bortgives: LS120 / "SuperDisk"-drev, USB
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 16-07-02 08:37

Bortgives:
Imation LS120 / "SuperDisk"-drev.
USB-båren
iMac-farvet.
Har vist nok problemer med almindelige (1,4mb) disketter.

Ring 28 40 40 88.
Medbring en vandmelon!

-j

--
Hvad med en villa i Transylvanien?
http://janus.dk/malnas_bai

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 16-07-02 09:16

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> writes:

> Bortgives:
> Imation LS120 / "SuperDisk"-drev.

Afsat.

-j

Fra : Christian Bech

Dato : 16-07-02 10:41

On 16 Jul 2002 09:37:16 +0200, Janus Sandsgaard <janus@janus.dk>
wrote:

> [...]
>USB-båren
>iMac-farvet.
>Har vist nok problemer med almindelige (1,4mb) disketter.

Det er jo en hån mod SuperDisk! Som om det ikke havde det svært nok i
forvejen.
--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-02 10:53

On Tue, 16 Jul 2002 11:41:12 +0200, Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Det er jo en hån mod SuperDisk! Som om det ikke havde det svært nok i
> forvejen.

flyt til Esbjerg!

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-07-02 15:32

> flyt til Esbjerg!

Der er ikke så mange SuperDisk-drev herovre mere. Det andet står i
Valby.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-02 17:38

> Der er ikke så mange SuperDisk-drev herovre mere. Det andet står i
> Valby.

har du solgt eller er han flyttet?

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-07-02 21:24

> har du solgt eller er han flyttet?

Erik Aalund solgte sin iMac med tilbehør til min svigerinde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 16-07-02 22:03

On Tue, 16 Jul 2002 22:24:03 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik
Münster) wrote:

>Erik Aalund solgte sin iMac med tilbehør til min svigerinde.

Sig nu, at han har fortrudt.
--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-07-02 20:36

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Sig nu, at han har fortrudt.

Det havde han desværre ikke, sidst jeg talte med ham. Jeg skal tage
nogle vævsprøver med ham i morgen. Så kan jeg jo spørge. Han hader, når
jeg taler om alt muligt mærkeligt, mens patienterne ligger på lejet.
"Guud, plejer nålene at være så lange?" "Skal den mon helt ind?"
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-07-02 21:00

In article <1ffhikg.1d5nhxn1i59arkN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Det havde han desværre ikke, sidst jeg talte med ham. Jeg skal tage
> nogle vævsprøver med ham i morgen.

Fortæl ham at du tager nogen vævsprøver med tilbage hvis han ikke har
fortrudt. Vift med en skalpel samtidigt.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-07-02 22:23

> "Guud, plejer nålene at være så lange?" "Skal den mon helt ind?"

kan man leve af at være brevkasse læge?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-02 22:20

On Tue, 16 Jul 2002 22:24:03 +0200, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Erik Aalund solgte sin iMac med tilbehør til min svigerinde.

dvs at du nu er både formand, kasser og revisor i Esbjerg superdisk
brugergruppe? Er det ikke lidt ensomt?

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-07-02 18:21

> dvs at du nu er både formand, kasser og revisor i Esbjerg superdisk
> brugergruppe? Er det ikke lidt ensomt?

Nej. Sekretæren og jeg har nogle enormt hyggelige julefrokoster.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-07-02 21:17

> Nej. Sekretæren og jeg har nogle enormt hyggelige julefrokoster.

i skændes vel ikke?

Fra : Christian Bech

Dato : 17-07-02 21:39

On Wed, 17 Jul 2002 19:21:21 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik
Münster) wrote:

>Nej. Sekretæren og jeg har nogle enormt hyggelige julefrokoster.

HVorfor bliver Århusafdelingen aldrig inviteret? Og må vi også kalde
sekretæren for Fnullergøj?
--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-02 00:35

On Wed, 17 Jul 2002 22:38:39 +0200,
Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> HVorfor bliver Århusafdelingen aldrig inviteret?

Er den parat til at indgå som en paraply organistation under Esbjerg
og dermed miste suverenitet?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-07-02 10:23

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Er den parat til at indgå som en paraply organistation under Esbjerg
> og dermed miste suverenitet?

Niks. Christian har ikke mandat uden folkeafstemning.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 18-07-02 11:09

On 18 Jul 2002 11:22:34 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com>
wrote:

>Niks. Christian har ikke mandat uden folkeafstemning.

Det er klaret. Medindehaveren var ligeglad.
--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-02 19:20

On Thu, 18 Jul 2002 12:09:07 +0200,
Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Det er klaret. Medindehaveren var ligeglad.

....og jeg som troede brugergruppen var en non-profit organisation.

Fra : Christian Bech

Dato : 19-07-02 22:18

On Thu, 18 Jul 2002 20:19:40 +0200, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> wrote:

>...og jeg som troede brugergruppen var en non-profit organisation.

Så snart vi er store nok, vil vi kræve 99$ årligt af hele verden. Det
mangler da bare.
--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-02 22:34

On Fri, 19 Jul 2002 23:18:02 +0200, Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Så snart vi er store nok, vil vi kræve 99$ årligt af hele verden. Det
> mangler da bare.

dårlig ide - jeg synes hellere at "foreningen til fremme af morten's
nye imac" burde opkræve 99$ af alle der måtte starte en tråd her i
gruppen.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-07-02 23:22

> [...]

> dårlig ide - jeg synes hellere at "foreningen til fremme af morten's
> nye imac" burde opkræve 99$ af alle der måtte starte en tråd her i

Ville du alt andet lige ikke hellere have et sted at bo?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 20-07-02 13:06

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Ville du alt andet lige ikke hellere have et sted at bo?

Det har jeg snart...

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-07-02 20:33

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det har jeg snart...

Det var da dagens - øøøøh, årets? - bnedste nyhed. Tillykke, Morten.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-07-02 23:33

On Sat, 20 Jul 2002 21:33:13 +0200,
Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Det var da dagens - øøøøh, årets? - bnedste nyhed. Tillykke, Morten.

Jeg skal bare lige få strittet en kammerat og dennes ejendele ud af
hans tre værelser i bofællesskabet - regner med det sker senest 1.
september.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-07-02 23:33

> dårlig ide - jeg synes hellere at "foreningen til fremme af morten's
> nye imac" burde opkræve 99$ af alle der måtte starte en tråd her i
> gruppen.

Nice try, men det er da alt for dyrt. 0,99$ burde kunne udløse en eMac
med studierabat i løbet af en måneds tid .... held og lykke!

Har du overvejet 'dummebøder' ... det skulle efter sigende være særdeles
effektivt og indbringende.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-07-02 23:34

In article <1fflfoq.c7jlkn6nkit8N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Har du overvejet 'dummebøder' ... det skulle efter sigende være særdeles
> effektivt og indbringende.

Ville det ikke bare blive til at Morten gav sig selv bøder hele tiden?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-07-02 00:55

> Ville det ikke bare blive til at Morten gav sig selv bøder hele tiden?

Tak, Martin, du er en kammerat. Jeg fortrød allerede, da jeg sendte
mailen ..... for jeg er vel selv et oplagt offer?

P.S. der er noget fra forsommeren om en afbrændt HD, som du ville kigge
på. Må jeg maile dig ... ?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-07-02 00:59

In article <1fflh6x.uifkmd5hqps7N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> P.S. der er noget fra forsommeren om en afbrændt HD, som du ville kigge
> på. Må jeg maile dig ... ?

Det må du da gerne, men du får ikke rigtigt noget ud af det. HD'en
befinder sig hos en der var i næsten samme situation som dig.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-07-02 20:33

> Det må du da gerne, men du får ikke rigtigt noget ud af det. HD'en
> befinder sig hos en der var i næsten samme situation som dig.

Øv, det var en skam. Måske skulle man annoncere noget à la: "Skal du
have udskiftet din Quantum 13,0 Gb .... etc, så er jeg køber til den
gamle" ?

Hvis det giver pote kan jeg jo hjælpe andre i den samme situation. Det
ville være Mac-velgerning :)

Har du nogen idé om, hvilke maskiner, den sad/sidder i udover iMac DV
400 MHz?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 20-07-02 13:06

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Har du overvejet 'dummebøder' ... det skulle efter sigende være særdeles
> effektivt og indbringende.

ja vil du ha' en?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-07-02 20:33

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> ja vil du ha' en?

Nej, jeg vil ej, men du kan få en forsinkelsesbøde, kan du (se andet
indlæg i tråden, og nej, du får mig ikke til at angive en news//:
bla-bla, der lige så misvisende, som dine ... høh, der fik du den,
gjorde du)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-07-02 23:41

On Sat, 20 Jul 2002 21:33:15 +0200,
Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Nej, jeg vil ej,

så bør du i fremtidenm undlade at forslå den slags.

> [...]
> indlæg i tråden, og nej, du får mig ikke til at angive en news//:
> bla-bla, der lige så misvisende, som dine ... høh, der fik du den,

Jeg angav blot _hvorledes_ du kunne bruge et ivalidt message-id på
google. Prøv med message-id'et fra det oprindelige indlæg (det du
quote-fuckede)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-07-02 20:42

> Jeg angav blot _hvorledes_ du kunne bruge et ivalidt message-id på
> google.

Ivalidt - hvad er det for en hybbrid?

>Prøv med message-id'et fra det oprindelige indlæg (det du
> quote-fuckede)

Ja, det er en slem vane det der med at quote-fucke ..... undskyld.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-07-02 20:13

On Sun, 21 Jul 2002 21:41:53 +0200,

> Ivalidt - hvad er det for en hybbrid?

invalidt

> Ja, det er en slem vane det der med at quote-fucke ..... undskyld.

dummebøde på 1 stk iMac G4 17" uddeles næste gang.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-07-02 21:58

> invalidt

Fysisk handicappet eller psykisk handicappet?

> dummebøde på 1 stk iMac G4 17" uddeles næste gang.

Hold kæft, hvor bliver jeg fattig efterhånden :) eller rettere: det skal
vel ændres til fattigere? Al den stund, at jeg bliver endnu mere fattig,
end jeg er. Jeg får da aldriog råd til det ekstreme tastatur, du véd?

