tour Eng/Skot/Irland
Fra : Frank D.

Dato : 16-07-02 12:58

Hejsa,

jeg har bestemt mig for en tour (3-4 uger) til england-skotland-irland, på
min nyerhvervede xj600div'er. Kan nogle give nogle hint til steder man skal
besøge (ikke besøge). Evt. nogle der er på kanterne, skal på disse kanter
fra medio august ?

sommerhilsen
Frank

Fra : Niels Porsbøl Jacobs~

Dato : 15-07-02 15:24

Du skulle tage at køre op omkring John O'Groats og så mod vest af de små
veje.

Det er simpelthen skideflot!

Vejene i det helt nordvestlige består mest af singletrack-roads - så vær
opmærksom på oversigtsforholdene. Ellers er det vildt fedt mc-område!

http://www.backtothefuture.dk/niels/pics/skotpics/mcpic18.jpg
http://www.backtothefuture.dk/niels/pics/skotpics/mcpic20.jpg

Der kan godt være lidt langt mellem optankningerne - så få hellere fyldt
dunken hver gang du kan!

M.v.h.

Niels

Frank D. <frank@emigrantos.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d340a47$0$54712$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Armand

Dato : 16-07-02 21:40

> [...]
> min nyerhvervede xj600div'er. Kan nogle give nogle hint til steder man
> skal besøge (ikke besøge). Evt. nogle der er på kanterne, skal på

Jeg var derovre i '96 og vil foreslå dig at gøre som vi gjorde: Køre
sønden-om og over kanalen med en af færgerne fra Holland, Belgien eller
Frankrig.(*)
To andre par fra vores klub var ligeledes derovre omkring samme tid, og
havde taget Esbjerg-færgen derover - Billetprisen til dén alene havde
pr.
mc/par kostet det samme som vi havde brugt til bensin og færger under
hele vores ferie (3600 km!)
Det skal dog siges at det nogle år før lykkedes en anden og meget
påholdende klubkammerat at overbevise ét enkelt rejsebureau (ud af ca.
20!) om at: "To motorcykler medbringende fire mand, havde to forlygter,
baglygter, fire hjul og fyldte mindre" - end den bil-billet man kørte
kampagnepris på dengang, hvorfor de burde kunne få samme tilbud - Og
derved blev déres samlede billetpris uhyre billig for distancen

Syd-england er meget som i Danmark - Blot set med wide-screen, og det er
først fra nord for Liverpool af, i det såkladte Lake District, at
landskabet bliver rigtigt anderledes og flot!
Englænderne er meget åbenhjertige og er meget glade for europæiske
besøgende!

Som knægt var jeg i Skotland og dét husker jeg som flot, med venlige
mennesker og snævre veje når man kom virkelig ud på landet!
Check det engelske/skotske touristbureau for afholdelsen af "Highland
Games", der er ægte skotsk ækvivalent til ethvert OL: Når man siger
hammerkast, så menes der hammer(!)-kast, ligesom en anden kendt diciplin
er pæle-smidning (pæle, á: rafter på længde med en kolonihave-flagstang,
kastet af én mand!) Dét show må man ikke snyde sig selv for!

Og så er der jo alle destillerierne!!!!!!!!!!!

--
Armand.

Fra : SLP/JM

Dato : 17-07-02 08:04

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev > Jeg var derovre i '96 og
> [...]
> pr.
> mc/par kostet det samme som vi havde brugt til bensin og færger under

Jeg har ikke undersøgt priserne for mc, men vi tager også til England
midt i august, og der er færgepriserne så lave, at det i hvert fald for
biler ikke kan betale sig at tage turen ned over kanalen - og det til
trods for, at vi kører i en kassebil, der placerer den i den dyreste
kategori på færgen.

--
Susanne

Fra : Armand

Dato : 21-07-02 18:58

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> Jeg var derovre i '96 og vil foreslå dig at gøre som vi gjorde: Køre
> sønden-om og over kanalen med en af færgerne fra Holland, Belgien
> eller Frankrig.(*)

Ups!
Glemte fodnoten :

(*):
Nu hvor man endelig har opgivet at holde liv i de gamle Hoovercrafts fra
60'erne, er der nok ingen grund til at køre helt til Calais :-/

--
Armand.
(som til trods for at have anbefalet folk turen imens de endnu