/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
erfaring med RF900r og deres knaster
Fra : Jens B. R.


Dato : 16-07-02 08:08

Hej NG

Jeg er ved at starte min samling af mc'ere så skal man jo have mere
end en, jeg har haft lidt kig på forskellige i klassen såsom cbr1000,
hvor det kan være svært at finde som er pæn ikke har kørt en
jordomrejse. så har jeg kigget lidt på RF900 hvor det umiddelbart
virker mere overkommeligt at finde en i en god årgang som er pæn også.

Men nu til humlen:

Er der de samme knastproblemer som der kan være med gsx 600f/750f
eller er der andre ting man skal være opmærksom på ?

Mvh

Jens B. R.

 
 
Emil (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Emil


Dato : 07-08-02 08:20

Hej Jens

Jeg har ikke hørt om knastproblemer hos RF900. Motoren er desuden taget
fra GSXR1100 så du kan nok ikke direkte overføre problemerne fra
GSX600/750F til RF9'eren. I øvrigt har jeg ikke haft eller hørt om
specielle problemer med kværnen.

Emil
RF900

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Morten Dybdal (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 07-08-02 19:20

Emil wrote:
> Hej Jens
>
> Jeg har ikke hørt om knastproblemer hos RF900. Motoren er desuden taget
> fra GSXR1100

Er du sikker på det? Jeg har ellers læst at 900'eren er helt sin egen.

--
Morten Dybdal



Armand (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-08-02 23:11


Morten Dybdal <morten@REMdm-data.dk> skrev i en
news:3D5164C5.30608@REMdm-data.dk...
> Emil wrote:
> > Hej Jens
> >
> > Jeg har ikke hørt om knastproblemer hos RF900. Motoren er desuden
taget
> > fra GSXR1100
> Er du sikker på det? Jeg har ellers læst at 900'eren er helt sin egen.

Nåede 1100'eren overhovedet at "komme på vand"?

--
Armand.



Hans Erik ;\) www.am~ (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Hans Erik ;\) www.am~


Dato : 08-08-02 15:17

Fra http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/gtbikes.html

The RF motor uses most of the hardware of the almighty GSXR1100 -- cases,
crankshaft and transmission -- but with a smaller bore and stroke of 73.0 x
56.0 mm for a displacement of 937cc. Compression ratio is 11.3:1 thanks to
the cylinder head sourced from its smaller sibling the RF600, but the 900
gets larger ports and valves

AROS hilsen
H@ns Erik :)
RF900R

www.amck.dk







"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:ais8jr$rh9$6@news.cybercity.dk...
>
> Morten Dybdal <morten@REMdm-data.dk> skrev i en
> news:3D5164C5.30608@REMdm-data.dk...
> > Emil wrote:
> > > Hej Jens
> > >
> > > Jeg har ikke hørt om knastproblemer hos RF900. Motoren er desuden
> taget
> > > fra GSXR1100
> > Er du sikker på det? Jeg har ellers læst at 900'eren er helt sin egen.
>
> Nåede 1100'eren overhovedet at "komme på vand"?
>
> --
> Armand.
>
>



Morten Dybdal (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 08-08-02 16:18

Hans Erik ;) www.amck.dk wrote:
> Fra http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/gtbikes.html
>
> The RF motor uses most of the hardware of the almighty GSXR1100 -- cases,
> crankshaft and transmission -- but with a smaller bore and stroke of 73.0 x
> 56.0 mm for a displacement of 937cc. Compression ratio is 11.3:1 thanks to
> the cylinder head sourced from its smaller sibling the RF600, but the 900
> gets larger ports and valves
>

Det siger jo intet om knasterne, eller motorens holdbarhed. Det er jo
ikke på gund af slid i de "nedre regioner" at en model skal renoveres.


--
Morten Dybdal



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste