paulo - Santa Cruz - La Paz

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-07-02 11:21

------------^^^

> Ach, en Gnu!

Din fejl. Hvad laver et ikke-ISO-Latin-1 tegn i dine indlæg?

Gnus reagerer ved at skifte til den eneste encoding den kender hvor
alle tegn (>32) er gyldige, nemlig UTF-8.

Sig til når du er skiftet til kurant software, eller holder op med at
lave narrestreger.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 13:09

On 17.7.2002 12:20, in article kk7kju7j05.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjoern
> [...]

> alle tegn (>32) er gyldige, nemlig UTF-8.
>
> Sig til når du er skiftet til kurant software, eller holder op med at

Hvad, er gnuen uhøflig?

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-07-02 13:12

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> writes:

> Hvad, er gnuen uhøflig?

Nej, den er faktisk så flink som det kommer. Nu har jeg klippet dit
syge tegn væk, og så skulle den gerne bruge ISO-Latin-1 i stedet.

Nu har jeg svaret på dit spørgsmål. Svar venligst på mine ;)
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 13:20

On 17.7.2002 14:12, in article kkptxm5z9y.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjoern
> [...]

> syge tegn væk, og så skulle den gerne bruge ISO-Latin-1 i stedet.
>
> Nu har jeg svaret på dit spørgsmål. Svar venligst på mine ;)

Ok Jeg kiggede i format/character set og så, at når jeg skiftede til
dansk, hoppede den væk fra ISO og op på automatisk når jeg havde din
newsmail fremme. Stillede jeg den så på UTF så den mail fin ud ‹ ja, bortset
fra et mærkeligt tegnŠ
Nå, glæder vi os til gud kommer på her klokken tre?
--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-07-02 13:28

> [...]

> dansk, hoppede den væk fra ISO og op på automatisk når jeg havde din
> newsmail fremme. Stillede jeg den så på UTF så den mail fin ud ‹ ja, bortset

Hvilke tegn har du brugt mellem hht "fin ud", "ja" og efter "mærkeligt
tegn"? Det kan simpelthen ikke være gyldige tegn.

> Nå, glæder vi os til gud kommer på her klokken tre?

Næh.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 13:33

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Hvilke tegn har du brugt mellem hht "fin ud", "ja" og efter "mærkeligt
> tegn"? Det kan simpelthen ikke være gyldige tegn.

I min sølle newsreader er det:

Stillede jeg den så på UTF så den mail fin ud ‹ ja, bortset
fra et mærkeligt tegnŠ

Pelle

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 13:34

On 17.7.2002 14:28, in article kk3cuifsin.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjoern
Ravn Andersen" <ravn@mac.com> wrote:

> Hvilke tegn har du brugt mellem hht "fin ud", "ja" og efter "mærkeligt
> tegn"? Det kan simpelthen ikke være gyldige tegn.

> Næh.

Nu vej jeg det - jeg har tit besvær med, når jeg bruger David Pogues
alt+shift+- (lang tankestreg) og i dette tilfælde, hvad er det nu det
hedder, tre sammenhængende punktummer (elipse?) nemlig æble + x. Undskyld,
det sidder mig i fingreneŠ
Mens vi venter på jobsŠ

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-07-02 22:59

> [...]

> alt+shift+- (lang tankestreg) og i dette tilfælde, hvad er det nu det
> hedder, tre sammenhængende punktummer (elipse?) nemlig æble + x. Undskyld,

Eftersom det ikke er gyldige ISO-Latin-1 tegn (fy), så må du leve med
at jeg svarer dig i UTF-8. Beklager.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jan Jonasen

Dato : 19-07-02 13:56

In article <B95B2D7B.23943%david@blangstrup.dk>, David Blangstrup
(david@blangstrup.dk) wrote:
> Nå, glæder vi os til gud kommer på her klokken tre?

Edlich skulle vist være på arbejde ved den tid, så glæd dig ikke for meget.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 11:39

David Blangstrup wrote:

> Var det bedre?

Glemmer du ikke en eller anden blomsterbarns-forfatter der med et
halv-vågent øje holder status i Lidenlund, mens alle besindigt afventer
den næste bølge grise-reklamer

Hvorfor er det lige du bruger Entourage for tiden? Jeg må have misset
noget.

