GS500 Dragstyle
Fra : Mads Lund

Dato : 16-07-02 10:51

Så er GS500 projektet sat på hjul. Og jeg kan love at det bliver danmarks
mest specielle GS500.

Det egentlige mål er at bygge en cykel med potentiale til at vinde DM i
standard500 sidevogns speedway næste år. Og dertil var en gs500 det oplagte
udgangspunkt (en af de få regler er : 2 cylindre og max 500 ccm). Så en
sådan er blevet indkøbt, og hakket i småstykker.
Og nu er jeg færdig med cyklens stelkonstruktion, hvilket har medført at
cyklen er sænket 12 cm og akselafstanden er forlænget 3 cm. Desuden er
bagenden stiv (uden støddæmper). Og når man står og beskuer vidunderet
(billeder følger) så kommer man til at spekulere i dragracing. Og så var det
jeg kom til at spekulere på hvilken klasse den kunen deltage i ? nogen bud.
(måske uden sidevognen

Og minsanten om ikke min nybestilte bog om portning af topstykker lige er
drysset ind ad brevsprækken, så nu kan jeg også snart komme igang med at
tune motoren på den. Indtil vidre er det planlagt at skifte karburatorer, KN
filter, Akrapovic dæmper + modifikation af udstødningsrøret, portning af
toppen, bortskkaffelse af starter, generator og balance aksel samt
neddrejning og afbalancering af krumptappen.
Og målet er at få sådan en begynder slæde til at levere 60-65 hk på
baghjulet og ramme en køreklar vægt incl sidevogn på 150 kg.

Men jeg må i værkstedet igen.

Mads Lund
GS500 umbau

Fra : mc

Dato : 16-07-02 11:30

> bagenden stiv (uden støddæmper). Og når man står og beskuer vidunderet
> (billeder følger)
***snip

Hey... ser frem til at se et par billeder !! )

Steen
CB1100F ( 85 ) Street Fighter Style

Fra : Michael H.

Dato : 16-07-02 11:51

"mc" <bugtrupFUCKSPAM@email.dk> wrote in message

> ***snip
>
> Hey... ser frem til at se et par billeder !! )

> [...]

Og helst ikke i binares.motor eller hvad det hedder.
Jeg tror vi er mange der ikke kan se dem der.
Så op på en hjemmeside med dem, please.

Michael

Fra : Henrik Mønster

Dato : 16-07-02 12:37

Yeeees - et nyt projekt fra din side - keep us posted

M.v.h. Henrik

Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-07-02 13:57

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og målet er at få sådan en begynder slæde til at levere 60-65 hk på
> baghjulet og ramme en køreklar vægt incl sidevogn på 150 kg.

La' os se nogle pics ! Får den også et bredere bagdæk ?

Mvh Thomas

Fra : Jakob D

Dato : 16-07-02 14:46

> Men jeg må i værkstedet igen.
>
> Mads Lund
> GS500 umbau

Hehe........Flippet projekt.

Jakob

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 16-07-02 15:46

Bonus konus!

- Det lyder dælme sjovt. - Hvornår får vi noget at se?!
Jeg ved ikke lige om der er en dragraceklasse for 500cc, men det kunne da
være ret skægt.

MVh
Kristoffer

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 16-07-02 18:45

> [...]

> toppen, bortskkaffelse af starter, generator og balance aksel samt
> neddrejning og afbalancering af krumptappen.

Hva?? Ingen mølle????
eller er det mof relementet?

> Og målet er at få sådan en begynder slæde til at levere 60-65 hk på
> baghjulet og ramme en køreklar vægt incl sidevogn på 150 kg.

hvilket egentlig nok også rykker pænt :)

> Men jeg må i værkstedet igen.

God fornøjelse herfra.. går selv derud om lidt ;)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - Junior MC

Fra : D@lby

Dato : 16-07-02 22:57

> [...]
> udgangspunkt (en af de få regler er : 2 cylindre og max 500 ccm). Så en
> sådan er blevet indkøbt, og hakket i småstykker.

Fedt projekt, glæder mig til at se og høre mere... Det kan være man kan få
nogle "wacky ideas"!

--
-=D@lby=-
Suzuki GS500E '98

Fra : Brian Lænø

Dato : 18-07-02 19:50

"Mads Lund" skrev
> [...]
> udgangspunkt (en af de få regler er : 2 cylindre og max 500 ccm). Så en
> sådan er blevet indkøbt, og hakket i småstykker.
<snip>
> Mads Lund
> GS500 umbau

Hvad med at montere 2 stk 250 cc cross-motore, de burde kunne levere 100 hk.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : RasmusZX9R

Dato : 07-08-02 08:18

Og så var det
> jeg kom til at spekulere på hvilken klasse den kunen deltage i ? nogen
bud.

Der er ikke umiddelbart nogen klasse der passer,men du kan evt. prøve om
du kan overbevise nogen om at det er en gammel englænder..((-:
De kører jo da på Mosten, med nogle Twin cykler på ca den størrelse.
Ellers kan du jo altid bare køre med i Street bike klassen.
Så længe den ikke kommer under 10.20 sek på en quartermile, er der ikke
nogen der brokker sig over at den måske ikke er helt streetlegal.
Men hvad med din 9er?
HVornår kommer du og viser hvad den kan?
Vi kører på Vandel, igen i den kommende weekend.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/