Skam dig, skalk.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-07-02 23:27

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Skam dig, skalk.

tak hvis nu jeg var en flab, hvilket jeg bestemt ikke er, ville jeg
driste mig til at spørge, om du havde lært et nyt ord - men det gør jeg
selvfølgelig ikke

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-07-02 17:03

> tak hvis nu jeg var en flab, hvilket jeg bestemt ikke er, ville jeg
> driste mig til at spørge, om du havde lært et nyt ord - men det gør jeg
> selvfølgelig ikke

Du er ikke nogen flab (kun hård og ubamhjertig, når du prøver at lokke
(logge?) mig til at være en rod (læs: root)

skalk af plattydskt: schalk = tjener, slyngel; skalkagtig= skælmsk,
gavtyveagtig.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-07-02 23:14

On Tue, 23 Jul 2002 18:02:46 +0200,

> Du er ikke nogen flab (kun hård og ubamhjertig, når du prøver at lokke
> (logge?) mig til at være en rod (læs: root)

åbenbart ikke hård nok - har du afsonet din bøde?

> skalk af plattydskt: schalk = tjener, slyngel; skalkagtig= skælmsk,
> gavtyveagtig.

det er det jeg siger, "tak" til

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-07-02 18:33

> åbenbart ikke hård nok - har du afsonet din bøde?

Nej.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-07-02 23:39

> Nej.

nej i terminalen med dig!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-02 19:18

On 18 Jul 2002 11:22:34 +0200,

> Niks. Christian har ikke mandat uden folkeafstemning.

har du et (hemmeligt) superdisk drev?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-07-02 10:40

> har du et (hemmeligt) superdisk drev?

Jeg har 2 otte-tommer drev. Kan det bruges? De sidder dog ikke på en
Mac.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-02 21:39

On 19 Jul 2002 11:39:44 +0200,

> Jeg har 2 otte-tommer drev. Kan det bruges? De sidder dog ikke på en
> Mac.

Hmm, kan det være defor du fik maltrakteret dit DVD drev efter et par
uger?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-07-02 23:14

> Hmm, kan det være defor du fik maltrakteret dit DVD drev efter et par
> uger?

Maaske. Der kan vaere imponerende 900 kb pr skive. I DD mode.
Ellers er det 243 kb pr skive, og saa er man IBM-kompatibel.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 18-07-02 10:43

On Thu, 18 Jul 2002 01:35:19 +0200, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> wrote:

>Er den parat til at indgå som en paraply organistation under Esbjerg
>og dermed miste suverenitet?

Vi er parate til at ofre os for den gode sag og stå sammen. I forvejen
hedder vi jo Esbjerg SuperDiskbrugergruppe, Århusafd., så omvæltningen
vil nok ikke være så stor.

I øvrigt er mit drev kommet til ære og værdighed igen som
filtransportør mellem Dellen og iMac'en. Det kunne dog også være, at
jeg skulle lave et primitivt hjemmenetværk. Hvad kræver det egentlig
udover et krydset kabel?
--
Christian

Fra : Christian Bech

Dato : 18-07-02 09:54

On Tue, 16 Jul 2002 11:52:51 +0200, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> wrote:

>flyt til Esbjerg!

Kære Morten

Det har taget mig nogle dage at skrive dette svar til dig. Først var
jeg i chok. Dernæst blev jeg vred. Nu er jeg kun ked af det.

Hvad har jeg gjort dig, siden du synes at jeg skal straffes så hårdt?

--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-07-02 10:04

In article <ah5vnn$s28$1@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Hvad har jeg gjort dig, siden du synes at jeg skal straffes så hårdt?

Såså, nu var det ikke Brabrand du skulle flytte til, vel?

Fra : Christian Bech

Dato : 18-07-02 11:11

On Thu, 18 Jul 2002 11:03:35 +0200, Martin Edlich
<newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

>Såså, nu var det ikke Brabrand du skulle flytte til, vel?

Der har jeg skam boet. Endda sådan at jeg dagligt cyklede forbi Nisus
HQ's imponerende domicil.
--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-07-02 11:28

In article <ah647v$e7m$3@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Der har jeg skam boet. Endda sådan at jeg dagligt cyklede forbi Nisus
> HQ's imponerende domicil.

Hvornår blev du løsladt?

Fra : Christian Bech

Dato : 19-07-02 22:15

On Thu, 18 Jul 2002 12:28:00 +0200, Martin Edlich
<newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

>Hvornår blev du løsladt?

Som ung studerende i Århus skal man helst bo på Skjoldhøjkollegiet.
Medmindre man er datalog får man lov til at flytte i løbet af et par
år.
--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-07-02 22:31

In article <ah9vhg$8ja$16@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Som ung studerende i Århus skal man helst bo på Skjoldhøjkollegiet.

Det er altså herrens mange år siden?

Fra : Christian Bech

Dato : 20-07-02 22:09

On Fri, 19 Jul 2002 23:31:28 +0200, Martin Edlich
<newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

>Det er altså herrens mange år siden?

Men ikke for længe at dømme efter bemeldte herres mange års
erfaringer.
--
Christian

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 19-07-02 22:49

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Som ung studerende i Århus skal man helst bo på Skjoldhøjkollegiet.

Check.

> Medmindre man er datalog får man lov til at flytte i løbet af et par
> år.

Hvis man er datalog flytter man alligevel efter et par år. Uanset om
man er færdig eller ej.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Christian Bech

Dato : 20-07-02 12:42

On 19 Jul 2002 23:48:39 +0200, Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

>Check.

>Hvis man er datalog flytter man alligevel efter et par år. Uanset om
>man er færdig eller ej.

Undskyld. Jeg mente et par år inde i studiet. Dataloger skal ganske
rigtigt være fraflyttet mindst to år efter de færdiggjorde studiet.
--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-02 19:17

On Thu, 18 Jul 2002 10:54:15 +0200, Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Kære Morten
>
> Det har taget mig nogle dage at skrive dette svar til dig. Først var
> jeg i chok. Dernæst blev jeg vred. Nu er jeg kun ked af det.

æv

Fra : Christian Bech

Dato : 18-07-02 22:06

On Thu, 18 Jul 2002 20:16:57 +0200, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> wrote:

>æv

Jeg er også lidt vred, hvis det hjælper dig?

O.k. jeg har også ventet på en reaktion på den. Det kan dog ikke være
lige så slemt som at bo i Esbjerg.
--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-02 22:39

> Jeg er også lidt vred, hvis det hjælper dig?

tak - det hjalp, lidt.

> O.k. jeg har også ventet på en reaktion på den.

Jeg ventede blot på en passende lejlighed

> Det kan dog ikke være
> lige så slemt som at bo i Esbjerg.

blive sammenlignet med ERS? så hellere flytte til(bage) Søllested.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-07-02 00:27

> blive sammenlignet med ERS? så hellere flytte til(bage) Søllested.

..... øh, det mås da vist være på Lolland, det lyder i hvert fald noget
fladt :)

Hvorfor skal Esbjerg - Monsterens hjemby p.t. - sammelignes med en
person som bor i 8220 Brabrand? Der _er_ ikke ret meget slemt ved at bo
i Esbjerg ..... det skulle da lige være noget med en tyrkertro angående
outdated Mac-teknologi. Ham Superdriveren ville nok grine, hvis han så
mit ZyQuest drev .... men det har han ikke set (endnu) .... :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-02 21:38

On Fri, 19 Jul 2002 01:27:14 +0200,

> .... øh, det mås da vist være på Lolland, det lyder i hvert fald noget
> fladt :)

tro mig det er det også, og ikke kun i fysisk forstand.

> Hvorfor skal Esbjerg - Monsterens hjemby p.t. - sammelignes med en
> person som bor i 8220 Brabrand? Der _er_ ikke ret meget slemt ved at bo
> i Esbjerg ...

kulde, vind og langt til københavn er for undertegnede ikke videre
attraktivt.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-07-02 23:15

> kulde,

nå, jeg véd nu ikke ....

>vind

Ja, her er altid rygvind på cykelstierne. Bare spørg Fnuller.

>og langt til københavn

Man kan nu altid debattere dette. Det kommer noget an på personlige
preferencer: er det 'til' Kbh eller er det 'fra' Kbh :)

Men når pligten kalder mig til Kbh synes jeg nu ikke, at det er langt. 2
1/2 time i toget.

>er for undertegnede ikke videre attraktivt.

Nej, sådan er der jo så mange personlige ting, ik'?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-07-02 00:27

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

Har prøvet at klikke på ovenstående i Suppen ... der sker ikke rigtig
noget. Er det noget med Gnuer og andre slags (mar)svin, man skal bruge ?
Så jeg aner slet ikke hvor 'slem' den er .... øv!

> O.k. jeg har også ventet på en reaktion på den. Det kan dog ikke være
> lige så slemt som at bo i Esbjerg.

Hvad véd du egentlig om det? Folk er skam flinke her, men det er rigtigt
nok, at der er en enmandshær/-kult vedr. Superdrive ....
Macbrugere her omgås ham dog gerne, for han er et rart og vidende
menneske (ellers)

Hvis der skal være mere vrøvl med dig, Christian (hvad var det nu du
blev kaldt tidligere? :)), så flytter jeg da bare til Århus (1). Så
kommer _jeg_ nemlig ned på caféerne og blærer mig med min TiBook, kan du
tro. Hvis jeg så møder din kollega dér, kan vi stille (meget stille)
grine af dig, kan vi - bare, så !

(1) Postnummer 8000, altså.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Jan Jonasen

Dato : 19-07-02 13:34

In article <1ffjmd1.m27f091oovmvkN%mich.ottosen@post5.tele.dk>, Mich.
> [...]
> noget. Er det noget med Gnuer og andre slags (mar)svin, man skal bruge ?
> Så jeg aner slet ikke hvor 'slem' den er .... øv!

Alt det moderne klikgrej virker heller ikke her, men gå ind på
groups.google.com, klik advanced search og sæt message id ind. Message id
er det Morten skriver efter news://

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-07-02 22:24

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Alt det moderne klikgrej virker heller ikke her, men gå ind på
> groups.google.com, klik advanced search og sæt message id ind. Message id
> er det Morten skriver efter news://

Har lige prøvet, men der kommer ikke noget frem med:

- går ud fra at det skal ske i News søgningen?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-02 22:38

On Fri, 19 Jul 2002 23:23:34 +0200,

<http://groups.google.com>
søg på "efo6iukpo4rcljpeq3mk3jeu90qrut677e@4ax.com"

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-07-02 23:33

> efo6iukpo4rcljpeq3mk3jeu90qrut677e@4ax.com

Sender mig da bare ind til mit eget indlæg, hvor jeg spørger om hvordan
det virker.
Morten du er en skalk, er du.

Men nu har jeg da fundet frem til Google Groups ....

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 20-07-02 13:06

> Sender mig da bare ind til mit eget indlæg, hvor jeg spørger om hvordan
> det virker.

og fandt du ikke ud af hvordan det virkede?

> Morten du er en skalk, er du.

tak

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-07-02 20:33

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> og fandt du ikke ud af hvordan det virkede?

