Matrox
Fra : Jakob

Dato : 16-07-02 20:12

Hey!

Jeg har lige fået et Matrox Millenium G550 grafikkort med TV-out, så jeg vil
meget gerne se film på alm TV (fra PC'en). Fint nok. Men hvafor noget
software skal jeg bruge for at det kan lade sig gøre? Nogen gode råd?

På forhånd tak for hjælpen :)

Hilsen Jakob

Fra : Kim

Dato : 16-07-02 21:57

Hvaffor noget film ???
DVD eller avi/DivX ?

Til DVD skal du bruge et DVD-drev, og så følger der sikkert noget
software (DVD-afspiller) med kortet som du kan bruge.
DivX skal du bruge enten MS MEdiaplayer i Windows, eller en
decideret DivX afspiller som kan hentes diverse steder. Så skal
du have de rigtige codec som filmen er lavet med.
Og så skal du selvfølgelig aktivere dit TV-out på kortet.
Mvh, Kim

Fra : Madsen

Dato : 16-07-02 23:37

Jakob skrev:

> Jeg kan sagtens afspille filmene i fx Windows Media Player - har
> installeret de rette codec's (så jeg kan se det i Media Player).
> Jeg er ikke den største haj på det her område, men skal jeg ikke
> installere yderligere software for at kunne afspille filmene så de
> virker over TV-output? - altså så jeg kan se dem på TV. Det virker
> ihvertfald ikke pt.

Prøv at slå DVD-Max til.
http://home18.inet.tele.dk/madsen/matrox/dvd_max.gif

Madsen.

Fra : Jakob

Dato : 17-07-02 09:16

Det virker nu - næsten. Nu er der film på TV'et men nu er der dukket et nyt
problem op: billedet er sort/hvid og står og hopper helt vildt plus at der
er flere billeder (det samme) der står ved siden af og ovenpå hinanden. Hmmm
er det noget du (i) har styr på??

Men ellers tak for hjælpen iøvrigt.

Mvh Jakob

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 17-07-02 09:24

"Jakob" <//j_nygren@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er flere billeder (det samme) der står ved siden af og ovenpå hinanden.

Du har nok valg NTSC (eller hvad det hedder) istedet for PAL. Kan ikke lige
helt huske hvor det er du laver om på det, men det ved din manual eller en
anden sikkert =) Ellers prøv at rod lidt rundt i det, så dukker det nok op

/THomas

Fra : Jens-Otto Nielsen

Dato : 17-07-02 10:18

Under avancerede indstillinger, Dualhead skal du konfigure hvordan du vil
bruge TV-out inkl. indstillinger til PAL TV format, som vi bruger i Europa.
Angående software.
Der medfulgte DVD afspiller på installations CD til mit G-400 Dualhead
(virker desværre ikke under Win2000) så der burde være Matrox DVD afspiller
med på Matrox CD.
Annuller "Autorun" menuen og check hvad der ligger på CD via stifinderen.
Hilsner
Jens-Otto Nielsen

Fra : Madsen

Dato : 17-07-02 17:23

Jakob skrev:

> [...]
> helt vildt plus at der er flere billeder (det samme) der står ved
> siden af og ovenpå hinanden. Hmmm er det noget du (i) har styr

Som andre nævner i tråden, så tror jeg ikke du har fået slået PAL til.
Det kan også være dit tv som ikke understøtter s-video, hvis det da
ellers er et s-video-signal du fører over til tv'et forstås.

Du slår PAL til her:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/matrox/pal.gif

PS. Det ville være dejligt hvis du klippede det væk du ikke svarer på
og svarer under det citerede. Det gør dine indlæg meget lettere at
overskue, som beskrevet her:

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 16-07-02 22:03