Kbh - odense UDEN motorvej ?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-07-02 17:38

Jeg havde forestillet mig at køre ud af Roskildevej, men går den ikke over i
noget motorvej på et tidspunkt?

Nogen der kender en godt rute? Motorvej fra Korsør til Odense er OK, da jeg
alligevel skal over broen. Det gør ikke noget at der er nogle store omveje,
da vi alligevel skal overnatte på kro på vejen.

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Jørgen Winther

Dato : 16-07-02 18:32

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message
> Jeg havde forestillet mig at køre ud af Roskildevej, men går den ikke over
> noget motorvej på et tidspunkt?

Roskildevejen fortsætter så at sige med Holbæk ad en motortrafikvej, og det
er jo ikke helt det samme.

> [...]
omveje,
> da vi alligevel skal overnatte på kro på vejen.

Afhængigt af dit udgangspunkt, kan du jo f.eks. tage "den gamle landevej",
dvs. Gl. Køge Landevej, derefter mod ringsted, Sorø, Slagelse og Korsør.
Alternativt tage Roskildevej mod Roskilde, derefter Ringstedvejen mod
Ringsted (ren logik hersker hos Vejdirektoratet og så resten som før.
Når du er kommet over Storebæltsbroen kan du fint fortsætte ad landevej,
blot skal du dreje mod Nyborg Nord, så vidt jeg husker, og så følge skiltene
mod Odense.

--
Jørgen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-07-02 21:25

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Når du er kommet over Storebæltsbroen kan du fint fortsætte ad landevej,
> blot skal du dreje mod Nyborg Nord, så vidt jeg husker, og så følge

Den gamle landevej lyder interessant.
Kender du nogle gode kroer den vej over ?

Mvh Thomas

Fra : Jørgen Winther

Dato : 16-07-02 21:45

> Den gamle landevej lyder interessant.
> Kender du nogle gode kroer den vej over ?

Mig bekendt er de fleste af de gamle landevejskroer lukket eller omdannet
til selskabslokaler, således at der ikke længere er mulighed for mad og
drikke for de trætte rejsende. Hvor praktiske og fremadskuende moderne
motorvejene end er, så har de dog blod på fingrene, ved at have slået dén
del af vores kultur ihjel.

Hvilke kroer, der endnu måtte være tilbage, har jeg ikke noget godt overblik
over, men du kommer igennem en række byer, hvor der i det mindste findes
tilsvarende muligheder for bespisning og overnatning. I dag hedder det så
McDonalds, Sørens Shawarma o.lign., men disse steder opfylder da basalt set
de samme behov. Almindelige restauranter og hoteller hører så også hjemme i
puljen af muligheder.

Mvh.
Jørgen

Fra : Rune (Bandit600)

Dato : 16-07-02 19:37

Thomas Hjort wrote:

> [...]
> alligevel skal over broen. Det gør ikke noget at der er nogle store omveje,
> da vi alligevel skal overnatte på kro på vejen.

Hvis i ikke har noget imod en større omvej, kan i gøre følgende:
Kør ad Roskildevejen til Roskilde, hvor i kører på motorvejen mod
Holbæk. Kør af motorvej ved af kørsel Nr. 15 der bliver i ledt op til en
rundkørsel, hvor du tager sidste vej, altså kører til venstre, den vej
følger i helt til holbæk, hvor i, lige efter havnen, drejer til højre ad
vej 155 mod kalundborg. Den følger i så helt til svinninge, hvor i
drejer til højre af vej 231 (nu starter den sjove del af turen) helt til
ugerløse, hvor i tager vej 57 mod Sorø. Umiddelbart efter Stenlille
kører i til højre ad vej 203 til slagelse, hvor motorvejen igen indtages.
Det er vej 231 der gør denne tur værd at køre, især stykket mellem
Mørkøv og Ugerløse, hvis man altså godt kan lide gode sving... Den er
værd at køre efter!

V. H. Rune (Bandit600)
www.geocities.com/rromdal/index.html

Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-07-02 21:29

"Rune (Bandit600)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er vej 231 der gør denne tur værd at køre, især stykket mellem
> Mørkøv og Ugerløse, hvis man altså godt kan lide gode sving... Den er

Den lyder også hyggelig. Noget af en omvej, men hvis du kan stå inde for
vejen til Uggerløse så ligner det en vinder. Jeg checker lige Kroerne u d i
det område.