Pelle

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 13:14

On 17.7.2002 12:38, in article
pelleh-23ACBC.12385517072002@dknews.tiscali.dk, "Pelle Hede"
<pelleh@mac.com> wrote:

> [...]
> den næste bølge grise-reklamer
>
> Hvorfor er det lige du bruger Entourage for tiden? Jeg må have misset

Ja, jeg har skrevet en forklaring tidligere, men her er den igen: Jeg er
selv overrasket, men jeg har faktisk vænnet mig til Entourage! Jeg synes alt
resten er godt, og nu også nyhedsdelen. Jeg læser indlæg sorteret efter
dato, og vil jeg have det trådet, skriver jeg bare emnet ind i wild card
dimsen oppe i øverste højre hjørne. Er der et indlæg, jeg vil gemme, kan jeg
lave en note i Entourage via et indbygget applescript ‹ ja, jeg er en stor
fan af Office v. X.
Og (!) da Hogwasher (som jeg stadig synes er bedre endŠ ) ville tage $25
for at porte til Mac OS X, tog jeg konsekvensen og stod af
- Flodsvinet

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 13:22

David Blangstrup wrote:

> [...]
> lave en note i Entourage via et indbygget applescript ‹ ja, jeg er en stor

Ah. Jeg brugte selv Entourage for en kort periode. Så fulgte jeg lidt
med nanae og hele databasen røg sig en tur. Selvfølgelig havde jeg ikke
taget backup af de sidste 700 indkomne mails fra diverse maillinglister.
*suk*

> Og (!) da Hogwasher (som jeg stadig synes er bedre endŠ ) ville tage $25
> for at porte til Mac OS X, tog jeg konsekvensen og stod af

Koster den penge?

> - Flodsvinet

Hov, den slags har vi en anden gruppe til.

Pelle

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 13:24

On 17.7.2002 14:21, in article
pelleh-6DEE6E.14215317072002@dknews.tiscali.dk, "Pelle Hede"
<pelleh@mac.com> wrote:

> [...]
> *suk*

> Koster den penge?

> Hov, den slags har vi en anden gruppe til.

Det var ikke mig, det var Janus!

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 13:26

David Blangstrup wrote:

> Det var ikke mig, det var Janus!

Tryk på den her: <news:B95B2C25.23937%david@blangstrup.dk>. Du vil blive
overrasket.

Pelle

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 13:31

On 17.7.2002 14:26, in article
pelleh-A369D7.14262517072002@dknews.tiscali.dk, "Pelle Hede"
<pelleh@mac.com> wrote:

> Tryk på den her: <news:B95B2C25.23937%david@blangstrup.dk>. Du vil blive
> overrasket.
Det kan jeg ikke. Jeg får en error # 130 (Entourage)

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 13:34

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 13:39

On 17.7.2002 14:34, in article
pelleh-0F17A8.14342217072002@dknews.tiscali.dk, "Pelle Hede"
<pelleh@mac.com> wrote:

> <B95B2C25.23937%david@blangstrup.dk> ?

Klikker jeg den her, åbner jeg en mail med den adresse, klar til afsendelse?
Skulle den ikke henvise til en post?

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 13:42

David Blangstrup wrote:

> Klikker jeg den her, åbner jeg en mail med den adresse, klar til afsendelse?
> Skulle den ikke henvise til en post?

Jo. Men jeg kan ikke huske hvordan den slags skal fungere i din
Entourage. Er der noget med at man skulle taste på en ekstra tast (æble
eller lignende) for at den vil åbne linket?

Pelle

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 13:45

On 17.7.2002 14:41, in article
pelleh-708CF6.14414517072002@dknews.tiscali.dk, "Pelle Hede"
<pelleh@mac.com> wrote:

> Jo. Men jeg kan ikke huske hvordan den slags skal fungere i din
> Entourage. Er der noget med at man skulle taste på en ekstra tast (æble
> eller lignende) for at den vil åbne linket?

Nej, det er ØvDora. Når jeg klikker, åbner den også, og prøver at downloade,
men så er det, at jeg får fejlen. Jeg er på CyberCity CigerŠ

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 19:53

David Blangstrup wrote:

> Nej, det er ØvDora. Når jeg klikker, åbner den også, og prøver at downloade,
> men så er det, at jeg får fejlen. Jeg er på CyberCity CigerŠ

CyberCity kan jeg ikke gøre noget ved. Men her er en dims som peger til
din artikel på google <http://shor.ter.dk/117069869>

Eudora har jeg heller aldrig kigget på.

