Q: 10.1 Server - ApacheSSL
Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-07-02 15:44

Hej Macers !

Er der nogen der har haft held, med et SSL site under OSX server ?

Regards Lasse

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-07-02 18:55

Lasse Jensen <and0806@yahoo--.dk> writes:

> Er der nogen der har haft held, med et SSL site under OSX server ?

Hvis den kører almidnelig apache nedenunder, skulle du kunne komme
langt med instruktionerne til dette.

Mit hovedbøvl var at lave et selvsigneret certifikat - her er der
instruktioner paa apache-ssl.org
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-07-02 23:45

> Hvis den kører almidnelig apache nedenunder, skulle du kunne komme
> langt med instruktionerne til dette.
>
> Mit hovedbøvl var at lave et selvsigneret certifikat - her er der
> instruktioner paa apache-ssl.org

Hejsa

Det er også der jeg også bøvler
Jeg har haft fat i linus for at generer et server.crt.
både server.key og server.crt er pastet, alt efter opskreften i
osx-server-admin-guide, men når jeg starter web service med ssl
så.

[Fri Jul 19 00:36:13 2002] [warn] module mod_ssl.c is already added,
skipping
[Fri Jul 19 00:36:13 2002] [warn] module mod_hfs_apple.c is already
added, skipping
[Fri Jul 19 00:36:13 2002] [warn] module mod_redirectacgi_apple.c is
already added, skipping
/usr/sbin/apachectl start: httpd could not be started

Jeg har kigget i /etc/httpd/httpd.conf men jeg syntes ikke, der for mig

at se, er noget unormalt

Er det noget, der siger dig/jer noget

mvh. ltj

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-07-02 10:50

> [...]

> /usr/sbin/apachectl start: httpd could not be started
>
> Jeg har kigget i /etc/httpd/httpd.conf men jeg syntes ikke, der for mig

Kig i logfilen til httpd. Mit bud er at du har et entropiproblem, og
at du skal sætte nogen filer op som giver mere entropi end du har.
Kig videre i FAQ'en på apache-ssl.org.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-07-02 13:35

> Kig i logfilen til httpd. Mit bud er at du har et entropiproblem, og
> at du skal sætte nogen filer op som giver mere entropi end du har.
> Kig videre i FAQ'en på apache-ssl.org.

Jeg tror jeg selv er kommet på sporet af noget.
OSX bruger mod_ssl, og jeg roder det sammen med ApacheSSL
de to er IKKE det samme.
hvis andre skulle få lyst til at lære/experimentere
så se doc i Library/Documentation/Services

Regards Lasse

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-07-02 17:07

Lasse Jensen <and0806@yahoo--.dk> writes:

> OSX bruger mod_ssl, og jeg roder det sammen med ApacheSSL
> de to er IKKE det samme.

Nej, men vejledninen til at lave et certifikat er den samme så vidt
jeg ved. Du kommer ikke langt uden.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-07-02 22:48

> Nej, men vejledninen til at lave et certifikat er den samme så vidt
> jeg ved. Du kommer ikke langt uden.

Nej, det er lidt kryptisk :))
jeg sidder med Frih. til egen webserver, OSX admin guide
og apache-ssl doc`, men jeg må nok se lidt på open-ssl doc` også

Regards LTJ