Olie på kokosmåtte
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 16-07-02 21:05

Jeg har spild ca en deciliter plæneklipperolie på en tyk kokosmåtte. Er der nogen måde jeg kan få det fjernet igen?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

This emails is made by 100% recycled electrons

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-07-02 21:14

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har spild ca en deciliter plæneklipperolie på en tyk kokosmåtte. Er
der nogen måde jeg kan få det fjernet igen?

Vand og sæbe (sulfo evt.).... Sørg for at skumme det godt op før du skyller.

- Martin

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 17-07-02 09:14

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> Vand og sæbe (sulfo evt.).... Sørg for at skumme det godt op før du skyller.

Mener du virkelig det der med vand??? Skyr det ikke bare olien, eller virker det når der er sæbe iblandet?

PS. Sæbespåner er vel optimalt eller...???

Lars

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-07-02 11:53

> Mener du virkelig det der med vand??? Skyr det ikke bare olien, eller
virker det når der er sæbe iblandet?

Prøv at vaske et par "oliehænder" i sæbe. Det virker jo fortrinligt! Og da
jeg næppe tror at måtten tager skade, må det næsten virke der også... Jeg
har selv brugt det på et par "normale" måtter. Der brugte jeg en
gulvskrubber til at skumme det godt op, men det er nok lidt svært på en
kokosmåtte.

> PS. Sæbespåner er vel optimalt eller...???

Det aner jeg ærlig talt ikke. Men det er da temmelig neutralt uden parfume
osv. så mon ikke?

- Martin