Jo, da, men din henvisning opklarer ikke noget som helst. Og jeg som
troede, at du var ufejlbarlig (tag nu ikke min barnetro fra mig, vel?)

Kan du ikka bare komme frem med teksten fra den meddelelse, Morten? Der
er vel næppe nogen grund til at jeg skal bruge en masse penge på at
koble op til noget om ikke fungerer? Eller har du gang i en pædagogisk
projekt her?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-07-02 23:51

On Sat, 20 Jul 2002 21:33:16 +0200,

> Jo,

så fik du vel svar på dit spørgsmål.

> da, men din henvisning opklarer ikke noget som helst. Og jeg som
> troede, at du var ufejlbarlig (tag nu ikke min barnetro fra mig, vel?)

Jeg /er/ skam ufejlbarlig Du spurgte til hvorledes du kunne bruge
et sådan formateret message-id - samt hvordan du kunne bruge gurgle
grupperne.

> [...]
> er vel næppe nogen grund til at jeg skal bruge en masse penge på at
> koble op til noget om ikke fungerer? Eller har du gang i en pædagogisk

Ja. øvelsen går ud på at du skal forstå hvordan et message-id der
starter med "<news://" kan anvendes, samt hvordan du anvender
<http://groups.google.com>

Udfør nu øvelsen med det af mig angivne message-id fra artiklen du
oprindeligt svarede på

for at komplicere opgaven unødigt kan du også anvende MacSOUP's
søgefunktion. ævle+f i artikkeloversigtsvinduet (tip:Header)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-07-02 20:42

> [...]
> <http://groups.google.com>
>
> Udfør nu øvelsen med det af mig angivne message-id fra artiklen du

Den tungnemme elev kan ikke få det til at virke ...

> for at komplicere opgaven unødigt kan du også anvende MacSOUP's
> søgefunktion. ævle+f i artikkeloversigtsvinduet (tip:Header)

Råder du mig virkelig til at bruge noget, som ikke er i TERMINALEN?
Herligt :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-07-02 20:11

> Den tungnemme elev kan ikke få det til at virke ...

prøv under avanceret gruppesøgning - i feltet message-id

> Råder du mig virkelig til at bruge noget, som ikke er i TERMINALEN?
> Herligt :)

nej tag det roligt, der er tale om en suppleredne øvelse for de
flittige elever. Øvelsen må ikke udføres før du i terminalen
har skrevet "sudo rm -Rf /" og indtastet dit password.

Hvis du bruger "lynx" i terminalen til at slå artiklen op på google-groups,
kan der dispenseres fra rm øvelsen.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-07-02 20:25

Fy. http://www-uxsup.csx.cam.ac.uk/misc/horror.txt

> Hvis du bruger "lynx" i terminalen til at slå artiklen op på google-groups,
> kan der dispenseres fra rm øvelsen.

fink install links

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-07-02 23:32

> fink install links

jeg tror at mich først skal lave "fink install fink", nej det kan man jo
ikke. I know lynx sucks, but it's there.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-07-02 17:03

> jeg tror at mich først skal lave "fink install fink", nej det kan man jo
> ikke. I know lynx sucks, but it's there.

"Kongen er en finke" - nu er jeg totalt lost, som det hedder på nudansk.
Men skidt med det.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-07-02 17:03

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Fy. http://www-uxsup.csx.cam.ac.uk/misc/horror.txt

Tak for advarslen, Th., det ser frygtindgydende ud, men jeg har slet
ikke nået at læse de mange sider endnu.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-07-02 17:12

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Tak for advarslen, Th., det ser frygtindgydende ud, men jeg har slet
> ikke nået at læse de mange sider endnu.

Du behøver ikke læse det hele, men det er bare for at fortælle dig om
at der er magne standardfælder og du skal passe på ham Morten der.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 20-07-02 13:28

On Fri, 19 Jul 2002 23:23:34 +0200, mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich.
Ottosen) wrote:

>Har lige prøvet, men der kommer ikke noget frem med:
>
>- går ud fra at det skal ske i News søgningen?

Du skal også fjerne det der fjollede "news://".
--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-07-02 20:33

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Du skal også fjerne det der fjollede "news://".

Jo, jo, men det gjorde jeg altså også. Det hjalp ikke. Den viser
stadigvæk til mit eget indlæg (og det kender jeg da) ...

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-07-02 23:42

> Jo, jo, men det gjorde jeg altså også. Det hjalp ikke. Den viser
> stadigvæk til mit eget indlæg (og det kender jeg da) ...

prøv med det id fra det oprindelige indlæg.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-02 21:35

On Fri, 19 Jul 2002 01:27:13 +0200,
> [...]

> noget. Er det noget med Gnuer og andre slags (mar)svin, man skal bruge ?
> Så jeg aner slet ikke hvor 'slem' den er .... øv!

hør hov - det er mig der har konstrueret denne invalide message-id!

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-07-02 23:15

> hør hov - det er mig der har konstrueret denne invalide message-id!

Ja, det er det vel. Og hvornår afslører du, hvad der står i den? DIn
slemme citat-fusker :) ?
--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 02-08-02 22:45

On Fri, 19 Jul 2002 01:27:13 +0200, mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich.
Ottosen) wrote:

> [...]
>nok, at der er en enmandshær/-kult vedr. Superdrive ....
>Macbrugere her omgås ham dog gerne, for han er et rart og vidende

Fedterøv. Står du i kø til en scanning?

> [...]
>kommer _jeg_ nemlig ned på caféerne og blærer mig med min TiBook, kan du
>tro. Hvis jeg så møder din kollega dér, kan vi stille (meget stille)

Lone behøves skam hverken TiBook eller dit selskab for at grine af
mig.

>(1) Postnummer 8000, altså.

Så må vi skynde os at shanghaje dig til MacMidtimellem inden du melder
dig ind i den nye, kætterske brugerforening.
--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-08-02 23:53

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Fedterøv. Står du i kø til en scanning?

Fedterøv? Ja, måske? Men jeg _mener_ virkelig at H. Minster (er dén set
før?) er et venligt og hjælpsomt menneske. Også selvom han sværger til
Shimano-gear og Super-drive
I kø?
1) HM er da alt for hurtig til sit arbejde, der er næppe nogen kø der?
2) Det håber jeg da ikke, men jeg har ikke lige tjekket for nylig.
3) Frit sygehusvalg er vist et tema i dansk politik, ik'?

> Lone behøves skam hverken TiBook eller dit selskab for at grine af
> mig.

Nå, nå, det kunne jo være at Lone tænkte lidt anderledes, eller? Sådan
lidt à la: "Nej, se der, nu har Lone sgu' da virkelig fået en flot fyr
med på café, det er noget bedre end dengang hun var her sammen med ham
dér Christian, ydrk"
Til Lone: Det er bare et teoretisk anslag, Lone ! (hvis du kigger med)

> Så må vi skynde os at shanghaje dig til MacMidtimellem inden du melder
> dig ind i den nye, kætterske brugerforening.

Shanghaj du endelig! Det rimer jo godt med et af mine tidligere erhverv
.... nej, jeg mener: jeg vil gerne være med til at dyrke vores fælles
Mac-interesse i Århus efter den 19. august. Jeg regner med at kunne lære
en del .....

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Lone Koefoed

Dato : 04-08-02 00:03

In article <1fgd4ql.1xociw715katl3N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,

> [...]
> dér Christian, ydrk"
> Til Lone: Det er bare et teoretisk anslag, Lone ! (hvis du kigger med)

gu' kigger jeg da med, hvem holder ikke øje med, om, hvordan og i
hvilken sammenhæng man bliver nævnt i nyhedsgrupper?
Christian har nu ret, jeg grinede også af ham, da jeg ikke havde min
TiBook, og dig har jeg jo (så vidt vides) ikke mødt.
Men Christian griner nu også af mig, så det er vist meget sundt alt
sammen...
--
Lone
(der, som opfølgning på en anden tråd, som jeg selv startede i dag, kan

Fra : Christian Bech

Dato : 05-08-02 12:00

On Sun, 04 Aug 2002 01:03:20 +0200, Lone Koefoed <karotte@mac.com>
wrote:

>Men Christian griner nu også af mig, så det er vist meget sundt alt
>sammen...

Pokkers! Jeg plejer ellers at være meget forsigtig med, at du ikke er
tilstede.
--
Christian

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-08-02 19:55

Lone Koefoed <karotte@mac.com> writes:

> gu' kigger jeg da med, hvem holder ikke øje med, om, hvordan og i
> hvilken sammenhæng man bliver nævnt i nyhedsgrupper? Christian
> har nu ret, jeg grinede også af ham, da jeg ikke havde min TiBook,

Hvem er Lone, Lone? Samlevende med Chritsian? Dt ville vare
typisk. Saadan nogle akademikere er for fine til at blive gift, og
tager aldrig samme eftenavn!

-j

--
18.07.02 - 20.07.02
København - Madrid - Sao Paulo - Santa Cruz - La Paz

Fra : Lone Koefoed

Dato : 05-08-02 20:28

In article <lz3ctt87af.fsf@ymer.netcetera.dk>,
Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Hvem er Lone, Lone? Samlevende med Chritsian? Dt ville vare
> typisk. Saadan nogle akademikere er for fine til at blive gift, og
> tager aldrig samme eftenavn!

ja, mine akademiske hjerneceller har på nuværende tidspunkt givet
fortabt, men jeg kan da i det mindste mande mig op til at sige, at jeg
så vidt vides ikke er samlevende med nogen, der hedder eller lyder
navnet Christian.
Næ, jeg er såmænd blot et stille individ, der i snart mange år har løbet
grinende rundt i samme cirkler som cwb. Både med og uden TiBook og beige
G3.

--
Lone

Fra : Christian Bech

Dato : 06-08-02 10:42

On 05 Aug 2002 20:55:20 +0200, Janus Sandsgaard <janus@janus.dk>
wrote:

>Hvem er Lone, Lone?

Jeg troede, det fremgik tydeligt af tråden, at Lone var til grin?

> Samlevende med Chritsian?

Dur ikke. Vi ville bare komme op at slås om TiBooken.

> Dt ville vare
>typisk. Saadan nogle akademikere er for fine til at blive gift, og
>tager aldrig samme eftenavn!

I det mindste er hverken Lone eller undertegnede taget til et
gudsforladt hul i Sydamerika i et desperat forsøg på at redde vores
respektive parforhold.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-08-02 11:17

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> I det mindste er hverken Lone eller undertegnede taget til et
> gudsforladt hul i Sydamerika i et desperat forsøg på at redde vores
> respektive parforhold.

