Radeon kort: agp 4x (1.5 v) compliant ?
Fra : o&u

Dato : 16-07-02 08:34

Hej

Jeg har købt et Giga-Byte Radeon AR64S-H for at have en DVI port. Det
er udmærket, meget skarpt, grafikkort til mit brug.

Det kører p.t. udmærket på et tualatin board med en 1.5G cpu.

Men jeg påtænker at opgradere til f.eks. Epox 4GA4A, Intel 845G
chipset, der kun understøtter agp4x (1.5 volt), når man ikke bruger
onboard grafik.

Der sker ulykker, hvis man sætter et ikke 1.5 volt agp grafikkort i,
har jeg læst.

Det går vist ikke godt med det radeon kort ?

Mit radeon kort er med:
AGP universal bus (for AGP 2X/4X systems)

Mens en nyere model har specificeret:
AGP 2.0 Compliant BUS - AGP 2X (3.3V), AGP 4X (1.5V), or AGP2X/4X
based systems
og er tydeligvis beregnet til det.

Nogen meninger om dette ?

Hvis jeg istedetfor køber epox 4BEA med Intel 845E chipset, får jeg
også usb 2.0, men ingen LAN, men agp problemet er der vist ikke.

Er det generelt, at jeg så bør fravælge 845G bundkort og vælge 845E ?

mvh

John

Fra : o&u

Dato : 16-07-02 08:41

On Tue, 16 Jul 2002 09:34:19 +0200, o&u <johnknuhtsen@mail.dk> wrote:

>Er det generelt, at jeg så bør fravælge 845G bundkort og vælge 845E ?

Nej, det løser ikke problemet, iflg. tomshardware

http://www17.tomshardware.com/mainboard/02q3/020708/i845e-16.html

måske sis ?

mvh

John