Pelle

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 20:40

On 17.7.2002 20:52, in article
pelleh-1FD3D0.20525617072002@dknews.tiscali.dk, "Pelle Hede"
<pelleh@mac.com> wrote:

> CyberCity kan jeg ikke gøre noget ved. Men her er en dims som peger til
> din artikel på google <http://shor.ter.dk/117069869>
>
> Eudora har jeg heller aldrig kigget på.

Åh, ja, men det var efter at Janus lavede noget sjov med et flodsvin.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 20:48

David Blangstrup wrote:

> Åh, ja, men det var efter at Janus lavede noget sjov med et flodsvin.

Åh, jeg skulle have sat det ind i en større kontekst. Så meget tænkte
jeg heller ikke over det, det var simpelthen for varmt

Men hvordan skriver jeg et messageid som fungerer for Entourage brugere?

Pelle

Fra : Christian Bech

Dato : 17-07-02 21:39

On Wed, 17 Jul 2002 21:47:46 +0200, Pelle Hede <pelleh@mac.com> wrote:

>Åh, jeg skulle have sat det ind i en større kontekst. Så meget tænkte
>jeg heller ikke over det, det var simpelthen for varmt
>
>Men hvordan skriver jeg et messageid som fungerer for Entourage brugere?

Har du prøvet med <news:1234@unixsnedkeren.dk> altså at sætte et news
og kolon foran?
--
Christian

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 21:53

Christian Bech wrote:

> Har du prøvet med <news:1234@unixsnedkeren.dk> altså at sætte et news
> og kolon foran?

Pelle

Fra : Christian Bech

Dato : 17-07-02 21:39

On Wed, 17 Jul 2002 14:39:23 +0200, David Blangstrup
<david@blangstrup.dk> wrote:

>On 17.7.2002 14:34, in article
>pelleh-0F17A8.14342217072002@dknews.tiscali.dk, "Pelle Hede"

>Klikker jeg den her, åbner jeg en mail med den adresse, klar til afsendelse?
>Skulle den ikke henvise til en post?

Ikke i Entourage. Anskaf dig et nyhedsgruppeprogram i stedet for at
bruge dit emailprogram. Jeg kan anbefale MacSoup.
--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-02 01:00

On Wed, 17 Jul 2002 14:30:49 +0200,

> Det kan jeg ikke. Jeg får en error # 130 (Entourage)

shift+U og tast return - dropdnu det monsterprogram, første gang du
skal komprimerer din database fordi den bliver for stor, bliver du
alligevel sur over at den smidder hvad der svarer til din .newsrc ud.

Det samme gælder når den begynder at hente (endnu) en kopi af
meddeleserne på din pop server.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 13:37

On 17.7.2002 14:21, in article
<pelleh@mac.com> wrote:

> Koster den penge?

Ja, ha ha $50. Og da de så lagde $25 oveni, og jeg endda havde
betatestet for dem, og jeg faktisk brugte Entourage, så -- jeg _hader_ når
de gør det! Lige som Anarchie, der nu er blevet noget sært slapt noget,
Interarchy... (tre almindelige punktummer til gnuerne)
--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 13:39

David Blangstrup wrote:

> [...]
> de gør det! Lige som Anarchie, der nu er blevet noget sært slapt noget,
> Interarchy... (tre almindelige punktummer til gnuerne)

Det er jo det gode ved den slags. Pludselig får man lejlighed til at
lære endnu flere programmer at kende.

Pelle

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-02 00:56

On Wed, 17 Jul 2002 14:13:57 +0200,
David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Og (!) da Hogwasher (som jeg stadig synes er bedre endŠ ) ville tage $25
> for at porte til Mac OS X, tog jeg konsekvensen og stod af

tillykke du har set lyset Må jeg anbefale en ordenlig newsreader
eksempel slrn?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-07-02 10:37

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> tillykke du har set lyset MÃ¥ jeg anbefale en ordenlig newsreader
> eksempel slrn?

Noget der ikke påstår at værdien 138 er et gyldigt ISO-Latin-1 tegn
ville være RIGTIGT rart...

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 13:16

On 17.7.2002 12:38, in article
<pelleh@mac.com> wrote:

> Glemmer du ikke en eller anden blomsterbarns-forfatter der med et
> halv-vågent øje holder status i Lidenlund, mens alle besindigt afventer
> den næste bølge grise-reklamer

Åh, for resten, som man skriver på dansk: LOL! Er det ikke en befrielse, at
jeg ikke er en gris længere? Jeg finder nok noget andet, alle holder af, som
jeg kan gå i opposition til.

