problemer med blinklys... virker - virker ~
Fra : Frank J. Andersen

Dato : 16-07-02 21:09

Jeg har lige sat blinklys på min gamle suzuki, men det driller
noget...
Alt ser ud til at være forbundet rigtigt, og uden kortslutninger..

Følgende sker (med det gamle tvivlsomme relæ):
blink t. venstre - OK
blink t. højre - lyset tænder og forbliver tændt

Med nyt blinkrelæ:
blinkrelæet står og 'brummer' - somme tider tændes lyset og forbliver
tændt...

SUK!

Det gamle relæ har tre ledninger, heraf en til stel - det nye har kun
to ledninger (og uden vejledning!).
Jeg har på det nye monteret de to ikke stel ledninger - det er + (når
tændingen er på) og forbindelse op til blinkkontakten..

Kan jeg evt. have brændt det nye relæ af ved at bytte om på
ledningerne ??

Nogen andre gode forklaringer ???

Frank J. Andersen, DMCN#485
Suzuki T250R fra 1972

Fra : Bjørn S

Dato : 16-07-02 21:20

"Frank J. Andersen" <frank.j.a@nameplanet.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Følgende sker (med det gamle tvivlsomme relæ):
> blink t. venstre - OK
> blink t. højre - lyset tænder og forbliver tændt

Tjeck dine pærer på højre side, er volt og wattstyrke korrekt ? Irr i
pæresokler ? Ledningsforbindelser ud til lygt? Blinkvælger ? -og glem ikke
stel-forbindelsen, den er mindst lige vigtig i lygten Det lyder som det
er her et sted ved disse punkter den er gal.Blinkrelæet er ligeglad om du
blinker højre eller vænstre, det giver bare pulser når det har den rigtige
modstand igennem kontaktvælger - pære - stel.

/Bjørn

Fra : Claus MC

Dato : 16-07-02 21:31

"Frank J. Andersen" <frank.j.a@nameplanet.com> skrev i en meddelelse
> blink t. venstre - OK
> blink t. højre - lyset tænder og forbliver tændt

Det er sandsynligvis højre pære, som ikke passer med watt/volt. Prøv at
checke.

/Claus

Fra : Jon Larsen

Dato : 17-07-02 09:20

> Det er sandsynligvis højre pære, som ikke passer med watt/volt. Prøv at
> checke.
>
> /Claus
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Enig.. Lyder meget som et pæreproblem.

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Troels Sørensen

Dato : 17-07-02 15:39

> Følgende sker (med det gamle tvivlsomme relæ):
> blink t. venstre - OK
> blink t. højre - lyset tænder og forbliver tændt

Tjek lige om det er korrekte pærer...

-Troels

Fra : Frank J. Andersen

Dato : 17-07-02 20:41

> [...]
>noget...
>Alt ser ud til at være forbundet rigtigt, og uden kortslutninger..

Tak for hjælpen - det virkede da jeg kørte til morgen - så dårligt
batteri var en del af forklarngen.
Problemet med blik til højre er der stadig (når jeg ikke kører) så jeg
kigger på pærerne i morgen.

Frank J. Andersen, DMCN#485
Suzuki T250R fra 1972