Arver jeg min fraskilte far?
Fra : Anders Nicolai Ander~

Dato : 16-07-02 08:55

Hej!
Min mor og far blev skilt da jeg var ca. 5 år. Mor fik forældreretten,og
jeg har ikke set min far siden.
Far har siden giftet sig igen, og fået 2 børn med nye kone.
Spørgsmål:
Arver jeg min far/Kan han have gjort mig arveløs?

På forhånd tak!!!

Anders.

Fra : Peter G.

Dato : 16-07-02 10:31

In article <b51e747591bc4914bd74f1f382c379da.22003@mygate.mailgate.org>,
Anders Nicolai Andersen <nic.pernille@email.dk> wrote...
> [...]
> Far har siden giftet sig igen, og fået 2 børn med nye kone.
> Spørgsmål:
> Arver jeg min far/Kan han have gjort mig arveløs?

Ja, du arver din far. Se mit tidligere indlæg af 14. juli. Han kan ikke
gøre dig arveløs, men kan ved testamente enten nedsætte din arv til
tvangsarv eller øge din arveandel.

Som udgangspunkt vil du, ved din fars død (der tages ikke hensyn til
uskiftet bo her) arve 2/9 af den formue, som falder i arv. Dette under
forudsætning af at dine halvsøskende og hans kone er i live når han dør
og der intet testamente er.

Denne del, kan ved testamente, være øget op til 13/18 eller nedsat til
din tvangsarv (1/9).

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Klip venligst overflødige citater væk og svar nedenunder