<znip>
--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 13:22

David Blangstrup wrote:

> Åh, for resten, som man skriver på dansk: LOL! Er det ikke en befrielse, at
> jeg ikke er en gris længere? Jeg finder nok noget andet, alle holder af, som
> jeg kan gå i opposition til.

Gnuer ? De medfører også en masse griseri

Pelle

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 13:25

On 17.7.2002 14:21, in article
pelleh-970D73.14215617072002@dknews.tiscali.dk, "Pelle Hede"
<pelleh@mac.com> wrote:

> Gnuer ? De medfører også en masse griseri

De er nu meget sødeŠ

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 13:35

David Blangstrup wrote:

> De er nu meget sødeŠ

Muligvis. Men derfor kan de vel godt være nogle grissebasser.

Pelle

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 13:41

On 17.7.2002 14:35, in article
pelleh-6260F0.14351817072002@dknews.tiscali.dk, "Pelle Hede"
<pelleh@mac.com> wrote:

> Muligvis. Men derfor kan de vel godt være nogle grissebasser.

De er også grimme. Og så kan de ikke læse David Pogues specialtegnŠ
(Mens vi venter på jobs)

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 13:44

David Blangstrup wrote:

> De er også grimme. Og så kan de ikke læse David Pogues specialtegnŠ

Det er sikkert ikke deres skyld. Tror du en gnu lider ved at erkendelsen
af at den ikke kan læse DP's specialtegn?

> (Mens vi venter på jobs)

Jeg havde faktisk helt glemt det med keynoten. Tak for påmindelsen.

Pelle

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 13:47

On 17.7.2002 14:43, in article
pelleh-815857.14434317072002@dknews.tiscali.dk, "Pelle Hede"
<pelleh@mac.com> wrote:

> Det er sikkert ikke deres skyld. Tror du en gnu lider ved at erkendelsen
> af at den ikke kan læse DP's specialtegn?

Jamen, er David Pogue for resten ikke en Gnu?

> Jeg havde faktisk helt glemt det med keynoten. Tak for påmindelsen.

Glemt den? Ach, du lieber Augustin...
To minutter to countdownŠ

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 19:50

David Blangstrup wrote:

> Jamen, er David Pogue for resten ikke en Gnu?

Jeg tror han er mere til software med telefonsupport og
opgraderingsplaner.

Pelle

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-07-02 23:00

Pelle Hede <pelleh@mac.com> writes:

> Det er sikkert ikke deres skyld. Tror du en gnu lider ved at erkendelsen
> af at den ikke kan læse DP's specialtegn?

Argh. Nu har vi DP og QP som bandeord.

> Jeg havde faktisk helt glemt det med keynoten. Tak for påmindelsen.

Sagde han noget spændende? Eller ville han bare sælge en
spillekonsoludgave af en iMac, med et 28 tommer fjernsyn på en
stålstang?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 23:17

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Argh. Nu har vi DP og QP som bandeord.

Det må vi bare leve med. Vi er også så tolerante her i gruppen

> Sagde han noget spændende? Eller ville han bare sælge en
> spillekonsoludgave af en iMac, med et 28 tommer fjernsyn på en
> stålstang?

Jeg fik det faktisk ikke set. Spørg ikke hvorfor.

Pelle

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-07-02 23:24

In article <pelleh-95A93C.00171218072002@dknews.tiscali.dk>,
Pelle Hede <pelleh@mac.com> wrote:

<Snip>

For syv sytten da, kan du ikke lige slå mime til i MT-N så den viser
tegnsættet i headeren?

Fra : Pelle Hede

Dato : 17-07-02 23:27

Martin Edlich wrote:

> For syv sytten da, kan du ikke lige slå mime til i MT-N så den viser
> tegnsættet i headeren?

Joda.

Pelle

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-07-02 23:38

In article <pelleh-2050BE.00265218072002@dknews.tiscali.dk>,
Pelle Hede <pelleh@mac.com> wrote:

> Joda.

Tak - jeg blev helt rundtosset af alle de sære tegn.

Hvis nogen fjerner "rund" får de tæsk med en død AT-strømforsyning.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-02 01:04

On Wed, 17 Jul 2002 14:16:26 +0200,
> [...]

> jeg ikke er en gris længere? Jeg finder nok noget andet, alle holder af, som

Det ændrer stadig ikke ved at du holder af bloatware Til din
fordel skal det nævnes at grisen ikke var helt så god som du først antog.