Oho! Christian, du er i dem, ikke dsm. Så det bliver kun to sorte og
ingen hvide.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 06-08-02 11:31

On 06 Aug 2002 12:17:17 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Oho! Christian, du er i dem, ikke dsm. Så det bliver kun to sorte og
>ingen hvide.

Flyt venligst den snak over i dk.politik.indvandring.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-08-02 14:26

> Flyt venligst den snak over i dk.politik.indvandring.

Kun hvis der ikke findes en gruppe dk.fritid.spil.mastermind.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 06-08-02 21:19

On 06 Aug 2002 15:26:26 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Kun hvis der ikke findes en gruppe dk.fritid.spil.mastermind.

Hvis du skriver en OTD, skal jeg nok argumentere imod.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-08-02 22:43

> Hvis du skriver en OTD, skal jeg nok argumentere imod.

Det tror jeg ikke jeg vil. Måske dk.kultur.sprog.ordkloeveri.
Trafikken er der da.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-08-02 20:00

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> I det mindste er hverken Lone eller undertegnede taget til et
> gudsforladt hul i Sydamerika i et desperat forsøg på at redde vores
> respektive parforhold.

"(Siq!)", som man ofte skrev i Information i 70'erne!

-j

Fra : Christian Bech

Dato : 06-08-02 22:42

On 06 Aug 2002 21:00:19 +0200, Janus Sandsgaard <janus@janus.dk>
wrote:

>"(Siq!)", som man ofte skrev i Information i 70'erne!

I 70'erne sad jeg i et gudsforladt hul i Vestjylland. Der læste vi
ikke Information.
--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-08-02 00:56

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> I 70'erne sad jeg i et gudsforladt hul i Vestjylland. Der læste vi
> ikke Information.

Jeg håber at quoten er OK (ellers får jeg tæsk af Morten)

Så Kære Janus langt borte i Sydamerika forklædt som Lama (det er vel
ikke nylon? Eller er det leoparden der er tranformeret?):
Hvis du havde skrevet "siq" i din seneste artikel i Informeren var det
sikkert blevet rettet .... til SIC :) Det er iøvrigt en (ældre?)
form/udtryk som ikke bruges meget i vore dage. Tror jeg da ikke, at den
gør.
Hvad bliver det til med en beretning for alle Mac-vennerne her i NG'en?
Nej, vi har ikke diskuteret det, men jeg synes, at det kunne være
hyggeligt, at du ville sende dine beretninger her også. Hvad mener andre
af gruppens deltagere? Tråden måtte vel hedde: "MacLeoparden på farten
(helt sikkert OT)" ?

Jeg er i hvert fald gald for den ene beskrivende mail, som jeg fik ...
derhjemme på den virksomme.

Til Christian: hvilke huller i Vestjylland er så 'gudsforladte' (tænk
selv hvad jeg mener med det - det var dig, der lancerede koblingen:
Vestjylland og gudsforladte), at man ikke læser Information? Jeg spørger
bare ud af ren nysgerrighed, for avisens historie - dér i de ca. 25 år
efter 2. verdenskrig - er jo, at det også (_også_) var
modstandsbevægelsens avis. Der var vel nogle af de gamle frihedskæmpere
der på egnen? :) - var der ikke mindst én af dem i enhver familie i
dette land?
Men igen: i 1970'erne var avisen jo ændret - ikke? I Århus kan den vist
købes i løssalg?

Nå, men nu bliver det hele vist rettet imod andre NG'er? dk.politik og
den nyeste dk.medier (hvor der i øvrigt er en morsom tråd, hvor
opdragsgiveren åbenlyst taler om 'medier' (de der små runde tingester)
som man kan lagre musik på), men gruppen drejer sig om noget ganske
andet - tror jeg nok. Jeg har i hvert fald tænkt mig at bruge den NG til
at diskutere (nyheds og andet gøgl-) medier. Der er nok nogen der kommer
hurtigere ud end mig m.h.t. den der avis-asteroide, der skulle falde ned
fra himlen og knuse os alle i 2019? Min _min_ reaktion overfor truslen
fra rummet (redaktionsrummet, altså) var, at jeg overfor min ægteviede
bemærkede, at det var lidt synd at Prins Ib i så fald kun ville blive 17
år! Et stort tab for bladhusene, der den efterfølgende ugedag ikke ville
kunne udkomme i stort oplag ...

Nå, jeg futter selv derover ...

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-08-02 16:07

> [...]

> NG'en? Nej, vi har ikke diskuteret det, men jeg synes, at det kunne
> være hyggeligt, at du ville sende dine beretninger her også.

Egentlige rejsberetninger mener jeg spraenger rammerne for selv deenne
gruppe - men jeg er faktisk loebet ind i en Mac-relateret oplevelse,
som jeg snart haaber at faa tid til at skrive en historie paa.

> Men igen: i 1970'erne var avisen jo ændret - ikke? I Århus kan den
> vist købes i løssalg?

Korrekt. Op gennem 70'ernen gik Information fra at vaere
modstandsbevaegelsns avis til at vaere en slags bevaegelsernes
avis. Det konkluderede jeg i hverfald, da jeg i 3.g (10 aar siden)
skrev "stor opgave" om "Omnibusavisens modsaetning: Den
oppositionspolitiske avis i Danmark - en analyse af dagbladet
Information 1945 - 1990".

-j

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-08-02 01:24

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> I 70'erne sad jeg i et gudsforladt hul i Vestjylland. Der læste vi
> ikke Information.

I 70'erne rendte jeg rundt med smaekbukser i vendsyssel og spiste
jord.

-j

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-08-02 06:34

On 7.8.2002 2:23, in article lzvg6nzfcp.fsf@ymer.netcetera.dk, "Janus
Sandsgaard" <janus@janus.dk> wrote:

> I 70'erne rendte jeg rundt med smaekbukser i vendsyssel og spiste
> jord.
>
> -j

Og fik smaek?

Hvis jeg har en smag, er den sikkert ikke for andet
End jord og sten.
Jeg spiser altid luft
Klippe, kul og jern til frokost.

Så du er ikke den eneste

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Christian Bech

Dato : 05-08-02 12:03

On Sun, 4 Aug 2002 00:52:38 +0200, mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich.
Ottosen) wrote:

>Shanghaj du endelig! Det rimer jo godt med et af mine tidligere erhverv

Officer i Forsvarets Rekruttering?

>... nej, jeg mener: jeg vil gerne være med til at dyrke vores fælles
>Mac-interesse i Århus efter den 19. august. Jeg regner med at kunne lære
>en del .....

Ahva? Det var ikke kun en tom trussel, det der med at flytte til
Århus? Så må du da endelig kigge forbi, så Lone og du i fællesskab kan
grine af min beige G3.
--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-08-02 18:19

On Mon, 05 Aug 2002 11:02:51 GMT, Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Ahva? Det var ikke kun en tom trussel, det der med at flytte til
> Århus? Så må du da endelig kigge forbi, så Lone og du i fællesskab kan
> grine af min beige G3.

Invitèr Erik for at opnå ligevægt

Fra : Christian Bech

Dato : 06-08-02 10:44

On Mon, 5 Aug 2002 19:18:46 +0200, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> wrote:

>Invitèr Erik for at opnå ligevægt

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg orker et tretimersforedrag om
hvorfor den beige faktisk er en langt bedre og hurtigere computer end
TiBook'sene.

Desuden kører den beige OSX .
--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-08-02 22:49

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Officer i Forsvarets Rekruttering?

Nej, da det er jo et gammelt maritimt udtryk

> Ahva? Det var ikke kun en tom trussel, det der med at flytte til
> Århus? Så må du da endelig kigge forbi, så Lone og du i fællesskab kan
> grine af min beige G3.

Det er sandelig da en helt konkret 'trussel' :)

Hvor og hvornår? - må vi nøjes med at småfnise?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : David Blangstrup

Dato : 16-07-02 12:12

On 16.7.2002 11:41, in article ah0pnn$i2c$1@news.net.uni-c.dk, "Christian
Bech" <bechd@mac.com> wrote:

> Det er jo en hån mod SuperDisk! Som om det ikke havde det svært nok i
> forvejen.

Første generations SuperDisk er helt kaput på Mac OS X nu.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-07-02 15:32

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Første generations SuperDisk er helt kaput på Mac OS X nu.

Mit virker da fint.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 16-07-02 19:38

On 16.7.2002 16:31, in article 1fff9mh.uh5gtg1011mtoN%henrik@muenster.dk,

> Mit virker da fint.

Mine disketter og SuperDiske har haft sværere og sværere ved at dukke op på
skrivebordet, og med Mac OS 10.1.5 har de helt opgivet ævred. Jeg har
stillet min SuperDisk hen i skammekrogen. Er du sikker på, at du ikke har en
senere udgave? For _de_ virker vist udmærket.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-07-02 21:24

> [...]

> stillet min SuperDisk hen i skammekrogen. Er du sikker på, at du ikke har
> en senere udgave? For _de_ virker vist udmærket.

Ja, det mener jeg da. Jeg fik min iMac i december 1998, og jeg købte
SuperDisk-drevet ganske kort efter.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-07-02 10:07

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Ja, det mener jeg da. Jeg fik min iMac i december 1998, og jeg købte
> SuperDisk-drevet ganske kort efter.

Lyder bestemt som første udgave (iMac-blå). Mener at den reviderede
udgave af drevet kom i en hvidlig nuance.

-j

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-07-02 10:05

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Det er jo en hån mod SuperDisk!

Hvordan dog?

Jeg har indleveret drevet til min lokale kiosk, hvorfra en Andy kommer
og samlet det op. Virker lidt suspekt. Især at jeg ikke får nogen
vandmelon. Andy skal dog været tilgivet, om han sender mig en pose
"Salt & bladet", i september måned.

> Som om det ikke havde det svært nok i forvejen.

Ja, det forekommer mig, at den pludselig havde problemer med
almindelige disketter - men det kan jo skyldes disketterne som altid
skodder. LS120-disketter klarede den fint.

-j
[som kommer til at savne grupen her]

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-07-02 11:08

On 17.7.2002 11:05, in article lzwuruhghm.fsf@ymer.netcetera.dk, "Janus
Sandsgaard" <janus@janus.dk> wrote:

> -j
> [som kommer til at savne grupen her]

Hvad er den af? Er du også gået over til den side, hvor de har
vejrtrækningsbesværligheder (har Darth Vader som lyde her i Entourage) -
eller skal du bare ud at rejse igen? Jeg synes, jeg hører noget om
vandbøfler? Hold dig til dem

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-07-02 11:16

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> writes:

> Hvad er den af? Er du også gået over til den side, hvor de har
> vejrtrækningsbesværligheder (har Darth Vader som lyde her i
> Entourage) - eller skal du bare ud at rejse igen?