Mvh Thomas

Fra : Rune (Bandit600)

Dato : 17-07-02 10:31

> Den lyder også hyggelig. Noget af en omvej, men hvis du kan stå inde for
> vejen til Uggerløse så ligner det en vinder.

Første gang jeg kom der ud på Banditten, blev jeg lige nødt til at prøv
stykket 5 gange mere, før jeg kørte videre... (blev nervøs for om
beboerne ville ringe efter politiet)

Fra : Armand

Dato : 16-07-02 22:06

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en
> Jeg havde forestillet mig at køre ud af Roskildevej, men går den ikke
over i
> noget motorvej på et tidspunkt?

Jo, men så kommer du ikke mod Korsør!
Tag et kort kig på det mest simple DK-vejkort du kan finde frem og notér
dig at landevejen imellem Roskilde & Ringsted, Ringsted & Sorø, Sorø &
Slagelse samt Slagelse & Korsør er gode gamle lineal-planlagte hovedveje
og følgeligt omend mere kedelige end motorvejen :-|
Brug samme kort til at lægge en spændende heldags(?) tur til O'ens, og
hav det med i inderlommen til når du føler dig helt ude på LarsTyndskids
mark

Iøvrigt er turen Nyborg - Kerteminde et godt alternativ til at komme mod
Odense!

--
Armand.

Fra : Ksa

Dato : 16-07-02 22:12

> Iøvrigt er turen Nyborg - Kerteminde et godt alternativ til at komme mod
> Odense!
---------------------------------
Og med en masse gode sving

Ksa Duc.900SL

Fra : Armand

Dato : 21-07-02 18:47

Ksa <ksa@adslhome.dk> skrev i en

> Og med en masse gode sving

Hvilket som sådan skulle være at læse i ordet "godt"

Turen har forøvrigt et særegent stykke vej, lige klods op af
kystlinien - Men det kan måske ikke imponere beboere fra den
østsjællandske storby, hvor Strandvejen, jo gør ligeså :-/

--
Armand.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 17-07-02 09:47

> [...]
> Brug samme kort til at lægge en spændende heldags(?) tur til O'ens, og
> hav det med i inderlommen til når du føler dig helt ude på LarsTyndskids

God idé ! :)

> Iøvrigt er turen Nyborg - Kerteminde et godt alternativ til at komme mod
> Odense!

Udemærket, jeg prøver at nå Odensen den vej rundt.

Mvh Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 17-07-02 12:48

> [...]
> Brug samme kort til at lægge en spændende heldags(?) tur til O'ens, og
> hav det med i inderlommen til når du føler dig helt ude på LarsTyndskids

Jeg har lige givet en flad tyver for Politikens Danmarkskort. Og du har ret.
Det er mere nemt og lækkert at side og planlægge ruten med en kuglepen
henover landevejene, end det er at gøre det på PC skærmen med kraks/geostar.

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Armand

Dato : 21-07-02 18:48

> [...]
> Det er mere nemt og lækkert at side og planlægge ruten med en kuglepen
> henover landevejene, end det er at gøre det på PC skærmen med

- - - - og så fylder det ikke nær så meget i inderlommen!

--
Armand.

Fra : Biker-Torben®

Dato : 17-07-02 06:21

Prøv at se på www.highways.dk. Det er et relativt nyt sted, som handler om
veje og ruter i bl.a. Danmark.

Der er f.eks. et punkt, der hedder Hovedvej 1, hvor dette emne behandles
grundigt med rutebeskrivelse og bl.a. også omtaler af kroer og andre
seværdigheder langs vejen.

Hilsen
Biker-Torben
www.motorcykel-rejser.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 17-07-02 09:49

"Biker-Torben®" <torbensnewsmail@cybderdude.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er f.eks. et punkt, der hedder Hovedvej 1, hvor dette emne behandles
> grundigt med rutebeskrivelse og bl.a. også omtaler af kroer og andre

Genialt link. Tak for det.

Mvh Thomas