SMS-besked om email...?
Fra : Joachim

Dato : 16-07-02 23:47

Kan nogen her svare på om det er muligt at modtage en SMS-meddelse når man
modtager en email..??

På forhånd tak.

/Joachim

Fra : Mr. Larsen

Dato : 17-07-02 00:16

"Joachim" <joachim@city.dk> skrev i en meddelelse
> Kan nogen her svare på om det er muligt at modtage en SMS-meddelse når man
> modtager en email..??
>
> På forhånd tak.
>

> /Joachim

Kommer an på hvilket mobilselskab du har og din netudbyder!
Nogen mobilselskaber tilbyder ikke længer den service.

/Mr. Larsen

Fra : B. Dam

Dato : 17-07-02 01:02

> Kommer an på hvilket mobilselskab du har og din netudbyder!

Orange er bl.a. et af de selskaber der stadig tilbyder denne service.

Fra : Morten HB

Dato : 17-07-02 06:59

"B. Dam" <mob51641@orangenet.dk> wrote in message
> Orange er bl.a. et af de selskaber der stadig tilbyder denne service.

Det er ikke sandt. Du kan ikke længere modtage emails som sms med Orange.

/Morten

Fra : Joachim

Dato : 17-07-02 11:04

Nej, ikke email i SMS-form, men bare en SMS som signalerer at nu har man
fået en email i sin indbakke. (til læsning på computeren)

Fra : Morten HB

Dato : 18-07-02 22:07

"Joachim" <joachim@city.dk> wrote in message
> Nej, ikke email i SMS-form, men bare en SMS som signalerer at nu har man
> fået en email i sin indbakke. (til læsning på computeren)

Hvilken emailservice bruger du og hvilket teleselskab? Vil da gerne høre
lidt nærmere.

/Morten

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 17-07-02 13:14

Jeg modtager stadig en SMS, når jeg modtager en e-mail. Og det undrer mig
egentlig, for med de udmeldinger, der er her i gruppen, burde jeg vist
ikke. Eller hvad?

Jeg har oprindeligt haft mit nr. hos Sonofon (22 99 xx xx). Det blev i
2001 porteret til Orange, og for et par måneder siden porteret til Telmore.

Min e-mail er hos Tiscali, og der har jeg sat det op, så der bliver sendt
en sms til xxxxxxxx@smsnu.dk.

Jeg får stadig en SMS få sekunder efter mailen er kommet. Er det en fejl
hos Telmore eller smsnu.dk?

Min kærestes tlf. er porteret fra Orange til Telmore, og jeg kan ikke
sende SMS'er til hende fra smsnu.dk.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 17-07-02 18:12

On Wed, 17 Jul 2002 14:14:22 +0200, "Kasper Hyllested"
<hyllested@net.dialog.dk> wrote:

>Jeg har oprindeligt haft mit nr. hos Sonofon (22 99 xx xx).
>Jeg får stadig en SMS få sekunder efter mailen er kommet. Er det en fejl
>hos Telmore eller smsnu.dk?

SMSnu.dk sender email til SMS i hht. Telestyrelsens nummerplan over tildelte
nummerserier til de enkelte selskaber.

Både Orange og Sonofon har valgt den lette løsning mht. til porterede numre.
De henholder sig kun til nummerserierne i stedet for at holde styr på
enkeltnumre.

Sonofon har ikke lukket for email til SMS, derfor kan alle, også tidligere,
Sonofon-numre bruges

Og omvendt har Orange lukket for email til SMS, derfor kan alle, også
tidligere, numre ikke længere bruges

Med venlig hilsen
Jørgen Thomsen

jth.net: http://jth.net/
http://dns.jth.net/ Godk. DNS servere, dyn. IP, dk + int. domæner
http://SMSnu.dk/ Op til 7 SMS pr. sek. via browser eller email

Fra : Andrew

Dato : 17-07-02 13:35

Orange: xxxxxxxx@sms.orange.dk
Sonofon: xxxxxxxx@note.sonofon.dk
Telia: xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk
TDC Mobil: xxxxxxxx@sms.tdm.dk

Fra : Andrew

Dato : 17-07-02 13:37

> Orange: xxxxxxxx@sms.orange.dk
> Sonofon: xxxxxxxx@note.sonofon.dk
> Telia: xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk
> TDC Mobil: xxxxxxxx@sms.tdm.dk

Telia virker perfekt!!

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 17-07-02 18:00

On Wed, 17 Jul 2002 14:36:43 +0200, "Andrew" <andvalenREMOVE@post.tele.dk>
wrote:

>Telia virker perfekt!!

Både ja og nej. SMSnu.dk får tit emails retur fra Telia, men Sonofon virker
stadig fint.
De andre virker ikke længere.

Videresendelse af email direkte til SMS kan SMSnu.dk dog tilbyde mod betaling
via kundens eget domæne, uden at man behøver at have egen server.

Fra : John

Dato : 17-07-02 13:57

TDC mobil virker ikke hos mig....

/John

Fra : Fischer

Dato : 17-07-02 15:17

> TDC Mobil: xxxxxxxx@sms.tdm.dk

Denne er nedlagt og virker ikke mere.

*Fischer

Fra : Finn Toft

Dato : 17-07-02 16:15

On Wed, 17 Jul 2002 16:17:15 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

Jeg modtager mine e-mail på min mobil telefon og jeg har TDC Mobil,
jeg bruger deres service som hedder: Besked Robot det er gratis for
TDC mobil kunder!

http://www.besked-robot.dk

Det virker perfekt... Jeg modtager sms'en ca 10-30 sek efter jeg har
fået emailen...

/Finn Toft

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 17-07-02 19:26

un@s.jth.net writes:
> [...]
>tidligere,
>Sonofon-numre bruges
>
>Og omvendt har Orange lukket for email til SMS, derfor kan alle, også

Tak for den forklaring - det lyder fornuftigt.

Jeg håber så bare, at Sonofon fortsætter med at have denne mulighed.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested

Fra : Fischer

Dato : 18-07-02 06:15

> Tak for den forklaring - det lyder fornuftigt.
> Jeg håber så bare, at Sonofon fortsætter med at have denne mulighed.

Det skal du ikke regne med.
De har meldt ud, at de også vil nedlægge denne service.

*Fischer