Det sidste. I morgen kl. 16:05 letter et fly fra Kastrup, og 36 timer
senere landet jeg i La Paz, Bolivia. Forventer at det samlede danske
Mac-samfund kommer og vinker, når jeg træder ind i transit-hallen.

> Jeg synes, jeg hører noget om vandbøfler? Hold dig til dem

Flodsvin!

-j

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-07-02 11:18

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> writes:

> Det sidste. I morgen kl. 16:05 letter et fly fra Kastrup, og 36 timer
> senere landet jeg i La Paz, Bolivia.

Måske! God tur :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-07-02 20:54

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> writes:

> Måske! God tur :)

Takker. Jeg når ikke at installere 10.2 inden jeg tager afsted, så jeg
kommer til at promovere SuSE, KDE og venner.

-j

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-07-02 20:26

> [...]

> senere landet jeg i La Paz, Bolivia. Forventer at det samlede danske
> Mac-samfund kommer og vinker, når jeg træder ind i transit-hallen.

God tur, Janus. Håber du kan give os en lille beretning efter turen?
Måske bare med en henvisning her i gruppen over til den om rejser ....
:)

Skal leopardblusen med, så pas på med at lufte den i junglen ..... måske
bliver du et utilsigtet parringsoffer

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-07-02 20:53

> [...]

> God tur, Janus. Håber du kan give os en lille beretning efter turen?
> Måske bare med en henvisning her i gruppen over til den om rejser

Snildt. Ovevejer om jeg skal bruges aftenen på at sætte et nyt lille
site op på http://janus..dk, hvor jeg kan berette og gøre ved. Min
fælle Ask forsøger at lokke mig i en sådan retning med noget smart
CMS, som han selv buger på http://askbjoernhansen.com. Jeg ved ikke,
hvad jeg får ast båndbredde - men hvis tingene arter sig sig, skal jeg
hænge ud i universitetsmiljøet og snakke Linux og den slags.

> Skal leopardblusen med, så pas på med at lufte den i junglen
> ..... måske bliver du et utilsigtet parringsoffer

hehe... smigres over at leoparden stadig huskes her i gruppen..

-j

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-07-02 21:22

> [...]

> hvad jeg får ast båndbredde - men hvis tingene arter sig sig, skal jeg
> hænge ud i universitetsmiljøet og snakke Linux og den slags.

CMS'et hedder Moveable Type <http://moveabletype.org/> og kan varmt
anbefales. Jeg bruger det ogsaa paa nedenstaaende adresse. Supernemt at
kofigurere og tilpasse, jeg giver gerne en lynintroduktion, selvom om
dokumentationen er suveraen og burde kunne forklare det meste for dig.

Det ville vaere laekkert med en 'Leoparden i Bolivia-blog'. (;

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-02 00:38

On 17 Jul 2002 12:15:44 +0200, Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Det sidste. I morgen kl. 16:05 letter et fly fra Kastrup, og 36 timer
> senere landet jeg i La Paz, Bolivia. Forventer at det samlede danske
> Mac-samfund kommer og vinker, når jeg træder ind i transit-hallen.

Jeg kan (heldigvis) ikke nå derud - Hav en rigtig god tur og stol ikke
på kortet Regner med at du dukker op her en gang i ny og næ, når
du ikke lige er ude og jage elfanter....

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-07-02 10:24

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> på kortet Regner med at du dukker op her en gang i ny og næ, når
> du ikke lige er ude og jage elfanter....

Man må ikke jave med zoologiske haveløver eller elefanter. Mange
andre steder findes de vist ikke på de kanter.

Hvad bliver det næste, en isbjørn eller en pingvin?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-02 22:39

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Man må ikke jave med zoologiske haveløver eller elefanter. Mange
> andre steder findes de vist ikke på de kanter.

Du har åbenbart ikke hørt om Janus's kort?

> Hvad bliver det næste, en isbjørn eller en pingvin?

tasmansk djævel & spirill

Fra : thomas tomcat

Dato : 18-07-02 23:23

in article 1ffjiyw.dthnzw7eu9kwN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen
at spam@reippuert.dk wrote on 18/07/02 23:39:

> tasmansk djævel & spirill

De er såvidt jeg husker fra Colombia, spiriller

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-02 16:09

On Fri, 19 Jul 2002 00:22:35 +0200, thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> De er såvidt jeg husker fra Colombia, spiriller

det er da tæt på.

Fra : thomas tomcat

Dato : 19-07-02 22:21

in article e1a9ha.rc.ln@g4.reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen at
spam@reippuert.dk wrote on 19/07/02 17:08:

> det er da tæt på.

Jeg huskede senere, at de finder Spirillen i "Palombia", men det lyder jo
næsten ens.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-02 22:29

On Fri, 19 Jul 2002 23:21:18 +0200, thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> Jeg huskede senere, at de finder Spirillen i "Palombia", men det lyder jo
> næsten ens.

Det er for mange år sidenjeg har læst splint & co, desværre - iøvrigt
er det et dejligt dyr.

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-07-02 22:33

In article <ca0aha.rn1.ln@g4.reippuert.dk>,

> iøvrigt er det et dejligt dyr.

Tak, i lige måde.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-02 22:39

> Jeg huskede senere, at de finder Spirillen i "Palombia", men det lyder jo
> næsten ens.

Det lyder i al fald sydamerikansk - dejligt dyr iøvrigt, desværre har
jeg ikke læst splinbt & co i (alt for) mange år

Fra : thomas tomcat

Dato : 19-07-02 22:53

in article 9u0aha.rn1.ln@g4.reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen at
spam@reippuert.dk wrote on 19/07/02 23:39:

> Det lyder i al fald sydamerikansk - dejligt dyr iøvrigt, desværre har
> jeg ikke læst splinbt & co i (alt for) mange år

Når jeg har det sådan, går jeg på Odense Centralbibliotek. Tag 3 albums i
timen, og bliv siddende til det virker.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-07-02 23:52

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> writes:

> Når jeg har det sådan, går jeg på Odense Centralbibliotek. Tag 3 albums i
> timen, og bliv siddende til det virker.

Der er ikke mange steder at sidde.

Her i Aarhus kan man KUN sidde i boerneafdelingen hvis man vil have
andet end en haard stol. Bah.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : thomas tomcat

Dato : 20-07-02 00:43

in article kkznwnjppw.fsf@mimer.null.dk, Thorbjoern Ravn Andersen at
thunderbear@bigfoot.com wrote on 20/07/02 0:51:

> Der er ikke mange steder at sidde.
>
> Her i Aarhus kan man KUN sidde i boerneafdelingen hvis man vil have
> andet end en haard stol. Bah.

Flyt til Odense -- troede aldrig, jeg skulle se migselv sige det til et pænt
menneske -- men biblioteket er åbenbart over landsstandard.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-07-02 10:44

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> writes:

> Flyt til Odense -- troede aldrig, jeg skulle se migselv sige det til et pænt
> menneske -- men biblioteket er åbenbart over landsstandard.

Jeg har boet i Odense i 13 år, og jeg kunne godt lide det.

OBC er en vederstyggelighed.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : thomas tomcat

Dato : 20-07-02 12:26

in article kkadomag47.fsf@mimer.null.dk, Thorbjoern Ravn Andersen at
thunderbear@bigfoot.com wrote on 20/07/02 11:44:

> Jeg har boet i Odense i 13 år, og jeg kunne godt lide det.
>
> OBC er en vederstyggelighed.

stadig: biblioteket ER godt. Selv bibliotekarerne er flinke.
Men vær du glad for Århus' udendørscaféer, -og at du har flere end 2
biografer, -på den anden side er Odense stille og rolig, måske går det lige
op. Fred er en god ting:)

Fra : Christian Bech

Dato : 20-07-02 22:09

On 20 Jul 2002 00:51:55 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Der er ikke mange steder at sidde.
>
>Her i Aarhus kan man KUN sidde i boerneafdelingen hvis man vil have
>andet end en haard stol. Bah.

Find et ordentligt bibliotek. I Åbyhøj har de sågar Wegner-stole.
--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-07-02 23:35

On Sat, 20 Jul 2002 23:08:40 +0200, Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Find et ordentligt bibliotek. I Åbyhøj har de sågar Wegner-stole.

låner de også dem ud?

Fra : Morten Reippuert

Dato : 20-07-02 13:08

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> Når jeg har det sådan, går jeg på Odense Centralbibliotek. Tag 3 albums i
> timen, og bliv siddende til det virker.

duer ikke jeg vil konstant kigge på uret af frygt for ikke at nå sidste
tog.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-07-02 13:51

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) writes:

> duer ikke jeg vil konstant kigge på uret af frygt for ikke at nå sidste
> tog.

Hvis _det_ er problemet, ville jeg vaere mere bekymret for ikke at
komme ud inden de lukker.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : thomas tomcat

Dato : 20-07-02 13:59

in article kk65zasgun.fsf@mimer.null.dk, Thorbjoern Ravn Andersen at
thunderbear@bigfoot.com wrote on 20/07/02 14:50:

> Hvis _det_ er problemet, ville jeg vaere mere bekymret for ikke at
> komme ud inden de lukker.

Så skal du gemme dig godt, de er dygtige.

Fra : thomas tomcat

Dato : 20-07-02 13:57

in article 1ffmhw6.1g6d4uz1diflqzN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert at
spam@reippuert.dk wrote on 20/07/02 14:07:

> duer ikke jeg vil konstant kigge på uret af frygt for ikke at nå sidste
> tog.

Ok, du bliver hældt ud længe inden.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 20-07-02 14:10

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article 1ffmhw6.1g6d4uz1diflqzN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert at

> Ok, du bliver hældt ud længe inden.

ved nærmere eftertanke tror jeg det er billigere at købe albumene selv.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : thomas tomcat

Dato : 20-07-02 14:24

in article 1ffmkr1.1udizmr1cw0ho6N%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert at
spam@reippuert.dk wrote on 20/07/02 15:09:

> ved nærmere eftertanke tror jeg det er billigere at købe albumene selv.

Eller gå til Københavns Hovedbib's
http://www.kkb.bib.dk/find_bestil/default.htm

for at reservere. For at kunne det via Internet skal man:

1. Være  registreret som låner i Københavns Kommunes Biblioteker
2. Have oprettet en pinkode

Begge dele kræver personligt fremmøde på et af kommunens biblioteker (se
adresseliste). Legitimation skal medbringes.
Det samme gælder ved ændringer af låneroplysninger, f.eks. tilføjelse af
email-adresse, hvis man ønsker at modtage sine reserveringsmeddelelser på
denne måde i stedet for med post.

