java.lang.NoClassDefFoundError
Fra : MS

Dato : 16-07-02 20:23

Hej - jeg har nu i et stykke tid siddet og prøvet at få JavaMAil til at
virke
jeg er gået ind på dette link
http://developer.java.sun.com/developer/onlineTraining/JavaMail/exercises/Ma
ilSending/index.html
og har nu bare hentet den fil de ligger der - for så er jeg da NÆÆÆSTEN
sikker på ikke at have fejl i koden - men den kommer stadigt med denne dumme
fejl
java.lang.NoClassDefFoundError: javax/mail/Address

Jeg aner ikke hvad der er galt - jeg har inkluderet deres mail.jar i min
javac -classpath mail.jar MailExample.java

Er der nogen der kan hjælpe

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-07-02 00:18

"MS" <sieker@stofanet.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg aner ikke hvad der er galt - jeg har inkluderet deres mail.jar i min
> javac -classpath mail.jar MailExample.java

Det er ikke nok at javac kender den.

Den skal også være tilgængelig når du vil afvikle koden. Prøv tillige
at puttte din JAR fil i din $CLASSPATH/%CLASSPATH% .

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : MS

Dato : 17-07-02 07:23

Det har jeg prøvet ??
java -classpath mail.jar MailExample
virker stadigt ikke
har også smidt den ind i jdk131/jre/lib/ext
så man ikke skulle skrive -classpath hver gang - meeen nej.

Fra : Morten

Dato : 17-07-02 07:41

MS wrote:
> Det har jeg prøvet ??
> java -classpath mail.jar MailExample
> virker stadigt ikke
> har også smidt den ind i jdk131/jre/lib/ext
> så man ikke skulle skrive -classpath hver gang - meeen nej.

Prøv at unzippe mail.jar, bare for at teste at det er den
rette du har fat i (og at der ikke er sket noget i overførslen).

Desuden vil jeg som Thorbjørn foreslå at du smider den i din
CLASSPATH environment variabel.

Morten

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-07-02 09:13

> [...]

> virker stadigt ikke
> har også smidt den ind i jdk131/jre/lib/ext
> så man ikke skulle skrive -classpath hver gang - meeen nej.

Er det den Java du bruger.

Har du fulgt Java Tutorial med hensyn til at sætte din CLASSPATH op?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : MS

Dato : 17-07-02 18:37

Efter mange pinsler og bandeord har jeg fået det til at virke - men kun på
min unix maskine - virker stadigt ikke på min Win maskine - men hva bare det
virker - men takker for hjælpen

Fra : Jacob Vandborg

Dato : 17-07-02 09:54

Hej
> Jeg aner ikke hvad der er galt - jeg har inkluderet deres mail.jar i min
> javac -classpath mail.jar MailExample.java

Prøv at skrive java -version i prompten. Hvis den ikke viser det rigtige
versions nummer, ligger der højst sandsynligt en java.exe og en javax.exe i
dit windows bibliotek. Prøv at slette dem.

Check også at din path er sat til at pege på dit jdk bibliotek. Dette gøres
ved at skrive "set path" i en prompt.

Mvh. Jacob

Fra : Michael Berg

Dato : 01-08-02 21:53

Hej MS!

"MS" <sieker@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
dumme
> fejl
> java.lang.NoClassDefFoundError: javax/mail/Address

Har du fulgt instruktionerne under Setting up your Java Mail environment?

http://developer.java.sun.com/developer/onlineTraining/JavaMail/exercises/Ma
ilSetup/index.html

Som regel kræver java mail både mail og activation.jar i classpath.

Mvh
/Michael