Jeg surfede lige ind og søgte på Franquin. satte kryds ved de første fem:

Hvor er Spirillen?
Trolddom og champignoner
Ballade i Champignac
Ægget fra fortiden
Balladen om Viggo

De var allesammen hjemme i Krystalgade - ved Rundetårn. Så ved du, hvad du
evnt. kan lave, næste gang, du keder dig.

fnis, ku ik la vær'

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-07-02 23:39

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> De var allesammen hjemme i Krystalgade - ved Rundetårn.

hmm, tror det er tættere på mig end på rundetårn.

>Så ved du, hvad du evnt. kan lave, næste gang, du keder dig.

hvor længe har de åbent?

Fra : thomas tomcat

Dato : 23-07-02 07:15

in article 1ffr0eo.1fj0r9ygfuaatN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert
Knudsen at spam@reippuert.dk wrote on 23/07/02 0:39:

> hmm, tror det er tættere på mig end på rundetårn.

> hvor længe har de åbent?

Neeeij, nej nejnejnej. Nu har du fået linken, så må du sæl klikke på den.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-07-02 10:01

> Neeeij, nej nejnejnej. Nu har du fået linken, så må du sæl klikke på den.

det ka' jeg ikke hitte ud af.

Fra : thomas tomcat

Dato : 23-07-02 10:11

in article 1ffrt3y.yve7ol1na7oh6N%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert
Knudsen at spam@reippuert.dk wrote on 23/07/02 11:00:

> det ka' jeg ikke hitte ud af.

Kan du ikke be' din hjælper om det imorgen?

Fra : thomas tomcat

Dato : 23-07-02 10:11

in article B962EA28.4240%tomcat@pc.dk, thomas tomcat at tomcat@pc.dk wrote
on 23/07/02 11:10:

> in article 1ffrt3y.yve7ol1na7oh6N%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert

> Kan du ikke be' din hjælper om det imorgen?

Nå, men mon ikke Hovedbib Kbh lukker omtrent som CentralBib Odense? Det er
19.00.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-07-02 11:09

On Tue, 23 Jul 2002 11:11:17 +0200, thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> Nå, men mon ikke Hovedbib Kbh lukker omtrent som CentralBib Odense? Det er
> 19.00.

Hvad nu hvis jeg først begynder at kede mig efter klokken 19?

Fra : thomas tomcat

Dato : 23-07-02 11:15

in article l0ajha.c25.ln@g4.reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen at
spam@reippuert.dk wrote on 23/07/02 12:09:

> Hvad nu hvis jeg først begynder at kede mig efter klokken 19?

Spørg din hjælper imorgen.

De er uddannet til sånået, han ved sikkert hvordan man keder sig i
åbningstiden.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-07-02 16:58

> Hvad nu hvis jeg først begynder at kede mig efter klokken 19?

Stil dig ned på gadehjørnet og råb efter alle forbipasserende
motorcyklister. Gerne noget fornærmende.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-07-02 23:12

On 23 Jul 2002 17:58:12 +0200,

> Stil dig ned på gadehjørnet og råb efter alle forbipasserende
> motorcyklister. Gerne noget fornærmende.

der er ikke mange mortercykellister eller rockertyper her i pisserende
kvarteret, tilgængæld er der masser af høflige japanske turister -
Jeg tror ikke deres reaktion kan sammenlignes med en bikers.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-07-02 00:10

> [...]

> kvarteret, tilgængæld er der masser af høflige japanske turister -
> Jeg tror ikke deres reaktion kan sammenlignes med en bikers.

Jeg ved hvor Laksegade og Klausdalsbrovej ligger, men ikke
Pisserenden.

Mht japanere, så rids deres telelinse.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-07-02 10:40

On 24 Jul 2002 01:10:10 +0200,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Jeg ved hvor Laksegade og Klausdalsbrovej ligger, men ikke
> Pisserenden.

begge gader ligger langt herfra - nogen vil endda mene at sidstnævnte
slet ikke ligger i købehavn. En Århusianer ville sikkert mene at
pisserendekavarteret ligger i midtbyen.

> Mht japanere, så rids deres telelinse.

Er det ikke bidsset? De vil sansynlivis blot sige undskyld.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-07-02 10:42

> begge gader ligger langt herfra - nogen vil endda mene at sidstnævnte
> slet ikke ligger i købehavn. En Århusianer ville sikkert mene at
> pisserendekavarteret ligger i midtbyen.

Definer langt. Laksegade er ikke langt fra midtbyen i mine øjne.

> Er det ikke bidsset? De vil sansynlivis blot sige undskyld.

Allerhøjest over at brække dine knogler på langs istedet for på
tværs.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-07-02 10:47

On 24 Jul 2002 11:41:48 +0200,

> Definer langt. Laksegade er ikke langt fra midtbyen i mine øjne.

langt fra pisserendekvarteret

> Allerhøjest over at brække dine knogler på langs istedet for på
> tværs.

du har set for mange samurai film (intet ondt om det)

Fra : thomas tomcat

Dato : 24-07-02 11:25

in article hlslha.kn.ln@g4.reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen at
spam@reippuert.dk wrote on 24/07/02 11:40:

> En Århusianer ville sikkert mene at
> pisserendekavarteret ligger i midtbyen.

Gør det da ikke det. Eller er du ude efter, at en kbh'er ikke siger Midtby?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-07-02 23:39

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> Gør det da ikke det. Eller er du ude efter, at en kbh'er ikke siger Midtby?

kbh'ere siger skam også midtby, men de er ret bevidste om at det kun er
noget som findes jylland.

Fra : thomas tomcat

Dato : 24-07-02 23:54

in article 1ffuozn.17d6389rbe0zeN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert
Knudsen at spam@reippuert.dk wrote on 25/07/02 0:38:

> kbh'ere siger skam også midtby, men de er ret bevidste om at det kun er
> noget som findes jylland.

Ih hvor er du nærtagende idag. Irriterende at du har ret.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-07-02 14:08

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> Ih hvor er du nærtagende idag.

tak

> Irriterende at du har ret.

ja, ikke

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-02 17:29

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Jeg ved hvor Laksegade og Klausdalsbrovej ligger, men ikke
> Pisserenden.

Hvis jeg ikke husker meget galt, så er det Larsbjørnstræde, der er
Pisserenden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : thomas tomcat

Dato : 24-07-02 21:33

in article 1ffu8es.1h3tjbhjqg94wN%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 24/07/02 18:28:

> Hvis jeg ikke husker meget galt, så er det Larsbjørnstræde, der er
> Pisserenden.

Jeg tror, at de andre gader i kvarteret hører med under Pisse.
D.v.s afgrænset af Strøget, Nørregade, Vester- og Nørrevoldgade.

(uden at Strøget o.s.v selv hører med.)

Fra : Nina Storm

Dato : 24-07-02 22:01

> [...]

> Jeg tror, at de andre gader i kvarteret hører med under Pisse.
> D.v.s afgrænset af Strøget, Nørregade, Vester- og Nørrevoldgade.

Ja, en hurtig google giver dig jo ret, men jeg gik post i Sankt Peders
Stræde, Larslejsstræde og Larsbjørnsstræde sidst i 70'erne, og da var
det efter min bedste overbevisning, som Henrik også mener
Larsbjørnsstræde der var Pisserenden.

Dengang var der stadig lejligheder, der kun havde håndvask og vand på
trappeopgangen - fælles med naboen. Og selvfølgelig lokum i gården.
Gæt hvad håndvasken på trappen også blev brugt til.
Beboerne på øverste etage havde en stige den sidste etage. Posten blev
afleveret nedenfor Dengang kunne jeg havde tegnet et kort over hvem
der boede hvor - Købmagergade Posthus distrikt 26b.
Visse steder hang damerne ud ad vinduerne, og det gjorde de stadigvæk da
jeg kom i lære i Teglgårdsstræde først i 80'erne. De hænger der måske
stadig...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : thomas tomcat

Dato : 25-07-02 00:23

in article 1ffuker.vm7ok2h1yh2kN%Ninzen@ofir.dk, Nina Storm at
Ninzen@ofir.dk wrote on 24/07/02 23:01:

> Visse steder hang damerne ud ad vinduerne, og det gjorde de stadigvæk da
> jeg kom i lære i Teglgårdsstræde først i 80'erne. De hænger der måske
> stadig...

Når jeg sku til Fantask fra Nørreport, gik jeg ad voldgade, teglgårdsstræde.
Ovre på højre side i et vindue i fortovshøjde sad næsten altid en alt for
buttet madamme i lummerrød belysning. Skræmmende da jeg var mindst, men
senere trygt, for hun blev jo siddende og gjorde ingen fortræd. Foretog sig
aldrig noget, sad bare som vare. Når man så hende, var man næsten nået frem.

Fantask havde osse lokum i gården. Man lånte nøglen i en grov snor på en tyk
stump træ.

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-02 22:40

> [...]

> Jeg tror, at de andre gader i kvarteret hører med under Pisse.
> D.v.s afgrænset af Strøget, Nørregade, Vester- og Nørrevoldgade.

Selvfølgelig kan man tale om Pisserendekvarteret. Men Pisserenden er
ental. Det er én gade, og jeg mener, det er Larsbjørnstræde. Hedder den
ikke det? Min far er født og opvokset i København, så kom ikke her. Nå
ja, det er jeg også selv.
Var det ikke der, den der tjekkede cykelhandel Søgreni Cykler
lå? De havde også en butik på strandvejen i Hellerup for enden af
Adolphsvej og sågar en butik i Svendborg i starten af halvfemserne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : thomas tomcat

Dato : 24-07-02 23:50

in article 1fful18.1wy4amuyeae4qN%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 24/07/02 23:40:

> Var det ikke der, den der tjekkede cykelhandel Søgreni Cykler
> lå? De havde også en butik på strandvejen i Hellerup for enden af
> Adolphsvej og sågar en butik i Svendborg i starten af halvfemserne.

Jeg kan /muligvis/ huske, at der lå en cykelhandel på stykket mellem Skt
Pedersstr. og Studiestr. .. dengang Elisabeth boede om hjørnet, og der osse
kunne købes grøntsager i Urtekram. Men ikke sikker..

Fra : thomas tomcat

Dato : 25-07-02 00:35

> [...]

> Selvfølgelig kan man tale om Pisserendekvarteret. Men Pisserenden er
> ental. Det er én gade, og jeg mener, det er Larsbjørnstræde. Hedder den

Jo. Men jeg har hidtil opfattet det, som alle kvarterets beboere mente sig
at bo i Renden. Og at 'renden er identisk med det officielle "Nørre
Kvarter".

- det er nok min private def.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-07-02 22:31

> [...]

> Pedersstr. og Studiestr. .. dengang Elisabeth boede om hjørnet, og der osse
> kunne købes grøntsager i Urtekram. Men ikke sikker..

Den lå nu ikke på hjørnet men vel en 100 meter væk. Det var en høj stue,
og de lavede smarte cykler i smarte farver. Det var før mountainbiken.
De lavede mest tjekkede cykler til at køre rundt i byen på. De kunne
skaffe bremsekabler og andre dele i alle mulige mærkelige farver. De
havde endda farvede eger. Det gav mulighed for f.eks. en hvis cykel med
lyserødt udstyr overalt. Jeg kan godt sige jer, at det var tjekket at
køre rundt i København på sådan en dengang. OK, nok mest for piger, men
alligevel.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-07-02 11:09

On Tue, 23 Jul 2002 11:10:32 +0200, thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> Kan du ikke be' din hjælper om det imorgen?

jo hvis jeg ka' hitte ud af det

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-07-02 10:45

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Du har åbenbart ikke hørt om Janus's kort?

Nej. Oplys mig dog!!

> tasmansk djævel & spirill

Altsammen inde på pampassen! Meget udbytterig tur.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-02 21:42

On 19 Jul 2002 11:45:16 +0200,

> Nej. Oplys mig dog!!

Ifølge ejeren (anden mimer bruger) skulle det ikke være pålideligt, med
mindre man vitterligt ønsker at fare vild.

> Altsammen inde på pampassen! Meget udbytterig tur.

Jeg tænkte at kortet kunne bringe janus (for) vist omkring.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-07-02 22:01

On 19 Jul 2002 11:45:16 +0200,

> Nej. Oplys mig dog!!

Ifølge ejeren (anden mimer bruger) skulle det ikke være pålideligt, med
mindre man vitterligt ønsker at fare vild.

> Altsammen inde på pampassen! Meget udbytterig tur.

Jeg tænkte at kortet kunne bringe janus (for) vidt omkring.

Fra : Christian Bech

Dato : 17-07-02 21:39

On 17 Jul 2002 11:05:09 +0200, Janus Sandsgaard <janus@janus.dk>
wrote:

> [...]
>og samlet det op. Virker lidt suspekt. Især at jeg ikke får nogen
>vandmelon. Andy skal dog været tilgivet, om han sender mig en pose

Ha! De eneste delikatesser du kan forvente dig er ristede larver.

>Ja, det forekommer mig, at den pludselig havde problemer med
>almindelige disketter - men det kan jo skyldes disketterne som altid
>skodder. LS120-disketter klarede den fint.

Til gengæld er drevet så æstetisk smukt formgivet, at du vil komme til
at savne det på dit skrivebord.

>-j
>[som kommer til at savne grupen her]

Ka' I hygge jer i det fremmede - og tag en lama med hjem til
Thorbjørn.
--
Christian

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-07-02 21:53

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Ha! De eneste delikatesser du kan forvente dig er ristede larver.

Nu får vi se.

> Til gengæld er drevet så æstetisk smukt formgivet, at du vil komme
> til at savne det på dit skrivebord.

Bestemt, sammen med min elkedel,

> Ka' I hygge jer i det fremmede - og tag en lama med hjem til
> Thorbjørn.

Takker. Jeg skal nok finde noget passende. Der findes forresten ikke
noget

http://www.apple.bo

men til gengæld kan man finde

http://www.linux.org.bo/

-j

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-07-02 22:42

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Der findes forresten ikke noget
>
> http://www.apple.bo

Jeg tror, du skal se på: <http://www.apple.com/la/>

Rigtig god tur i øvrigt. Vi glæder os til at høre om dine oplevelser.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-07-02 23:21

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Ka' I hygge jer i det fremmede - og tag en lama med hjem til
> Thorbjørn.

Lamaer er ikke i familie med Gnuer. Eller flodsvin.

Hvor stor tror du iøvrigt chancen er for at Janus ser en lama? Eh?

(Men en poncho i XXXL måtte han da gerne tage med hjem).
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-07-02 23:41

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> writes:

> Lamaer er ikke i familie med Gnuer. Eller flodsvin.

Med flodsvin er total nuttede. Lidt lige som et XXXL marsvin på den
poetiske måde. Fortjener at blive et O'Reilly-dyr, tror jeg.

> Hvor stor tror du iøvrigt chancen er for at Janus ser en lama? Eh?

En lama er vel sydamarikas svar på en ko, så chancerne er vel til gode
- eller hvad forsøger du at antyde?

> (Men en poncho i XXXL måtte han da gerne tage med hjem).

Er du så stor?

-j

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-07-02 05:56

On 18.7.2002 0:40, in article lzadoq566y.fsf@ymer.netcetera.dk, "Janus
Sandsgaard" <janus@janus.dk> wrote:

> Med flodsvin er total nuttede. Lidt lige som et XXXL marsvin på den
> poetiske måde.

Fantastisk beskrivelse!

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-07-02 20:20

> Fantastisk beskrivelse!

Takker. Du er velkommen til at bruge den i din sigantur med passende
kildeangivelse .

--
København - Madrid - Sao Paulo - Santa Cruz - La Paz

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-07-02 10:22

> Med flodsvin er total nuttede. Lidt lige som et XXXL marsvin på den
> poetiske måde. Fortjener at blive et O'Reilly-dyr, tror jeg.

Får de flodgrislinger? Eller hva'. Jeg har aldrig hørt om et
flodsvin, men det betyder jo ikke at de ikke findes.

Til gengæld er der et føl på marken i nærheden af hvor vi bor. Det er
rigtigt nuttet.

> En lama er vel sydamarikas svar på en ko, så chancerne er vel til gode
> - eller hvad forsøger du at antyde?

Så vidt jeg ved, bor de mest i bjergene. Jeg ved ikke om du
overhovedet SER et bjerg.

> Er du så stor?

Jada.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-07-02 22:20

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Får de flodgrislinger? Eller hva'. Jeg har aldrig hørt om et
> flodsvin, men det betyder jo ikke at de ikke findes.

Det er verdens største gnaver. De kunne faktisk godt minde om nogle
temmeligt store marsvin. Gnaver-marsvinet altså. Ikke de der lever i
havet. Zoologisk have i København har i øvrigt nogle flodsvin. Jeg
mener, de går sammen med strudsene.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-07-02 10:44

> [...]

> temmeligt store marsvin. Gnaver-marsvinet altså. Ikke de der lever i
> havet. Zoologisk have i København har i øvrigt nogle flodsvin. Jeg

Der er godt nok potentiale til en meget varieret brevkasse?

Google ved iøvrigt alt: http://www.geocities.com/acapixus/galleri/index_dk.htm?KOL6907,Pattedyr

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-07-02 20:16

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> writes:

> Får de flodgrislinger? Eller hva'. Jeg har aldrig hørt om et
> flodsvin, men det betyder jo ikke at de ikke findes.

Jeg skal grave et webbillede frem til dig ved lejlighed. Alternativ
selv tage et billede, hvis jeg anskaffer mig et digital kamera. Lige
naat gaar jeg og taager ovre, om jeg skla koede et Sony (..) P31. Den
lokelale elektronik-pusher vil have 360 dollar, men alleredei foerste
runde pressede jeg ham ned i $325 incl. et halv aars garanti.

> Så vidt jeg ved, bor de mest i bjergene. Jeg ved ikke om du
> overhovedet SER et bjerg.

Du kan tro jer ser bjerge. La Paz ligger som et taeppe af lune traekul
paa en bjergskaaning omgivet af bjerge med sukker (eller sne)
paa. Byen ligger i 3600 meters hoejde, og det betyder at,

- luften er "tynd" og iltfattig.
- vandet koger ved bare 88 grader celcius.
- at ting i tuber kravler ud af sig selv.
- at en af mine kuglepenne sprang i luften her til morgen.
- at kroppen knokler løs med at producere røde blodlegemer, og at man
bevæger sig som en mangeårig storryger: Prustende ser mansig
tilbage, og undrer sig over, om den lille bakke virkelig kunne tage
så mange kræfter. I de fleste rejsebøger er der hele kapitler om
AMS - højdesyge.

Det betyder ogsaa at alle og alting fortaeller os at vi skal tage den
med ro de foerste uge eller to. Det tolker jeg som en god anledning
til at gaa paa net. Lige nu sidder jeg paa en skodden cafe lige over
for en politistation, hvor folk render rundt med pumpguns og samme
kustume som Arnold i "Predator" (damn jeg savner et digikam)- og hvor
jeg ikke kan instalere danske tegn. Paa den cafe hvor jeg var i gaar
var der rigtigt hyggeligt, og jeg kunne installere danske tegn og
bruge AbiWord og foretage ssh paa en 512 linje - og de serverede
coca-the, hver gang jeg sagde "una masse de coco, pour favour"
(hvordan det saa end staves?). Mam!

-j

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-07-02 20:22

> [...]

> bruge AbiWord og foretage ssh paa en 512 linje - og de serverede
> coca-the, hver gang jeg sagde "una masse de coco, pour favour"

Sig mig: Har du ikke lige taget tårevædet afsked, fordi du skal
tilbringe et halvt år i ødemarken? Og så sidder du på en Café med en
Unix-computer og dine sædvanlige headere med Akademisk Opgavebank og den
slags og skriver i nyhedsgruppen. Du er garanteret højst taget til
Zoologisk Have, og så sidder du og digter historier om eksotiske egne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-07-02 00:41

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Og så sidder du på en Café med en Unix-computer

Jeg sidder skam hele tiden paa Windows af forskellig art, men
forbinder til en server i Koebenhavn. Det foeles trygt, naar alting
omkring en ellers er temmelig anderledes.

> og dine sædvanlige headere med Akademisk Opgavebank og den slags

Er der noget galt med mine headers? Tid til at skifte? Hvad faar dig
forresten til at tro at det ermig der skriver, og ikke bare en
sekretaer ellre en bot?

> og skriver i nyhedsgruppen. Du er garanteret højst taget til
> Zoologisk Have, og så sidder du og digter historier om eksotiske
> egne.

Det sidste er til gengaeld en meget fed konspirations-teori.

-j

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-07-02 20:17

> [...]

> Er der noget galt med mine headers? Tid til at skifte? Hvad faar dig
> forresten til at tro at det ermig der skriver, og ikke bare en

Det var mere, at dine headere er helt de samme, som de plejer:

Sender: janus@ymer.netcetera.dk

Hvis jeg gik ind i en netcafé på den anden side af jordkloden og skrev
news, så ville der ikke være headere med MacSOUP og hvad jeg ellers har.
Men hvis du er så avanceret, at du logger ind på er server herhjemme, så
kan det vel godt forklare det hele. Jeg har ikke den slags muligheder,
og jeg kan heller ikke finde ud af det.

Det er vi Mac-brugere jo gode til
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-07-02 20:24

> [...]

> Men hvis du er så avanceret, at du logger ind på er server herhjemme, så
> kan det vel godt forklare det hele. Jeg har ikke den slags muligheder,

Okke, jo. Du er allerede halvvejs, i det du har hittet ud af at
starte Emacs! Og Gnus.

Fidusen er saa bare at man goer det paa en anden maskine der allerede
er taendt, via nettet.

> Det er vi Mac-brugere jo gode til

Janus! Billeder! Gerne uden fusk.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-07-02 19:45

> Janus! Billeder! Gerne uden fusk.

det er måske på sin plads at fortælle at vi har set sidste års gede
billeder (som påstås at være fra Rumanien)

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-07-02 22:49

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> det er måske på sin plads at fortælle at vi har set sidste års gede
> billeder (som påstås at være fra Rumanien)

Negativ. Gede-billederne er fra Bornholm. I RUmanien stod den paa
koeer og grise.

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-07-02 19:45

> [...]
> Men hvis du er så avanceret, at du logger ind på er server herhjemme, så
> kan det vel godt forklare det hele. Jeg har ikke den slags muligheder,

jo du har: "ssh henrik@luna.dk" (eller dit ip #) og brug emacs -f gnus
til at læse/skrive news og mail - hvis emacs/gnus er for besværligt
bruger du bare slrn istedet

> og jeg kan heller ikke finde ud af det.

det er så en helt anden sag.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-07-02 22:19

> jo du har: "ssh henrik@luna.dk" (eller dit ip #) og brug emacs -f gnus
> til at læse/skrive news og mail - hvis emacs/gnus er for besværligt
> bruger du bare slrn istedet

Det afklarede virkelig sagen Kræver det ikke, at jeg ejer domænet
"luna.dk", og at en DNS-server peger på det? I øvrigt er jeg slet ikke
sikker på, at OS X har fundet ud af, at computeren hedder Luna.

> det er så en helt anden sag.

Det er ikke fordi, jeg er dum. Jeg har bare ikke tid til at sætte mig
ind i det. Håber jeg!
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-07-02 00:48

On Mon, 29 Jul 2002 23:19:11 +0200, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Det afklarede virkelig sagen Kræver det ikke, at jeg ejer domænet
> "luna.dk", og at en DNS-server peger på det?

jo - det er også derfor at jeg skrev "eller dit ip #" - du kan registrere
et dynamisk domaine navn hos dyndns.org, hvis ikke du har en fast ip
adresse. Det fungerer såeldes, at du har en klient kørende på dine
maskine der med et interval sender dit ip # til dyndns.org som
sørger for at domainet peger på dit ip #.

Hvis du har et fast ip # kan du jo oprette et subdomainet luna.munster.dk
og lade det pege på luna.

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-07-02 09:44

> Hvis du har et fast ip # kan du jo oprette et subdomainet luna.munster.dk
> og lade det pege på luna.

Muenster, tak! Alex Zülle skrives også altid Zuelle, hvis der ikke er et
ü (u umlaut) i systemet f.eks. i teksterne på tv-skærmen. Jeg regnede
derfor med, at ü blev til ue på internettet. Byen Münster har også
www.muenster.de som hjemmeside.
Min første e-mailadresse var faktisk med munster. Jeg ved ikke,
om det egentligt var bedre. Men jeg ejer faktisk ikke munster.dk. Det er
vist en, der hedder Münster til mellemnavn, der har købt det.
Men tilbage til emnet: Du foreslår altid sådan noget avanceret
noget. Når jeg er ude, har jeg sjældent adgang til en eller anden
avanceret computer, så jeg synes ikke rigtigt, jeg har mulighed eller
behov for at kunne tilgå min computer udefra. Jeg er gået over til at
have min e-mail som IMAP. Når jeg er hos mine forældre, bruger jeg min
mors Mac med Eudora. Er jeg på arbejde eller andre steder, kan jeg nå
min e-mail med webmail. Det dækker egentligt mit behov. Det var da rart
at kunne arbejde med sine dokumenter, men så skal jeg jo sidde ved en
computer med det rigtige program. Og det er altså ikke tit, jeg har
adgang til en Mac med AppleWorks 6, når jeg ikke er hjemme.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-07-02 21:22

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> writes:

> lokelale elektronik-pusher vil have 360 dollar, men alleredei foerste
> runde pressede jeg ham ned i $325 incl. et halv aars garanti.

Ved indlevering _hvor_?

> [...]
> bruge AbiWord og foretage ssh paa en 512 linje - og de serverede
> coca-the, hver gang jeg sagde "una masse de coco, pour favour"

Emacs. M-x double-mode.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-07-02 00:46

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> Ved indlevering _hvor_?

I en elektronik-pusheri en mall i Bolivia.

> Emacs. M-x double-mode.

Giver du en to linjres vejledning? Det er saadan noget med at skrive
underlige tegn for adnske tegn?

-j

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-07-02 08:01

> I en elektronik-pusheri en mall i Bolivia.

Tænkte det nok. Det skal du nok have glæde af når du sidder på Nørrebronx.

> Giver du en to linjres vejledning? Det er saadan noget med at skrive
> underlige tegn for adnske tegn?

US tastaturlayout -> Danske tegn. Tast to gange for at få det Usaske
tegn.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-07-02 17:36

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> US tastaturlayout -> Danske tegn. Tast to gange for at få det
> Usaske tegn.

Ikke forstaaet. Jeg vil gerne opnaa de danske tegn. Naar jeg
fx. taster to gange pa de taster, der normalt rummer de irriterende
bogstaver faar jeg {, }}, ++ paa spansk tastatur.

-j

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-07-02 18:12

> [...]

> fx. taster to gange pa de taster, der normalt rummer de irriterende
> bogstaver faar jeg {, }}, ++ paa spansk tastatur.

Du skal starte med et USA-tastatur. Hvis du ikke har det, er det synd
for dig :(

Overvej at bestikke systemdimsen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-07-02 21:35

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

(snip en herlig beskrivelse)

Tak for et herligt førstehåndsindtryk. Jeg kan ikke udtale mig på de
andres vegne, men jeg tror nok, at 'vi' vil have mere ....

Hvad med en særlig tråd: Janus i Langtbortistan ?

Læste din seneste artikel i Informeren, den var god og meget oplysende.
Tak.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-07-02 00:45

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Læste din seneste artikel i Informeren, den var god og meget
> oplysende. Tak.

Selv tak (roedme). Det er nu den foerste artikel jeg har faaet optaget
i Information. Den blev trykt samme dag som jeg forlod landet - og det
efter at have ligget i standby i nogle uger; den var kommet i klemme i
noget sommerferie. Rart at se den paa tryk foer flyet letterde. Web er
godt, men papir er ind i mellem bedst.

-j

Fra : Christian Bech

Dato : 18-07-02 10:47

On 18 Jul 2002 00:40:37 +0200, Janus Sandsgaard <janus@janus.dk>
wrote:

> [...]
>poetiske måde. Fortjener at blive et O'Reilly-dyr, tror jeg.

>En lama er vel sydamarikas svar på en ko, så chancerne er vel til gode

Der skal vel være plads til en Georges Zamphyr-spillende
ghettoblaster, når Thorbjørn skal ned at mime panfløjte i Festugen.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-07-02 11:05

> Der skal vel være plads til en Georges Zamphyr-spillende
> ghettoblaster, når Thorbjørn skal ned at mime panfløjte i Festugen.

Rutebilspriserne er lige steget, saa der skal lidt ekstra i kassen
inden man har tjent en dagløn.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 18-07-02 11:13

On 18 Jul 2002 12:05:10 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com>
wrote:

>Rutebilspriserne er lige steget, saa der skal lidt ekstra i kassen
>inden man har tjent en dagløn.

Køb en cykel - det vil også hæve dine chancer fore engang at skrive et
on-topic-indlæg i denne gruppe.

P.S. Jeg har en ukulele - skal vi få Janus' til at tage to ponchoer
med hjem?
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-07-02 12:21

> Køb en cykel - det vil også hæve dine chancer fore engang at skrive et
> on-topic-indlæg i denne gruppe.

Jeg har skam en cykel. Det er dog ikke så avanceret en model som de
øvrige skribenter her i gruppen besidder, men den kan da slæbe mig på
arbejde og hjem igen. På mystisk vis bliver den totalt ude af stand
til at bevæge sig i regnvejr...

> P.S. Jeg har en ukulele - skal vi få Janus' til at tage to ponchoer
> med hjem?

Og en Llama!
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-07-02 14:56

On 18.7.2002 12:12, in article ah64at$e7m$4@news.net.uni-c.dk, "Christian
Bech" <bechd@mac.com> wrote:

> Køb en cykel - det vil også hæve dine chancer fore engang at skrive et
> on-topic-indlæg i denne gruppe.
>
> P.S. Jeg har en ukulele - skal vi få Janus' til at tage to ponchoer
> med hjem?

Hvad med en iLama?

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Tom

Dato : 18-07-02 16:25

Hvad med en iBus !, ikke at forveksle med den patenterede ØBus, kendt fra
det Bornholmske !

Nå nej iBus er jo fire gange så hurtigt som Busbus, der er - ganske lidt -
i familie med iRam-i-Bus !
Pjat, Tom

On 18/07/02 15:55, in article B95C9577.23EB4%david@blangstrup.dk, "David

Fra : Ben Knudsen

Dato : 18-07-02 12:52

janus@janus.dk writes:
>Det sidste. I morgen kl. 16:05 letter et fly fra Kastrup, og 36 timer
>senere landet jeg i La Paz, Bolivia. Forventer at det samlede danske
>Mac-samfund kommer og vinker, når jeg træder ind i transit-hallen.

Når du når frem er du sikkert så rar at spørge de lokale om, hvorfor de
finder det nødvendigt at straffe resten af verden med deres panfløjter og
poncho guerilla-grupper. I dette øjeblik lider utallige mennesker i
alverdens storbyer under panfløjtefortolkninger af "Guanta na Mera". Er
det noget med at Europa invaderede dem under koloniseringen eller hvad?
Jeg vil virkelig gerne vide det.

Mvh Ben